جاذبه های دیدنی برلین

5 سال پیش 0 دیدگاه

|| 10 جاذبه دیدنی برلین

  

رایشتاگ (Reichstag)

هر فرد علاقمند به تاریخ سیاسی باید از رایشتاگِ برلین بازدید کند. رایشتاگ، کرسی پارلمان آلمان و یک اثر خیره کننده ی معماری است. طراحی آن به سبک نئوباروک صورت گرفته و گنبدی مدرن در بالای آن ساخته شده است. در بازدید از این جا، حتما در رستوران ساختمان توقفی داشته باشید. دسترسی عموم به این رستوران، این بنا  را تنها ساختمان پارلمان در جهان با دسترسی عمومی می سازد. رایشتاگ در سال ۱۹۷۰ بازسازی و کاملا مدرن شد. بازدید کنندگان رایشتاگ می توانند از گنبد شیشه ای ساختمان (Kuppel)، با استفاده از دید پرنده، به چشم اندازی فوق العاده‌ از شلوغی شهر دست یابند. همچنین تعدادی ساختمان دولتی در مجاورت رایشتاگ وجود دارد، از جمله ساختمان «صدراعظم فدرال» (Bundeskanzleramt) و «دروازه ی براندنبورگ» (Brandenburg Gate). هر ساله هزاران نفر از گردشگران از رایشتاگ دیدن می کنند. با توجه به تقاضای زیاد، توصیه می شود که از قبل بلیط تهیه فرمایید.

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : Platz der Republik 1, 11011 Berlin, Germany

ساعات بازدید : 8AM–12AM

تلفن : .........................................

وب سایت : www.bundestag.de

رایشتاگ

رایشتاگ

رایشتاگ

رایشتاگ

دروازه ی براندنبورگ (Brandenburg Gate)

بدون شک دروازه ی براندنبورگ اصلی ترین نماد شهر برلین است. این بنای تاریخی 26 متری که در سال 1791 ساخته شده، تنها یکی از دروازه های قدیمی شهر در اطراف برلینی بود که در آن زمان هنوز گستره ی محدودتری داشت.معروف ترین بنای باستانی برلین، دروازه ی براندنبورگ (Brandenburger Tor)، زمانی نماد یک ملت دو دسته و اکنون نماد وحدت و صلح است. در طی جنگ سرد، موقعیت فیزیکی و نمادین آن به عنوان دروازه ای در امتداد دیوار برلین، آن را به مکانی ثابت برای تظاهرات اهالی برلین غربی تبدیل كرد. پاریسر پلاتس (Pariser Platz)، از مشهورترین میدان های شهر برلین، در کنار دروازه ی براندنبورگ واقع شده است. بسیاری از ساختمان های مهم شهر در این میدان حضور دارند، به عنوان مثال، هتل آدلون (Hotel Adlon) که غنی از تاریخ است، و آکادمی هنر (Akademie der Künste).بازدید از دروازه ی براندنبورگ در شب، تصمیمی عالی است و بدون شک یکی از بهترین برنامه های تفریحی رایگانی است که می توانید در برلین تجربه کنید. 

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : Pariser Platz, 10117 Berlin, Germany

ساعات بازدید : ....................................

تلفن : ....................................

وب سایت : www.berlin.de

دروازه ی براندنبورگ

دروازه ی براندنبورگ

برج تلویزیونی برلین (Fernsehturm)

برج تلویزیونی برلین، که مردم محلی آن را با عنوان فرنزیتورم (Fernsehturm) می شناسند، از فاصله ی دور نیز به راحتی قابل تشخیص است. این برج، خارج از خط آسمان و با ارتفاع 368 متر، بلندترین ساختمان برلین به شمار می رود. این برج در دهه ی 1960 ساخته شده و بازدیدکنندگان می توانند از نمای شگفت انگیز 360 درجه ای از شهر لذت ببرند.برج تلویزیون در مدت تنها ۴ سال ساخته شد و امروزه، نماد ملی و بین المللی برلین محسوب می شود.در مورد اهمیت این نماد معماری شهری می توان گفت که برج تلویزیون برای برلین به مثابه ی برج ایفل برای پاریس می باشد. این برج، دارای کافه ای دلنشین است و چشم اندازهای مرتفع زیبایی را به ارمغان می آورد، پس چرا در صف ورود بایستید وقتی که می توانید با خرید بلیط های رد صف، صف را رد کرده و وارد شوید! پیشنهاد اکید داریم که بازدید تان را در هنگام غروب آفتاب انجام دهید و از نمای شگفت انگیز 360 درجه ای از شهر لذت ببرید.

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : Panoramastraße 1A, 10178 Berlin, Germany

ساعات بازدید : 10AM–12AM

تلفن : 4930247575875+

وب سایت : tv-turm.de

برج تلویزیونی برلین

برج تلویزیونی برلین

برج تلویزیونی برلین

برج تلویزیونی برلین

برج تلویزیونی برلین

ژاندارمن مارکت (Gendarmenmarkt)

«ژاندارمن مارکت» یکی از زیباترین میدان های شهر است که نزدیک «فردریش‌تراس» (Friedrichstraße) قرار گرفته است. فردریش‌تراس، خیابانی است بازاری و مختص خرید، که در منطقه ی میته (Mitte) مرکزی واقع شده است. ژاندارمن مارکت، توسط سه ساختمان بسیار زیبا احاطه شده است: سالن کنسرت (Concert House) طراحی شده توسط شینکل (Schinkel)، کلیسای جامع فرانسوی (Französischer Dom) و کلیسای جامع آلمانی (Deutscher Dom).ژاندارمارکت برای اولین بار در سال 1688 ساخته شد و کاربریِ آن، بازار، و محل خرید و فروش بود. در طی جنگ جهانی دوم، اکثر ساختمان های این میدان به شدت آسیب دیده یا تخریب شدند. امروزه همه ی آن ها مورد بازسازی قرار گرفته اند.

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : Gendarmenmarkt, 10117 Berlin, Germany

ساعات بازدید : ..................................

تلفن : ...............................

وب سایت : www.berlin.de

ژاندارمن مارکت

ژاندارمن مارکت

ژاندارمن مارکت

ژاندارمن مارکت

کلیسای جامع برلین (Berlin Cathedral)

کلیسای جامع برلین (Berliner Dom) با گنبد باشکوه خود، نمونه ای برجسته از معماری اواخر قرن نوزدهم است. این بنا که به سبک نئوباروک ساخته شده، بزرگ ترین کلیسای برلین است و به سه بخش اصلی تقسیم می شود: کلیسای یادبود (Memorial Church)، کلیسای تعمید و نکاح (Baptismal and Nuptial Church)، و کلیسای منطقه‌ای (Parish Church).پس از ده ها سال رنج و زحمت فراوان برای بازسازی و ترمیم خسارات جنگ، این کلیسا به شکوه سابق خود بازگردانده شده است. از دیدنی های چشمگیر بسیاری که در این جا خواهید دید، به چند مورد برجسته اشاره می کنیم: پله ی سلطنتی (Imperial Staircase) که با قرنیزهای برنزی تزئین شده، 13 عدد نقاشی چَسب‌رَنگ (tempera) که توسط نقاش منظره ی برلینی، آلبرت هرتل (Albert Hertel)، در سال 1905 کشیده شده، و گالری سلطنتی (Imperial Gallery) که چشم اندازهای باشکوهی از برلین را به نمایش می گذارد.در نزدیکی کلیسای جامع نیز موزه ی تاریخ آلمان (Deutsches Historisches Museum) و جزیره ی موزه (Museumsinsel) قرار دارند. در حاشیه ی خیابان «اونتر دن ليندن» (Unter den Linden)، کلیسای جامع سنت ادویک (St. Hedwigs Cathedral) که یک کلیسای کاتولیک است، قرار دارد.

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : Am Lustgarten, 10178 Berlin, Germany

ساعات بازدید : ..................................

تلفن : ...................................

وب سایت : www.berlinerdom.de

کلیسای جامع برلین

کلیسای جامع برلین

کلیسای جامع برلین

کلیسای جامع برلین

کلیسای جامع برلین

کلیسای جامع برلین

کلیسای جامع برلین

کلیسای جامع برلین

خیابان کورفرستندام (Kurfürstendamm)

خیابان کورفرستندام (Kurfürstendamm)، یکی از مشهورترین خیابان های برلین است. می گویند: «لندن خیابان آکسفورد را دارد، نیویورک خیابان پنجم را، و برلین خیابان کورفرستندام را.» کورفرستندام، خیابانی سه و نیم کیلومتری است که پیشینه ی تاریخی چشمگیری داشته و از اهمیت تجاری بالایی برخوردار است.این خیابان، که در قدیم و در ابتدای احداث، برای دسترسی به شکارگاه سلطنتی در جنگل گرونوالد (Grunewald) استفاده می شد، امروزه، مکان تفریحی پرترددی است که پذیرای گردشگران و افراد محلی می باشد و تجربه ی لذت بخش گردش، قدم زدن، خرید و نشستن در کافه های آن را فراهم می آورد. این خیابان عریض و طولانی که در برلین با نام «کودام» (Ku’damm) شناخته می شود، پاسخ آلمان به شانزلیزه ی پاریس بود و کاربری های بسیار متعدد از جمله فروشگاه ها، خانه ها، هتل ها، و رستوران های درجه یک بسیاری را در خود جای داده است. کورفرستندام، با فروشگاه های برندهای لوکس، و رستوران های باشکوه و کافه های مجلل در جداره ی خیابان، مقصد مقدس خریداران سخت پسند است.

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : Avenue in Berlin, Germany

ساعات بازدید : ................................

تلفن : ..............................

وب سایت : ..................................

خیابان کورفرستندام

خیابان کورفرستندام

خیابان کورفرستندام

خیابان کورفرستندام

خیابان کورفرستندام

فروشگاه کادی‌وی (KaDeWe)

در ادامه ی خیابان کورفرستندام و در خیابان تائونتزینشتراس (Tauentzienstrasse)، مشهورترین فروشگاه برلین یعنی «کادی‌وی» (KaDeWe) را می یابید که همه، آن را، با کورفرستندام می شناسند، اما واقعا در کورفرستندام قرار نگرفته است. این مجموعه ی تجاری، 60 هزار متر مربع مساحت دارد و بزرگترین فروشگاه قاره ی اروپا می باشد. کادی‌وی، بیش از 100 سال است که مقصد مشتریان محلی و بین المللی است. از ابتدای تاسیس در سال 1907 میلادی، این فروشگاه، ترکیبی جذاب از کالاهای لوکس و سطح بالا را ارائه داده است. معماری آینده‌گرای آن موجب حفظ پیشینه ی تاریخی کادی‌وی می شود و در عین حال دسترسی های آسانی را در این مجموعه برای مشتریان اش به ارمغان می آورد. در امتداد راهروها، کالاهای اختصاصی طراحی شده توسط طراحان بین المللی را می یابید. برندهای برلینی، محصولات آرایشی لوکس، دکور خانه، لوازم خانگی، و ملزومات سفر از دیگر اقلام موجود می باشند. در طبقه ی ششم، فروشگاه مشهور و لوکس مواد غذایی وجود دارد.

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : Tauentzienstraße 21-24, 10789 Berlin, Germany

ساعات بازدید : 10AM–8PM

تلفن : ..................................

وب سایت : www.kadewe.de

فروشگاه کادی‌وی

فروشگاه کادی‌وی

فروشگاه کادی‌وی

فروشگاه کادی‌وی

فروشگاه کادی‌وی

کاخ شارلوتنبورگ (Charlottenburg Palace)

کاخ باشکوه شارلوتنبورگ، در خارج از مرکز شهر قرار دارد. این کاخ زیبا، میزبان مجموعه های آثار هنری سفال و نقاشی است. شارلوتنبورگ، در طی جنگ جهانی دوم به شدت آسیب دید، اما از آن زمان بازسازی شده است.

در «نویر فلوگل» (بال جدید)، می توانید به بازدید از اتاق های مجلل ويژه ی مهمان و سالن روکوکویی که با نام «گلدن گالری» (گالری طلایی) شناخته می شود، بپردازید. خزانه ی نقره (Silver Vault)، شامل ظروف مدهوش کننده ای از طلا، نقره، شیشه و چینی است که روی میزهایی با ظرافت چیده شده و به نمایش گذاشته شده اند. حدود 100 سرویس لوازم سفره دست نخورده باقی مانده که یادآور مراسم باشکوه صرف غذا در دربار است. از بخش های بی نظیر موجود از جمله نمایش شکوهمند باقیمانده های جواهرات پادشاهی پروس به همراه نشان های سلطنتی و همچنین گنجینه های شخصی مانند انفیه دان های ظریف و پر نقش و نگار جمع آوری شده توسط فردریش بزرگ (Friedrich the Great)، بازدید کنید. اتاق چینی (Porcelain Cabinet) در کاخ قدیم (Old Palace)، که در اول اکتبر سال 2017 باز شد، مجموعه ای خیره کننده از بهترین ظروف چينى «آبی و سفید» را ارائه می دهد که تمام فضای اتاق به این ظروف زیبا مزین است.این کاخ در وسط یک باغ خوش منظره و در کنار رود اشپری (Spree) واقع شده است. اگر تمایلی به پیاده روی در پارک ندارید، می توانید به جای آن، در موزه های شارلوتنبورگ که در مقابل کاخ قرار دارند، به گشت و گذار بپردازید.

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : Spandauer Damm 20-24 | Luisenplatz14059 Berlin, Germany

ساعات بازدید : 10:00AM - 5:00 PM

تلفن : 49493032091440+

وب سایت : www.spsg.de

کاخ شارلوتنبورگ

کاخ شارلوتنبورگ

کاخ شارلوتنبورگ

کاخ شارلوتنبورگ

کاخ شارلوتنبورگ

کاخ شارلوتنبورگ

جزیره ی موزه (Museumsinsel)

جزیره ی موزه در برلین یکی از میراث جهانی یونسکو است و میزبان مراکز مهم نمایش آثار هنری در شهر می باشد: موزه ی قدیمی (Altes Museum)، موزه ی جدید (Neues Museum)، موزه ی بوده (Bode Museum)، موزه ی پرگامون (Pergamon Museum) و گالری ملی قدیمی (Alte Nationalgalerie) از جمله ی این مراکز می باشند. مجموعه ی آثار موجود در این بناها مشتمل بر بالای 6000 سال تاریخ فرهنگ و هنر است.

موزه ی قدیمی (Altes Museum) در سال 1830 میلادی ساخته شد تا جواهرات و سایر گنجینه های سلطنتی را در خود جای دهد. موزه ی جدید (Neues Museum)، در طول جنگ جهانی دوم تخریب شد و در سال 2009 مجددا برای نمایش مجموعه های گسترده ای از موزه ی مصر (Egyptian Museum)، مجموعه ی پاپیروس (Papyrus Collection) و مجموعه ی آثار باستانی کلاسیک (Collection of Classical Antiquities) بازسازی شد. گالری ملی قدیمی (Alte Nationalgalerie) که در سال 1876 افتتاح شد، مجسمه ها و نقاشی های نئوکلاسیک را از سال 1815 تا 1848 و همچنین آثار امپرسیونیستی و اوایل مدرنیسم را به نمایش می گذارد. موزه ی بوده (Bode Museum)، مجموعه ای از هنر بیزانس و همچنین مجموعه ی کاملی از مجسمه ها را شامل می شود که قدمت آن ها از دوران قرون وسطی تا اواخر دهه ی 1700 متغیر است. موزه ی پرگامون (Pergamon Museum)، مشهورترین موزه ی شهر است. پرگامون، دارای موزه ی هنرهای اسلامی، دروازه ی ایشتار، و بناهای تاریخی بازسازی شده از خاورمیانه است. جدیدترین موزه، مجمع هومبولت (Humboldt Forum)، در سال 2019 افتتاح شد و موزه ی مردم شناسی برلین (Ethnological Museum of Berlin) و موزه ی هنرهای آسیایی (Museum of Asian Art) را در خود جای داده است.

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : Island in Berlin, Germany

ساعات بازدید : .....................................

تلفن : ...................................

وب سایت : .....................................

جزیره ی موزه

جزیره ی موزه

جزیره ی موزه

جزیره ی موزه

جزیره ی موزه

جزیره ی موزه

جزیره ی موزه

مرکز یادبود و مستندسازی دیوار برلین (The Berlin Wall Memorial and Documentation Centre)

«یادبود دیوار برلین» (Gedenkstätte Berliner Mauer)، بین منطقه ی ودینگ (Wedding) و میته (Mitte) و واقع در خیابان برنار استراس (Bernauer Straße) می باشد و متشکل از یادبود قربانیان دیوار (Memorial to the Victims of the Wall)، یک مرکز اسناد و مستندات (Documentation Centre) و یک نیایشگاه (Chapel of Reconciliation) است.نمایشگاهی که در مرکز اسناد و مستندات قرار دارد، تاریخچه ی ساخت این دیوار در سال 1961 را نشان می دهد.بخش بازمانده ی دیوار برلین و برج دیده بانی، این امکان را به بازدیدکنندگان می دهد تا واقعیت امکانات مرزی را درک کنند. شما می توانید از یک برج دیده بانیِ پنج طبقه، به آثار بر جای مانده از گذرگاه مرزی نگاهی بیندازید. نیایشگاه سابق، به دلیل اینکه دقیقا روی نوار مرزی قرار داشت، در سال 1985 تخریب شد. بازدیدکنندگان نیایشگاه جدید، یاد و خاطره ی قربانیان دیوار را زنده نگه می دارند. پنجره ی یادبود (Window of Memorial)، 130 نفری را نشان می دهد که در دیوار برلین تیرباران شده و یا درگذشتند.

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : Bernauer Str. 119, 13355 Berlin, Germany

ساعات بازدید : 10AM–6PM (دوشنبه ها : تعطیل)

تلفن : 4930467986666+

وب سایت : www.berliner-mauer-gedenkstaette.de

مرکز یادبود و مستندسازی دیوار برلین

مرکز یادبود و مستندسازی دیوار برلین

مرکز یادبود و مستندسازی دیوار برلین

مرکز یادبود و مستندسازی دیوار برلین

مرکز یادبود و مستندسازی دیوار برلین

مرکز یادبود و مستندسازی دیوار برلین

پوتسدامر پلاتس (Potsdamer Platz)

میدان پوتسدامر پلاتس، پیش از جنگ جهانی دوم، کانون پر رفت و آمد شهر بود. سپس، از سال 1945 میلادی تا فروپاشی دیوار برلین، زمینی خالی از حیات بود. می شود گفت که میدان پوتسدامر پلاتس، وقایع بسیاری را گذارنده است. این میدان پس از فروپاشی دیوار برلین در سال 1989 کاملاً تغییر یافت و در حال حاضر، میزبان مرکز سونی (Sony Center)، آسمان خراش ها و فروشگاه های بسیار است. علاوه بر این، پوتسدامر پلاتس، جشنواره های فیلم را میزبانی می کند و مکان اصلی حضور ستاره ها و افراد مشهور است.

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : Potsdamer Platz, 10785 Berlin, Germany

ساعات بازدید : ....................................

تلفن : ..................................

وب سایت : potsdamerplatz.de

پوتسدامر پلاتس

پوتسدامر پلاتس

پوتسدامر پلاتس

پوتسدامر پلاتس

پوتسدامر پلاتس

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات