حمل و نقل در اسلواکی

5 سال پیش 0 دیدگاه

|| حمل و نقل در اسلواکی

حمل و نقل در اسلواکی از طریق راه آهن، جاده ها، راه های هوایی و یا رودخانه ها صورت می گیرد. اسلواکی، کشوری توسعه یافته در اروپای مرکزی، دارای شبکه ی ریلی گسترده (3662 کیلومتر) و شبکه ی بزرگراهی (225.25 کیلومتر) است. بزرگ ترین فرودگاه بین المللی کشور، فرودگاه «ام. آر. استفانیک» (M. R. Štefánik) واقع در براتیسلاوا، پایتخت اسلواکی، می باشد. مهم ترین راه آبی کشور، رود دانوب بوده که معبر کشتی های مسافری و کشتی های حمل بار است.

| حمل و نقل هوایی 

فرودگاه های پروازهای بین المللی اسلواکی

فرودگاه براتیسلاوا یا ام. آر. استفانیک (M. R. Štefánik)

فاصله ی این فرودگاه بین‌المللی معتبر از مرکز شهر حدود 9 الی 12 کیلومتر است که این مسیر را می توان با تاکسی، در عرض 15 دقیقه، و یا با اتوبوس، در عرض 30 دقیقه، پیمود.

وب سایت : www.letiskobratislava.sk

فرودگاه براتیسلاوا یا ام. آر. استفانیک

فرودگاه براتیسلاوا یا ام. آر. استفانیک

فرودگاه بین‌المللی کوشیتسه (KSC)

دومین فرودگاه بزرگ اسلواکی در فاصله ی 6 کیلومتری از مرکز شهر واقع شده است. تاکسی و اتوبوس در دسترس بوده و در صورت استفاده از تاکسی، تنها 15 دقیقه تا رسیدن به مرکز شهر پیش رو خواهید داشت.

وب سایت : www.airportkosice.sk

فرودگاه بین‌المللی کوشیتسه

فرودگاه بین‌المللی کوشیتسه

فرودگاه پوپراد تاتری (TAT)

این فرودگاه در فاصله ی 5 کیلومتری از شهر پوپراد قرار دارد و هیچ گونه پرواز داخلی ارائه نمی دهد.

وب سایت : www.airport-poprad.sk

فرودگاه پوپراد تاتری

فرودگاه پوپراد تاتری

 فرودگاه های بین المللی

فرودگاه بین‌المللی وین (VIE)

فرودگاه بین المللی وین، واقع در شهر شوخاتِ (اشوشات/Schwechat) کشور اتریش، در 50 کیلومتری براتیسلاوا قرار دارد و گزینه ی مناسبی برای مسافران اروپایی می باشد.

وب سایت : www.viennaairport.com

فرودگاه بین‌المللی وین

فرودگاه بین‌المللی وین

پروازهای داخلی

چک ایرلاینز (Czech Airlines)

خطوط هوایی چک، پروازهای داخلی، بین براتیسلاوا (Bratislava) و کوشیتسه (Košice) را ارائه می دهد (که البته شاید استفاده از قطار آسان تر باشد).

وب سایت : www.csa.cz

چک ایرلاینز

| حمل و نقل ریلی

قطار

قطار های بین المللی

راحت ترین مسیر دسترسی به جمهوری اسلواکی از اروپای غربی، از طریق وین (پایتخت اتریش) یا پراگ (پایتخت جمهوری چک) می باشد. همچنین، شبکه ی ریلی اسلواکی، ارتباط مستقیم با هامبورگ (در شمال آلمان)، برلین (پایتخت آلمان)، ورشو (پایتخت لهستان)، کراکوف (در جنوب لهستان)، بوداپست (پایتخت مجارستان)، بخارست (پایتخت رومانی)، مسکو (پایتخت روسیه)، لویو (در غرب اوکراین)، ویلنیوس (پایتخت جمهوری لیتوانی)، سن پترزبورگ (در شمال‌غرب روسیه)، و کیف (پایتخت اوکراین) برقرار می کند.

قطار های بین المللی

قطار های بین شهری

بیشتر شهرهای اسلواکی توسط خطوط ریلی به هم متصل اند. دسترسی به شهرهای کوچک تر اسلواکی، تنها از طریق اتوبوس صورت می گیرد، اما با قطار می توان تقریبا به هر جا سفر کرد. برای سفرهای طولانی، قطار عموما راحت تر و ارزان تر است.

قطار های بین شهری

| حمل و نقل زمینی

اتوبوس

اتوبوس های بین المللی

اگر با هزینه ی محدود سفر می کنید، اتوبوس راهی ایده آل برای دسترسی به اسلواکی از پایتخت های اروپایی و سفر به کشورهای خارجی از اسلواکی می باشد.

اتوبوس

اتوبوس های بین شهری

اتوبوس ارزان ترین راه برای گشت و گذار است. سفرِ مستقیم به برخی از شهرهای کوچک تر در اسلواکی، فقط با اتوبوس امکان پذیر است. اتوبوس، تنها وسیله ی نقلیه برای جابجایی بین شهرها و روستاهایی است که شبکه ی راه آهن ندارند. با این حال، سفر با اتوبوس، خصوصاً برای مسافت های طولانی، می تواند خسته کننده باشد.

اتوبوس های بین شهری

اتومبیل شخصی

ماشین و موتورسیکلت

اسلواکی، برای سفرهای جاده ای ایده آل است: وضعیت بزرگراه ها بسیار مناسب، مسافت ها کوتاه و مسیرها خوش منظره اند.

اتومبیل شخصی

موتور در اسلواکی

دوچرخه

دوچرخه‌سواریِ کوهستان در اسلواکی فوق العاده است. خدمات کرایه ی دوچرخه در هر جایی موجود نیست، اما در استراحتگاه های کوهستانی و برخی پارک های ملی قابل دسترس است.

دوچرخه سواری

اجاره ی خودرو

آژانس های کرایه ی اتومبیل به راحتی در براتیسلاوا، کوشیتسه و پوپراد در دسترس هستند. گواهینامه ی رانندگی در اتحادیه ی اروپا که عکس دار باشد، در اسلواکی نیز قابل استفاده است. در مورد لزومِ داشتنِ گواهینامه ی بین المللی رانندگی، از آژانس کرایه ی اتومبیل سوال کنید.

اجاره ی خودرو

رانندگی در اسلواکی

گواهینامه ی بین المللی رانندگی در اسلواکی معتبر بوده و همه ی علائم راهنمایی و رانندگی با استانداردهای اروپایی مطابقت دارد.محدودیت سرعت در شهرها و روستاها 50 کیلومتر در ساعت، در خارج از شهرها و روستاها 90 کیلومتر در ساعت و در بزرگراه ها 130 کیلومتر در ساعت است. بستن کمربند ایمنی، در شهرها نیز الزامی می باشد.

رانندگی در اسلواکی

| حمل و نقل دریایی

قایقرانی

قايق موتورى (ferryboat) و قایق باله‌دار (hydrofoil)

براتیسلاوا، مهم ترین بندر جمهوری اسلواکی، و رود دانوب، مسیر آبی اصلی کشور است. خدمات دریانوردی و دریاگردی، در دسترس، و مسافرت با کشتی، بین براتیسلاوا و شهرهای بوداپست، وین و هاینبورگ امکان پذیر می باشد.

قايق موتورى (ferryboat)

قایق باله‌دار (hydrofoil)

| سیستم حمل و نقل شهری در اسلواکی

حمل و نقل عمومی در اسلواکی

براتیسلاوا و سایر شهرهای مهم جمهوری اسلواکی دارای شبکه ی حمل و نقل عمومی کارآمدی از اتوبوس، تراموا و اتوبوس برقی هستند.حمل و نقل عمومی در اسلواکی منظم و سر وقت صورت می گیرد؛ از نظر اقتصادی به صرفه بوده و استفاده از آن بسیار آسان است. بنابراین، اکثر مردم از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می کنند.

حمل و نقل عمومی در اسلواکی

حمل و نقل عمومی در اسلواکی

حمل و نقل عمومی در اسلواکی

اتوبوس های درون شهری

اتوبوس های حمل و نقل عمومی شهری (MHD)

MHD، اتوبوس های سفرهای درون شهری اند. اگر می خواهید از وسایل نقلیه ی شهری استفاده کنید، باید بلیط اتوبوس تهیه کنید که معمولاً تا سقف 1 یورو هزینه دارد. برای تهیه ی بلیط می توانید به راننده ی اتوبوس یا دستگاه های فروش بلیط مراجعه کنید.شبکه ی حمل و نقل عمومی درون شهری در جمهوری اسلواکی، از سیستم کرایه با هزینه ی ثابت بهره می برد که به مسافران امکان استفاده از بلیط های پیش پرداخت را می دهد. تغییر مسیر معمولاً نیاز به خرید بلیط جداگانه دارد. اتوبوس های جمهوری اسلواکی عموما تمیز بوده و سر وقت و منظم حرکت می کنند.

اتوبوس های درون شهری

تاکسی

تاکسی های جمهوری اسلواکی از تاکسی‌متر استفاده نمی کنند، اما ارزان بوده و به راحتی در دسترس می باشند. کرایه ها پس از تاریکی هوا افزایش می یابد.لطفاً توجه داشته باشید که اکثر رانندگان، انگلیسی صحبت نمی کنند و بنابراین، قادر به راهنمایی شما نیستند؛ اگرچه، آن ها معمولاً برخی کلمات کاربردی ساده (مثل فرودگاه و مرکز شهر) را درک کرده و برای مسیرهای متداول می توانند پاسخ بله یا خیر بدهند. برای پیدا کردن کسی که بتواند انگلیسی صحبت کند، از جوانی در حوالی سوال کنید. اکثر مردم با رویی باز شما را راهنمایی خواهند کرد.

تاکسی

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات