راهنمای سفر به کانادا

5 سال پیش 0 دیدگاه

|| راهنمای سفر به کانادا

 

آیا قصد دارید به سرزمین سرما، برف و شربت افرا سفر کنید؟ اگر پاسخ شما مثبت است، چیزهایی هستند که باید قبل از سفرتان به این کشور بدانید:

| کانادا کشور بسیار پهناوری است

بعد از روسیه، کانادا را می توان دومین کشور پهناور دنیا دانست که به پهنای یک قاره است. توقع نداشته باشید که بتوانید در عرض چند هفته از بیشتر قسمت های این کشور بازدید کنید. کانادا کشور بسیار بزرگی است و رفتن از یک شهر به شهری دیگر به معنی طی کردن مسافت های بسیار طولانی است. بنابراین اگر زمان محدودی دارید، بهتر است یک تا دو ایالت از کانادا را انتخاب کنید و تمام بخش های جالب توجه را در آنها ببینید.

همچنین فراموش نکنید که شهرهای کشور کانادا پراکنده هستند. بنابراین وقتی می خواهید هتل رزرو کنید، به فاصله ی آن از جاذبه های اصلی و یا ایستگاه های اتوبوس و قطار دقت داشته باشید. درست است که شاید قیمت هتل در مناطق حومه ی شهر کمتر باشد، ولی این مناطق حتی از مراکز خرید، پارک ها و سوپرمارکت های خودشان هم فاصله ی زیادی دارند و رفتن از این مناطق به سمت جاذبه های کشور کانادا مانند یک مسافرت به نظر می رسد. فقط برای اینکه بزرگی این کشور را متصور شوید، باید بگوییم که این کشور 6 محدوده ی زمانی را پوشش می دهد، 10 استان و 3 قلمرو دارد. پس بهتر است برای اینکه بتوانید قسمت های خوبی از آن را ببینید، یک ماشین اجاره کنید.

کانادا

| برای آب و هوی سرد کانادا خود را آماده کنید.

وقتی برای کانادا آماده می شوید، هر چه لایه های بیشتری از لباس را در چمدان های خود بگنجانید، بهتر است. از مهم ترین چیزهایی که در سفر به این کشور باید در ذهن داشته باشید، این است که هوای این کشور حتی در شب های تابستان و در نقاطی مانند کوه ها بسیار سرد است و درجه ی هوا از نقطه ای به نقطه ی دیگر بسیار متفاوت است. نوار ساحلی غربی کانادا (ساحل استان بریتیش کلمبیا) نسبت به نقاط دیگر کشور و به دلیل وجود اقیانوس آرام در مجاورت آن، در زمستان هوای معتدل تری دارد. ولی اگر در این فصل در هر جای دیگری از کشور هستید، باید انتظار هوایی بسیار بسیار سرد، در حد هوای سیبری را داشته باشید. یک کلاه پشمی گرم، یک جفت دستکش ضخیم و یک شال گردن برای پوشاندن صورتتان به همراه خود بیاورید. در سال 1947 بود که کمترین درجه ی هوای مشور کانادا یعنی 81.4- درجه ی فارنهایت گزارش شد.

آب و هوی سرد کانادا

| تیم هورتونز (Tim Hortons) بهترین دوست شماست!

خیلی زود متوجه می شوید که تقریباً هر منطقه ای در کانادا، هر چه قدر هم که کوچک باشد، یک Tim Hortons در خودش دارد. تیم هورتونز یک فروشگاه زنجیره ای قهوه، ساندویچ و دونات است که به افتخار بازیکن قدیمی هاکی و هم نام با او نامگذاری شده است. هر چه قدر که شربت افرا و تشکر کردن، از اِلِمان های قدیمی کانادا هستند، تیم هورتونز هم به همان اندازه کانادایی محسوب می شود. این فروشگاه به دلیل اینکه در همه جا شعبه دارد، بسیار شناخته شده و محبوب است و برای خوردن یک قهوه یا اسنک ارزان قیمت بهترین گزینه است. نیازی نیست برای نوشیدن یک قهوه ی لاته ی استارباکس قیمتی نجومی را بپردازید. وقتی فقط نیاز به مقداری کافئین دارید. کافی است نزدیک ترین شعبه ی هورتونز را پیدا کنید. در این فروشگاه از ماه فوریه تا آوریل بین مشتریان قرعه کشی هایی هم انجام می شود و کسانی که در این زمان به هورتونز می روند، ممکن است با خوردن یک فنجان قهوه برنده ی یک دستگاه اتومبیل شوند.

تیم هورتونز

تیم هورتونز

| به طبیعت گسترده ی کانادا سری بزنید.

درست است که شهرهایی مثل تورنتو، ونکوور، مونترئال، وینیپگ و هالیفاکس بسیار زیبا و دوست داشتنی هستند، یا اینکه مراکزی در این شهرها هستند که پر از فرهنگ، غذاهای خوب و تفریحات سرگرم کننده هستند، ولی با این حال لذت اصلی سفر به کانادا در بیرون رفتن از شهر به سمت طبیعت وحشی و گسترده ی این کشور پهناور است. جمعیت کانادا را می توان کمتر از 36 میلیون نفر دانست، ولی این کشور گستره ای تقریباً به اندازه ی کل خاک اروپا را پوشش می دهد. این بدان معناست که اکثر خاک کانادا را سرزمین های حیات وحش و غیر شهری تشکیل می دهند. مناطق وسیع و دست نخورده ای در این حیات وحش وجود دارند که هنوز منتظر ایستاده اند تا کسی آنها را کشف کند. فرقی نمی کند که در کوه های راکی و روی یخچال های طبیعی قدم بزنید یا برای کوه نوردی به جنگل های ساحلی جزیره ی ونکوور بروید و یا در دریاچه های اونتاریو قایق سواری کنید، طبیعت بزرگ کشور کانادا یک تفرجگاه بی انتهاست. اگر عاشق کوه نوردی، قایق سواری، اردو زدن در طبیعت، ماهی گیری، تماشای پرنده ها و یا سایر ورزش های فضای آزاد هستید، رفتن به طبیعت کشور کانادا اوج لذت های دنیا برای شماست. اگر هم عاشق ورزش های زمستانی مثل اسکی یا اسنوبورد هستید، پیست های اسکی و ورزش های زمستانی این کشور شهرت جهانی دارند. فقط برای جلوگیری از خطرهای احتمالی، قبل از رفتن به این مناطق از مردم بومی راهنمایی بخواهید.  

طبیعت گسترده ی کانادا

طبیعت گسترده ی کانادا

| انعام دادن در کانادا

انعام دادن در کشور کانادا مشابه انعام دادن در ایالات متحده است. وقتی از اشخاصی مثل گارسون رستوران، آرایشگر، راننده تاکسی، پیش خدمت هتل و ... خدماتی را دریافت می کنید، انتظار می رود که به آنها انعام بدهید. هر چند که انعام دادن در این کشور اجباری نیست، در بیشتر اوقات انعام استاندارد، حدود 15 تا 20 درصد کل هزینه است.

 انعام دادن در کانادا

| مالیات فروش بر صورت حساب ها افزوده می شوند

کشور کانادا روی تمام کالاها و خدمات خود یک مالیات فروش آزاد اضافه می کند و به علاوه هر استانی هم برای خود یک مالیات جداگانه دارد. این به آن معناست که بسته به جایی که در آن هستید، صورت حساب شما حداقل شامل 15% مالیات می شود. بنابراین اگر در سوپرمارکت قیمتی را روی برچسب یک کالا می بینید، آن عدد قیمت نهایی آن کالا نیست. این مالیات هم چنین به صورت حساب رستوران ها و هتل ها هم اضافه خواهد شد. در این کشور قیمت ها از جایی به جای دیگر متفاوت است. بنابراین قبل از خرید، قیمت ها را با هم مقایسه کنید. به طور مثال، قیمت گاز ممکن است از یک ایستگاه به ایستگاه دیگر متفاوت باشد و این قیمت ها به طور روزانه هم تغییر می کنند.

مالیات فروش در کانادا

| در این کشور به عنوان یک مشتری خدمات خوبی را دریافت خواهید کرد.

درست مانند ایالات متحده ی آمریکا، کانادا هم کشوری مصرف کننده است و این به آن معنی است که در این کشور با مشتری مانند یک پادشاه رفتار می کنند. اکثر فروشگاه ها هر هفت روز هفته دایر هستند و در طول شب فعالیت نمی کنند. رستوران ها با داشتن تنوع بسیار خوبی از غذاها پاسخگوی هر ذائقه ای هستند و پیش خدمت های رستوران ها بسیار خون گرم و دوستانه رفتار می کنند. شماره های رایگانی برای مراکز خدمات دهی به مشتریان وجود دارند و هر خدمتی که مد نظرتان باشد، به خوبی به شما رائه می شود.

کانادا

| رانندگی در کانادا

مثل خیلی از کشورهای دیگر، برای استفاده از موبایل باید از هندزفری استفاده کنید و وقتی یک کودک خردسال در اتومبیل شما هست، سیگار کشیدن ممنوع است. رانندگی در کانادا در فصل زمستان بسیار خطرناک است. در این فصل حتماً قبل از رانندگی موبایل خود را کاملاً شارژ کنید و یک جعبه ی کمک های اولیه به همراه داشته باشید و اگر اتومبیل شما برای رانندگی در زمستان آماده نیست، یک اتومبیل اجاره کنید.

رانندگی در کانادا

| شماره تلفن برای مواقع اضطراری

امیدواریم که در طول سفرتان به کانادا به این شماره احتیاجی پیدا نکنید، ولی مطمئناً این شماره یکی از مهم ترین چیزهایی است که قبل از سفر به کانادا باید آن را بدانید. شماره تلفن ارتباط با خدمات اورژانسی مانند پلیس، فوریت های پزشکی و آتش نشانی در کانادا 911 می باشد.

شماره تلفن برای مواقع اضطراری در کانادا

| زبان عامیانه ی مردم کانادا

اصطلاحات و عبارات زیادی هست که شاید بخواهید قبل از سفر به کانادا آنها را بدانید. در این صورت برای هر مکالمه یا موقعیتی که ممکن است برایتان رخ دهد، آمادگی دارید.

یکی از رایج ترین چیزهایی که که کانادایی ها در مکالمات خود استفاده می کنند، کلمه ی "Eh" می باشد. این کلمه در پایان جملات یا عبارات برای افزودن تأکید، ابراز موافقت یا پرسیدن یک سؤال و نظر شخص مقابل استفاده می شود. به طور مثال: در جمله ی:

  “?The Leafs (Toronto Maple Leafs) had quite the game last night, eh”

گوینده ممکن است با آوردن کلمه ی “Eh” در انتهای جمله، به دنبال این باشد که مخاطبش تأیید کند که تیم هاکی “Toronto Maple Leafs” شب گذشته بازی داشته است یا اینکه بخواهد نظر او را در رابطه با بازی بداند. کلمات عامیانه ی دیگری که کانادایی ها استفاده می کنند، عبارت اند از:

Clicks: کوتاه شده ی عبارت kilometers (کیلومتر) است:

.The park entrance is just about 2 click down the road

معنی : ورودی پارک فقط 2 کیلومتر پایین تر است.

Timmies: کوتاه شده ی نام یک فروشگاه زنجیره ای معروف در کانادا تحت عنوان “Tim Hortons” است که پیشتر در رابطه با آن صحبت کردیم.

Double Double: قهوه ای که در Tim Hortons سفارش می دهید و دو شکر و دو خامه دارد.

Timbit: این کلمه برای یک دونات کوچک در Tim Hortons استفاده می شود. این دونات های کوچک واقعاً خوشمزه هستند. 10 بسته از آنها را هم که بخورید، سیر نمی شوید.

Toque: یک کلاه زمستانی است که ممکن است منگوله داشته باشد یا نداشته باشد.

Pop: کلمه ای است که برای نوشابه یا نوشیدنی های غیرالکلی استفاده می شود. مثلاً به پپسی، اسپرایت یا فانتا Pop می گویند.

زبان عامیانه ی مردم کانادا

| گپ زدن های گاه و بیگاه و استفاده از کلمه ی "متأسفم" 

یکی از مواردی که در رابطه با کانادایی ها برجسته است، تمایل مردم به صحبت کردن با یکدیگر است. مردمان کانادا نسبت به آلمانی ها به مراتب پرحرف تر هستند. مثلاً وقتی در صف غذا، مترو یا ATM منتظر ایستاده اند، مایلند که با هم گپی بزنند تا اینکه سکوت کنند و هر کس در دنیای خودش غرق باشد. بنابراین اگر اطلاعاتی در رابطه کشور یا مردم محلی یا هر چیز دیگری خواستید، می توانید به راحتی سر صحبت را با آنها باز کنید و آنها به خوبی پاسخ شما را خواهند داد. نکته ی جالب دیگر در رابطه با آنها این است که کانادایی ها خیلی معذرت خواهی می کنند، حتی برای چیزهایی که لازم نیست بابت آنها عذرخواهی کنند. مثلاً اگر دو نفر در خیابان حین راه رفتن روبروی هم قرار بگیرند، هر دو از کلمه ی “Sorry” استفاده می کنند. در حالی که اینجا اشتباهی رخ نداده که آنها بابت آن متأسف باشند. اما کانادایی ها با گفتن این کلمه واقعاً بابت چیزی که اتفاق افتاده متأسف نیستند و استفاده از این کلمه بیشتر به این معنی است که من از حضور دیگر افراد در جامعه ی اطرافم آگاه هستم و این نمادی از یک جامعه ی جمع گراست.

گپ زدن در کانادا

در آخر باید بگوییم که کانادایی ها مردم میهن پرستی هستند اما نژادپرست نه! این به آن معناست که یک فرد کانادایی از کانادایی بودنش خوشحال است و به آن می بالد، اما اعتقاد ندارد که مردم کانادا از مردم سایر نقاط دنیا برتر هستند و نسبت به آنها اولویت دارند.


 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات