جاذبه های دیدنی هانوی

5 سال پیش 0 دیدگاه

|| 10 جاذبه دیدنی هانوی

 

محله ی قدیمی هانوی (Hanoi Old Quarter)

هانوی، پایتخت ویتنام، در شمال این کشور قرار دارد و یکی از توریست پرورترین نقاط آن می باشد. این شهر معماری فرانسوی بازمانده از استعمار ویتنام توسط فرانسوی ها را به تصویر می کشد و تنوع غذایی گسترده و تاریخی طولانی دارد. (در سال 2010 بود که هانوی هزار سالگی خود را جشن گرفت.)

یکی از آشناترین صحنه هایی که در هانوی به آن برمی خورید، صحنه ی خیابان هایی است که از هجوم اسکوترها، دوچرخه ها، موتورها و ماشین ها در حال انفجار هستند. تصویر آشنای بعدی مربوط به دست فروشانی است که در پیاده رو اتراق می کنند و مردمی که برای پرسه زدن در خیابان و انجام خریدهای ریز و درشتشان دور آنها پرسه می زنند. همه ی این تصاویر در محله ی قدیمی هانوی تداعی می شوند. هر چند که رفتن به این محله مساوی است با مواجه شدن با حجم زیادی از شلوغی و ترافیک، اما کشف این نقطه ی تاریخی از شهر چیزی است که نمی توان از آن چشم پوشی کرد.محله ی قدیمی هانوی که در هر گوشه ای از آن معماری سبک فرانسوی است که خود را به شما عرضه می کند، پر است از معابد بودایی و بتکده ها. این محله در نزدیکی دریاچه ی Hoan Kiem و در منطقه  ای با همین نام قرار گرفته است و اصلی ترین قطب تجاری شهر است. قلب تجاری این شهر در خیابان هایی می تپد که قدمت شان به 1000 سال پیش باز می گردد و نام هر خیابان را از روی چیزی برداشته اند که در آن خیابان عرضه می شود. هر چند که اجناس خاصی مثل کتان، جواهرات، گیاهان دارویی یا ابریشم که پیش ترها در این محله عرضه می شدند، جای خود را به کالاهای مدرن تر داده اند، اما هنوز هم رنگ و بوی سالهای گذشته ی کشور ویتنام و آیین و سنت مردمان آن زمان در این محله به وضوح احساس می شود.

نکته ی جالب دیگر در مورد این محله زندگی شبانه ی آن است. شاید سایر محله های هانوی در طول شب رنگ خواب را به خود ببینند، اما این محله پاتوق شب زنده داران این شهر است. رستوران ها و باشگاه های شبانه ی دورتادور این محله از شما در این شب ها پذیرایی می کنند.برای خرید هم حتماً این محله را در نظر داشته باشید، چرا که صنایع دستی و سوغاتی های کشور ویتنام را می توانید با قیمت خوب در این محله پیدا کنید. 

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : Hanoi 100000, Vietnam

ساعات بازدید : .............................

تلفن : ..............................

وب سایت : ...........................

محله ی قدیمی هانوی

محله ی قدیمی هانوی

محله ی قدیمی هانوی

محله ی قدیمی هانوی

خلیج هالونگ (Halong Bay)

دورنمای خلیج هالونگ یکی از مجذوب کننده ترین مناظر دریایی جهان و یکی از آثار ثبت شده به عنوان میراث جهانی یونسکو است. هزاران جزیره از سنگ آهک در این خلیج نیلگون جا خوش کرده اند که در طول هزاران سال بر اثر نیروی آب و باد دچار فرسایش شده اند و اشکال نوک تیزی به خود گرفته اند. از آنجا که بهترین راه برای تماشای این منظره ی زیبا سوار شدن بر قایق است، این منطقه یکی از اصلی ترین نقاط پرسه زدن کشتی های کروز است. در برنامه ریزی برای سفر خود حداقل یک شب را برای ماندن در این خلیج آرام در نظر بگیرید، چرا که تنها یک گردش روزانه برای درک تمام زیبایی های مناظر این نقطه از ویتنام، به هیچ وجه کفایت نمی کند. تعداد زیادی غار هم در این خلیج وجود دارند که می توانید در دل آنها نفوذ کنید و به ماجراجویی بپردازید، مثل غار هانگ سانگ سات (Hang Sung Sot) که سه گودال از دوره ی ماموت ها را در خود دارد یا غار هانگ دائو گو (Hang Dao Go) با آن سنگ های عجیب و غریب استالاکتیتی و استالاگمیتی. ولی باز هم خیلی ها برای کروزهای هیجان انگیز و تماشای مناظر رنگارنگ و طی کردن یکی پس از دیگریِ قله های نوک تیز بیرون زده از آب، راهی این نقطه ی آرام از طبیعت ویتنام می شوند و شکی هم نیست که اینجا نهایت حس آرامش را برایتان به ارمغان می آورد. 

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : Bay in Vietnam

ساعات بازدید : .............................

تلفن : ..........................

وب سایت : .................................

خلیج هالونگ

خلیج هالونگ

خلیج هالونگ

خلیج هالونگ

خلیج هالونگ

خلیج هالونگ

موزه ی قوم شناسی ویتنام (Vietnam Museum of Ethnology)

موزه ی قوم شناسی ویتنام که در شهر هانوی قرار دارد، 54 گروه قومی مختلف را به نمایش می گذارد. تلاش و هدف برپایی این موزه این بوده است که میراث فرهنگی این کشور را حفظ کند و تنوع و گستردگی اجتماعی – فرهنگی آن را ارتقا دهد.

این موزه حاوی اطلاعات و جزئیات دقیقی از سبک زندگی مردمان گذشته ی ویتنام؛ از رویدادهای مذهبی گرفته تا مراسم نمادین اقوام مختلف این کشور، می باشد. همین جزئیات است که این موزه را تبدیل به پرده ی نمایشی کرده که دیگ جوشان فرهنگی کشور ویتنام را با همه ی تنوع و چندگانگی اش به تصویر می کشد. در سالن نمایش از اجسام متداول برای نمایش هر گروه و قوم استفاده شده و در آن یک مرکز تحقیق، یک کتابخانه و سالن اجتماعات وجود دارد. در محوطه ی نمایشی بیرونی موزه، مجموعه ای از خانه های ویتنامی در مقیاس بزرگ به نمایش گذاشته شده اند و در طراحی آنها به سبک های متنوع معماری خانه ها که در دل باغ های سرسبز و آرام قرار دارند، توجه ویژه ای شده است. به جز اینها، این موزه یک بخش تفریحی و سرگرمی هم دارد که شامل تئاتر آبی عروسکی سنتی و خوش نویسی است.

یکی از اصلی ترین ویژگی های این موزه این است که دست ساخته ها را به صورتی ساده به نمایش می گذارد تا هم بازدیدکنندگان از تماشای آنها لذت ببرند و هم اینکه از جزئیات بسیار زیاد گیج و سردرگم نشوند.   

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : Nguyễn Văn Huyên, Quan Hoa, Cầu Giấy, Hà Nội 100000, Vietnam

ساعات بازدید : 8:30AM–5:30PM (دوشنبه ها : تعطیل)

تلفن : 842437562193+

وب سایت : www.vme.org.vn

موزه ی قوم شناسی ویتنام

موزه ی قوم شناسی ویتنام

موزه ی قوم شناسی ویتنام

موزه ی قوم شناسی ویتنام

موزه ی قوم شناسی ویتنام

موزه ی قوم شناسی ویتنام

موزه ی قوم شناسی ویتنام

موزه ی قوم شناسی ویتنام

دریاچه ی هوان کیم (Haon Kiem Lake)

دریاچه ی هوان کیم در هانوی گردشگرانی را به خود می خواند که می خواهند برای ساعاتی از شلوغی و سر و صدای دائمی شهر به دور باشند و در فضای آرامش بخش آن به استراحت بپردازند. این دریاچه معبد نگوک سون (Ngoc Son) را که بتکده ای در مرکز یک جزیره ی کوچک است، احاطه کرده است. این معبد بازدیدکنندگان زیادی را به خود جذب می کند و در قرن 13 در بزرگداشت رهبری نظامی، تران هونگ دائو (Tran Hung Dao) و به پاس شجاعت او در نبرد مقابل سلسله ی Yuan ساخته شد. در داستانهایی افسانه ای که در رابطه با این دریاچه نقل شده اند، آمده است که چه طور یک امپراتور از لاک پشتی در این دریاچه شمشیری دریافت می کند و به وسیله ی آن ارتش چینی ها را شکست می دهد. امروزه برج لاک پشت (Turtle Tower) را در نزدیکی این دریاچه می بینیم که برای یادبود این خاطره و افسانه بنا شده است. هم چنین امروزه لاک پشت های بزرگی در این دریاچه وجود دارند که دیدن آنها نشانه ی خوش یمنی است. می توان در زیر سایه ی یکی از بی شمار درختان بلند دورتا دور این دریاچه نشست و برای ساعاتی خود را از دغدغه های زندگی شهری دور کرد.

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : Hanoi 100000, Vietnam

ساعات بازدید : .................................

تلفن : ..............................

وب سایت : .................................

دریاچه ی هوان کیم

دریاچه ی هوان کیم

دریاچه ی هوان کیم

دریاچه ی هوان کیم

دریاچه ی هوان کیم

دریاچه ی هوان کیم

معبد ادبیات (Temple of Literature)

معبد ادبیات معمولاً به عنوان خوش منظره ترین جاذبه ی توریستی شهر هانوی شناخته می شود. این بنا در ابتدا و در سال 1070 به عنوان یک دانشگاه ساخته شده و به کنفسیوس، فیلسوف چینی، محققان و عالمان اهدا شد و تا به امروز هم از آن به خوبی نگاه داشته شده است. این بنا را می توان نمونه ای عالی از سبک معماری سنتی کشور ویتنام دانست. وقتی از این معبد بازدید می کنید، چشمتان به بناهایی تاریخی می خورد که به دوران سلسله های قدیمی Tran و Ly باز می گردند و در محیطی تقدیس شده قرار دارند. این بناها تاکنون مکان فارغ التحصیلی هزاران دانشجوی مقطع دکترا بوده اند و هم اکنون به عنوان مکان یادبود تحصیل و ادبیات از آنها یاد می شود. در ابتدا این دانشگاه فقط فرزندان خاندان اشرافی و نخبه ها را می پذیرفت، اما بعدها درهای خود را به روی مردم عادی جامعه هم تا حدی گشود. 

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : Quoc Tu Giam Street | Dong Da District, Hanoi 100000, Vietnam

ساعات بازدید : ..........................

تلفن : ............................

وب سایت : ...............................

معبد ادبیات

معبد ادبیات

معبد ادبیات

معبد ادبیات

معبد ادبیات

معبد ادبیات

آرامگاه هوشی مین (Ho Chi Minh Mausoleum)

هوشی مین کمونیستی انقلابی و نخست وزیر و رئیس جمهور ویتنام شمالی بود که تأثیری ابدی و نقشی پاک نشدنی را در صفحه ی تاریخ کشور ویتنام از خود به جای گذاشت ، تا حدی که در هانوی از او به عنوان بزرگ ترین رهبر این کشور یاد می کنند. مردمان بومی به او نام مستعار "عمو هو" (Uncle Ho) را داده بودند و اکنون پیکر او در قابی شیشه ای در منطقه ی با دینه (Ba Dinh) شهر هانوی آرام گرفته است. این مکان چیزی بیشتر از یک جاذبه ی توریستی است و در واقع بخشی از تاریخ زنده ی این کشور است. زمانی به این موضوع پی می برید که در فضای معنوی این آرامگاه قرار می گیرید و تأثیر این فضا را حتی بعد از ترک آنجا هم حس می کنید. ساخت این آرامگاه در سال 1973 آغاز شد و در ساخت آن از آرامگاه لنین در روسیه الهام گرفته شده است. درهای آرامگاه بار اول در سال 1975 بود که به روی عموم باز شد. بنای گرانیتی این آرامگاه برای مردم بومی اهمیت و معنای بسیاری داشت، چرا که به آنها این اطمینان را می داد که رهبر محبوبشان "برای همیشه زنده است".فراموش نکنید که لباس پوشیدن در این مکان طبق کدهای اخلاقی و احترامی خاصی است و پوشیدن دامن، پیراهن و لباس های آستین کوتاه در اینجا مجاز نیست. هم چنین بردن دوربین هم به اینجا ممنوع است.

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : 2 Hùng Vương, Điện Bàn, Ba Đình, Hà Nội 100000, Vietnam

ساعات بازدید : 8AM–5PM

تلفن : 842438455128+
وب سایت : 
www.bqllang.gov.vn

آرامگاه هوشی مین

آرامگاه هوشی مین

آرامگاه هوشی مین

ارگ هانوی (Imperial Citadel of Thang Long)

ارگ هانوی که به قلعه ی امپراتوری تانگ لانگ هم شناخته می شود، قطعه ای به جا مانده از تاریخ کشور ویتنام و مکانی است که در سال 2010 به ثبت سازمان میراث جهانی یونسکو رسید. این بنا اهمیت تاریخی و فرهنگی کشور ویتنام را یادآور می شود. بسیاری از آثار باستانی و آیتم هایی که قدمتشان به فواصل قرن های 6 تا 20 باز می گشت، در سال 2004 حفاری شدند که در میان آنها فوندانسیون اولیه ی کاخ های باستانی، جاده های قدیمی، دریاچه ها و چشمه ها وجود داشت. در رأس همه ی این اکتشافات، باستان شناسان به سکه های برنزی، سرامیک های، ظروف سفالی چینی و دیگر کشورهای آسیایی برخوردند. بازدیدکنندگان برای دیدن این آیتم های حفاری شده باید به اتاق نمایش مراجعه کنند. این مکان باستانی به مدت 13 قرن متمادی مرکز سیاسی کشور ویتنام و هم چنین به مدت 8 سال پایتخت این کشور بود. جاذبه ی اصلی این بنا برج پرچم هانوی است که یک دژ سنگی 40 متری و بازسازی شده می باشد و آخرین طبقه ی آن به مرکز شهر هانوی و میدان با دینه اشراف دارد. 

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : 19C Hoàng Diệu, Điện Bàn, Ba Đình, Hà Nội 100000, Vietnam

ساعات بازدید : 8AM–5PM (دوشنبه ها : تعطیل)

تلفن : 842437345427+

وب سایت : www.hoangthanhthanglong.vn

ارگ هانوی

ارگ هانوی

ارگ هانوی

ارگ هانوی

ارگ هانوی

ارگ هانوی

لوته سنتر (Lotte Center Hanoi) 

این ساختمان یک مرکز خرید است که طیف گسترده ای شامل 250 برند مد و سبک زندگی را در خود جای داده است. اما چیزی که اینجا را مطرح کرده، فقط وجود این فروشگاه های متنوع و رنگارنگ نیست، بلکه امکانات تفریحی و فرصت های شکم گردی فراوان آن هم هست. این ساختمان 65 طبقه غیر از مرکز خرید، یک هایپرمارکت، یک هتل، آپارتمان های مسکونی، رستوران ها، یک باشگاه و مرکز اسپا هم در خود دارد. اما مهم ترین و محبوب ترین قسمت این برج عرشه ی دیدبانی آن است که بهترین نمای شهر را به شما می دهد. این عرشه که در طبقه ی 65 برج قرار دارد، بهترین موقعیت ها را برای یک عکاسی بی نظیر برایتان فراهم می کند و گسترده ترین نمای شهر را پیش چشمانتان می گذارد تا شما در این ارتفاع از تماشای شهر و چراغ های روشنش البته در هنگام شب، غرق در لذت و شگفتی شوید.

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : 54 Liễu Giai, Cống Vị, Ba Đình, Hànội

ساعات بازدید : ...........................

تلفن : .........................

وب سایت : ..............................

لوته سنتر

لوته سنتر

دریاچه ی غرب (West Lake)

این دریاچه بزرگ ترین دریاچه ی شهر است که به نام های West Lake و Ho Tay شناخته می شود و در نزدیکی مرکز شهر قرار دارد. بخش جنوبی این دریاچه تنها 2.5 کیلومتر از معروف ترین دریاچه ی هانوی فاصله دارد و در نتیجه دسترسی به آن بسیار راحت است. در گذشته تنها تعدادی روستای کوچک که ساکنین آن به پیشه ی ماهیگیری مشغول بودند، در اطراف این دریاچه دیده می شد. اما امروزه فضای اطراف دریاچه به کلی تغییر کرده و هتل های لوکسی در آن ساخته شده اند. به جز آنها رستوران ها، کافه ها،  یک پارک آبی موضوعی و تعدادی معابد بودایی و بتکده های قدیمی هم در این مکان وجود دارند. بهترین راه چرخیدن دور این دریاچه اجاره ی دوچرخه است. هر چند که علاقمندان به پیاده روی ترجیح می دهند این مسیر 17 کیلومتری را پیاده طی کنند و از تمام زیبایی های آن بیشترین لذت ممکن را ببرند.

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : Ba Dinh District, Hanoi 100000, Vietnam

ساعات بازدید : .................................

تلفن : .............................

وب سایت : ................................

دریاچه ی غرب

دریاچه ی غرب

دریاچه ی غرب

دریاچه ی غرب

دریاچه ی غرب

دریاچه ی غرب

دریاچه ی غرب

بازار دونگ خوان (Dong Xuan Market)

این بازار که در سال 1889 راه اندازی شد، داخل یک ساختمان 4 طبقه به سبک شوروی و در بخش شمالی محله ی قدیمی هانوی قرار گرفته است. اینجا هم چنین به عنوان بزرگ ترین بازار سرپوشیده ی شهر هانوی شهرت دارد و طیف وسیعی از مواد غذایی و محصولات تازه، سوغاتی ها، اکسسوری، پوشاک و هم چنین لوازم برقی منزل در آن به فروش می رسند. اگر به دنبال خرید سوغاتی هستید، به طبقات بالاتر بروید و انواع و اقسام سوغاتی های ویتنام را به قیمت عمده خریداری کنید. در این بازار یک مرکز غذاخوری هم هست که قهوه ی ویتنامی و غذاهای بین المللی را با قیمت هایی بسیار مناسب در آن پیدا می کنید.

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : Đồng Xuân, Hoàn Kiếm, Hanoi 100000, Vietnam

ساعات بازدید : 6AM–6PM

تلفن : 842438295006+
وب سایت :
................................

بازار دونگ خوان

بازار دونگ خوان

بازار دونگ خوان

بازار دونگ خوان

بازار دونگ خوان

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات