جاذبه های دیدنی سن پترزبورگ

5 سال پیش 1 دیدگاه

|| 10 جاذبه دیدنی سن پترزبورگ

 

موزه ی هرمیتاژ (Hermitage Museum)

این موزه بدون شک معروف ترین جاذبه ی گردشگری شهر سن پترزبورگ است و به عنوان یکی از بزرگ ترین گنجینه های هنر و تاریخ روزگاران باستان شهرت جهانی دارد. شهرت این موزه ی باستانی تا حدی است که خود به تنهایی دلیلی است برای اینکه بسیاری از گردشگران تصمیم بگیرند به این شهر سفر کنند. بیش از 3000 اثر نفیس در این موزه گردآوری شده که در میان آنها بزرگترین آثار هنری و تابلوهای نقاشی برجسته ترین هنرمندان جهان ، همچون پیکاسو، مونت و ... به چشم می خورند. هم چنین آثار دزدیده شده از یهودیان توسط هیتلر و آثاری که روسها در دوران جنگ جهانی دوم از آلمان ها به غارت بردند نیز در این موزه جمع آوری شده اند. موزه ی هرمیتاژ به هفت بخش تقسیم می شود، اما کلکسیون اصلی که بازدید از آن جزء لازم برنامه ی سفر به شهر سن پترزبورگ برای هر گردشگری است، در کاخ زمستان (Winetr Palace) قرار دارد. در این بخش نه تنها می توانید از آثار خلق شده ی هنرمندان اروپایی در زمینه ی هنرهای زیبا در طول چندین قرن و مجموعه ای نفیس از آثار باستانی هنرمندان رومی و ایتالیایی بازدید کنید، بلکه زیباترین بخش موزه مربوط می شود به اتاق های مجلل خانواده ی سلطنتی روسیه که به طرز خیره کننده ای باشکوه و پر زرق و برق هستند و ساخت آنها به قرن های 18 و 19 باز می گردد. از آنجایی که این موزه قسمت های مختلفی دارد و ساختمان آن بسیار گسترده است، ممکن است برای یافتن مسیرها دچار مشکل شوید. بنابراین حتما از راهنمای تور کمک بگیرید. اگر علاقه دارید که این موزه ی شگفت انگیز را با تمام جزئیات آن بازدید کنید، باید بگوییم یک روز زمان کافی ای نیست و باید چند روز را برای آن در نظر داشته باشید.

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : Palace Square, 2, Sankt-Peterburg, Russia, 190000

ساعات بازدید : 10:30AM–6PM (دوشنبه ها : تعطیل)

تلفن : 78127109079+

وب سایت : www.hermitagemuseum.org

موزه ی هرمیتاژ

موزه ی هرمیتاژ

موزه ی هرمیتاژ

موزه ی هرمیتاژ

موزه ی هرمیتاژ

کلیسای منجی در خون (Savior on the Spilled Blood Church)

یکی از اماکن گردشگری که به محض ورود به شهر سن پترزبورگ در مقابل چشمان شما جلوه گری می کند، کلیسای تاریخی منجی در خون است که با آن معماری رنگارنگ ، تضادی بارز و چشم گیر با ساختمان موزه ی ملی روسیه و سبک معماری نئوکلاسیکش و هم چنین با سایر بناهای هم دوره ی خود ایجاد می کند. این یکی از زیبایی های این کلیساست که اگرچه سبک معماری زیبای آن، کف پوشهای مرمری صورتی رنگ و موزاییک های فراوان به کار رفته در بنا، شما را مدام یاد معماری قرن های 16 و 17 ایتالیا می اندازد، اما با این حال شما در روسیه و در شهر سن پترزبورگ هستید. نکته ی جالب توجه و درعین حال پارادوکسیکال دیگری که در رابطه با این بنا وجود دارد این است که اگرچه این بنا واقع در مکانی است که الکساندر دوم در سال 1881 در آن کشته شد و اینجا برای یادبود این شخص و این اتفاق بنا شده است، اما با این حال ساختمان آن رنگارنگ و شاد است. این بنا همان طور که از نمای بیرونی پر زرق و برق و رنگارنگ است، نمای داخل آن نیز مجلل و باشکوه است و می توانید هنگام بازدید از فضای داخلی شنونده ی داستان ساخت این بنا از زبان یک راهنمای تور واقع در محل نیز باشید و بازدید از آن معمولا بیشتر از یک ساعت به طول نمی انجامد. بهتر است برای اینکه به ازدحام جمعیت برنخورید، در ساعات اولیه و پایانی به این کلیسا بروید. اما در هر صورت اینجا یکی از سه مکانی است که در سفر به سن پترزبورگ نمی توانید از آنها دیدن نکنید.

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : Griboyedov channel embankment, 2Б, Sankt-Peterburg, Russia, 191186

ساعات بازدید : .........................

تلفن : .......................

وب سایت : cathedral.ru

کلیسای منجی در خون

کلیسای منجی در خون

کلیسای منجی در خون

کلیسای منجی در خون

کلیسای منجی در خون

کلیسای منجی در خون

کلیسای منجی در خون

کلیسای منجی در خون

کلیسای منجی در خون

کاخ پیترهف (Peterhof Palace)

وقتی صحبت از جاذبه های گردشگری می شود، شهر سن پترزبورگ هم به کاخ ها و باغ های سلطنتی واقع در حومه و اطراف شهر و هم به موزه ها و کاخ هایی معروف است که در مرکز شهر قرار گرفته اند. اما در میان کاخ های مجلل خارج از شهر ، کاخ پیترهف از آن مواردی است که نمی توان بازدید از آن را فراموش کرد. به خصوص در فصل تابستان که گروه فواره های رقصان آن که با نیروی جاذبه کار می کنند فعال هستند و به همراه نورپردازی فضا در شب، شما را جذب زیبایی خیره کننده ی خود می کنند. تقریبا یک دهه طول کشید که پیتر کبیر مکانی مناسب را برای تفرجگاه تابستانی خود پیدا کند و حتی در طول این مدت چند بار هم در چند جای مختلف ساختن بنا را شروع، اما بعد منصرف شد. این کاخ که به کاخ ورسای روسیه معروف است و در ساخت آن نیز از کاخ ورسای الهام گرفته شده است، سبک و سلیقه ی پیتر بزرگ را به نمایش می گذارد و تحت نظر دختر او، شاهدخت الیزابت گسترش داده شد و می توان گفت در بزرگی و وسعت از همتای فرانسوی خود، ورسای، پیشی می گیرد. کاخ پیترهف گستره ی وسیعی از جاذبه ها را در خود جای داده است که از میان آنها می توان به ساختمان های زیبای مربوط به دوره ی پیتر، زیبایی خیره کننده ی آبشار بزرگ و طلاییش، سبک زیبای باغبانی که در باغ های قسمت بالا و پایین کاخ خودنمایی می کند و تعداد موزه های در حال افزایش که در ساختمان های مختلف آن واقع شده اند، اشاره کرد. وقتی از این مکان بازدید می کنید همواره در حیرت هستید که چه طور ممکن است برای یک تفرجگاه تابستانی تا این حد هزینه شده باشد. از کاخ ورسای در سن پتزربورگ دیدن کنید. 

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : Razvodnaya Ulitsa, 2, Sankt-Peterburg, Russia

ساعات بازدید : 9AM–7PM

تلفن : ........................

وب سایت : www.peterhofmuseum.ru

کاخ پیترهف

کاخ پیترهف

کاخ پیترهف

کاخ پیترهف

کاخ پیترهف

کاخ پیترهف

کاخ پیترهف

کاخ پیترهف

کلیسا و صومعه ی سنت ایزاک (St. Isaac’s Cathedral & colonnade)

ساختمان تاریخی کلیسای سنت ایزاک که ارتفاع چندانی هم ندارد، در سیطره ی یک گنبد طلایی بزرگ قرار دارد و حاصل تلاش چندین ساله ی معمار بزرگ فرانسوی August de Monferrand و بزرگ ترین و زیباترین ساختمان مذهبی شهر است. ساخت این ساختمان که بیش از 40 سال زمان برده است، در سال 1858 به پایان رسید. استفاده از سنگ های گرانیتی قرمز رنگ باعث می شود سبک سلطنتی نمای بیرونی بنا در نوع خود بی نظیر باشد. در حالی که فضای داخلی تلفیق سبک بنای کلیساهای ارتدکس و کاتولیک و تجمل بی حد و حصر در انتخاب مصالح آنهاست. انواع مختلفی از سنگ های نیمه قیمتی از سرتاسر کشور روسیه، دیوارها و ستون های داخلی بنا را پوشش داده اند، این در حالی است که این تنوع بی حد و حصر هم برای پوشش تالار وسیع این بنا که گنجایش بیش از 14000 عبادت کننده را دارد، کافی نبوده است. علاوه بر تماشای فضای داخلی کلیسا، بازدیدکنندگان می توانند یک بلیط اضافه بخرند و برای مشاهده ی ستون های بنا 300 پله را بالا بروند و از بالای ستون ها شاهد نماهای زیبایی از شهر سن پترزبورگ باشند.

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : St Isaac's Square, 4, Sankt-Peterburg, Russia, 190000

ساعات بازدید : ...........................

تلفن : .............................

وب سایت : cathedral.ru

کلیسا و صومعه ی سنت ایزاک

کلیسا و صومعه ی سنت ایزاک

کلیسا و صومعه ی سنت ایزاک

کلیسا و صومعه ی سنت ایزاک

کلیسا و صومعه ی سنت ایزاک

کلیسا و صومعه ی سنت ایزاک

کلیسا و صومعه ی سنت ایزاک

کلیسا و صومعه ی سنت ایزاک

کلیسا و صومعه ی سنت ایزاک

کلیسا و صومعه ی سنت ایزاک

تئاتر مارینسکی (The Mariinsky Theater)

موسسه ی فرهنگی دیگری که در شهر سن پترزبورگ شناخته شده است و برای بعضی از بازدیدکنندگان ممکن است حتی از موزه ی هرمیتاژ هم ترغیب کننده تر باشد، تئاتر مارینسکی است که در طول سالهای اخیر به دلیل بحران های مالی و بی نظمی های به وجود آمده در تئاتر بولشوی گوی سبقت را از این تئاتر ربوده است و به برجسته ترین تئاتر موزیکال روسیه تبدیل شده است. این تئاتر که شهرت خود را وام دار شیوه ی بی عیب و نقص گروه و رهبران ارکستر موسیقی کلاسیک مدرن که همگی از بهترین های حرفه ی خود هستند و ستاره های باله و اپرا از سرتاسر جهان هم چون اولیانا لوپاتکینا می باشد، در سطح جهانی بسیار شناخته شده است و همگی مواردی که گفتیم این تئاتر را به یکی از پایگاه های جهانی باله و اپرا تبدیل می کنند. در طول سالهای اخیر به وسعت و دامنه ی این تئاتر افزوده شده است و علاقه مندان به موسیقی را از سرتاسر دنیا به خود جذب می کند. 

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : Theatre Square, 1, Sankt-Peterburg, Russia, 190000

ساعات بازدید : .........................

تلفن : 78123264141+

وب سایت : www.mariinsky.ru

تئاتر مارینسکی

تئاتر مارینسکی

تئاتر مارینسکی

تئاتر مارینسکی

تئاتر مارینسکی

قلعه ی پیتر و پاول (The Peter & Paul Fortress)

اینجا اولین سازه ای است که در سال 1703 و به دستور پیتر کبیر در شهر سن پترزبورگ ساخته شد و در نتیجه زادگاه این شهر محسوب می شود. اما هیچ گاه آن نقش دفاعی را که هدف اولیه ی تاسیس آن بود ایفا نکرد، در عوض به عنوان یک پایگاه نظامی تاریخچه ای پربار، طولانی و گاهی اوقات منحوسی را یدک می کشد. علاوه بر آن، این قلعه ی تاریخی، محل قرارگیری اداره جات دولتی، مکان خاکسپاری بسیاری از اعضای خانواده ی سلطنتی روسیه هم چون پیتر و الکساندر کبیر و مقری برای بسیاری از اکتشافات و آزمایش های علمی بوده است. این ساختمان همه کاره حتی در دوره ی تزارهای روسیه زندانی سیاسی بوده است که مهم ترین زندانی های سیاسی روسیه در آن نگهداری می شدند و هم اکنون زیر نظر موزه ی تاریخی سن پترزبورگ قرار دارد. اینجا محل برگزاری تعدادی از آیین های شهری سن پترزبورگ مثل روشن کردن مشعل به هنگام ظهر هم هست و در فصل تابستان ساحل زیبای این قلعه مکانی مناسب برای یک پیکنیک تابستانی و هم چنین برگزاری جشنواره ها و کنسرتهای زیادی است. می توان گفت که شما در هر نقطه ای از شهر که بایستید می توانید نوک این قله را ببینید و این موضوع اینجا را تبدیل به نماد و سمبلی برای شهر سن پترزبورگ می کند.

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : St Petersburg, Russia, 197046

ساعات بازدید : 10AM–4PM (چهارشنبه ها : تعطیل)

تلفن : 78122306431+

وب سایت : www.spbmuseum.ru

قلعه ی پیتر و پاول

قلعه قلعه ی پیتر و پاول ی پیتر و پاول

قلعه ی پیتر و پاول

قلعه ی پیتر و پاول

قلعه ی پیتر و پاول

قلعه ی پیتر و پاول

قلعه ی پیتر و پاول

قلعه پیتر و پاول

قلعه پیتر و پاول

کاخ باشکوه کاترین یا دهکده تزارها (Tsarskoye Selo) (Pushkin)

اگر بخواهیم سندی از تجمل گرایی و افراط کاری خاندان سلطنتی روسیه ارائه دهیم، می توانیم به این موضوع اشاره کنیم که تزارهای روسیه در کمتر از دو قرن نه یک عمارت، بلکه دو عمارت سلطنتی بزرگ را فقط در حومه ی شهر ساختند. یکی از این دو عمارت، کاخ کاترین معروف به تزارسکویه سلو یا پوشکین است که از حیث عظمت و بزرگی کاخ ورسای را پشت سر می گذارد. این کاخ در منطقه ی پوشکین که بی شک زیباترین نقطه ی حاشیه ای شهر سن پترزبورگ می باشد قرار دارد و می توان آن را باشکوه ترین و مجلل ترین و عظیم ترین بنای تاریخی و توریستی سن پترزبورگ دانست. این مکان در 30 کیلومتری شهر سن پترزبورگ قرار دارد و دو کاخ سلطنتی بزرگ را از قرن هجدهم در خود جای داده است. اطراف این کاخ ها را پارک هایی بزرگ با محوطه ای زیبا و انواع گوناگونی از مجسمه های گران قیمت و اشیای زیبای دکوراتیو احاطه کرده اند. کاخ کاترین که به آن تزارسکویه سلو به معنی دهکده ی تزارها هم می گویند، گواهی است از ثروت بی حد و حصر، زیاده خواهی و تجمل گرایی افراطی خاندان سلطنتی روسیه که توسط معمار معروف روسی، فرانچسکو بارتولومئو راسترلی به سبک رکوکو ساخته شد. این کاخ که می توان آن را نسخه ی دوقلوی کاخ زمستانی کاترین واقع در مرکز شهر دانست، در سال 1708 توسط همسرش،پیتر کبیر به او هدیه داده شد. اما اگر پیتر می دانست که وقتی برای مدتی از شهر خارج می شود، کاترین بر علیه او ادعای امپراتوری می کند، شاید هیچ وقت این کاخ را به نام او نمی کرد. بعد از این اتفاق پیتر هم مقاومتی نکرد و به راحتی استعفا داد و طی چند روز آینده توسط نزدیکان کاترین به قتل رسید. اما کاترین به مدت 30 سال بر روسیه حکومت کرد و بعد از او دخترش الیزابت به تخت نشست. الیزابت این کاخ را گسترش داد و قسمت هایی را به آن افزود و چیزی که امروز وجود دارد حاصل کارهای اوست. کاخ کاترین بیشتر از هر چیزی به اتاق کهربایی خیره کننده اش معروف است که همه ی وسایل آن اعم از میز و صندلی، دیوارها و سقف همگی از سنگ قیمتی کهربا هستند. یکی دیگر از قسمت های زیرمجموعه ی این عمارت دریاچه ای مصنوعی است که در محوطه ی کاخ قرار دارد و یادآور پیروزی ارتش روسیه بر نیروی دریایی کشور عثمانی در دریای سیاه و در سال 1770 می باشد. نمی توان باور کرد که در تمام دوران ها چه مبلغ هنگفتی در این کاخ هزینه شده است و فقط وقتی اینجا را از نزدیک می بینید به این موضوع پی می برید. قطعا در سفر خود به سن پتزربورگ یک روز کامل را برای بازدید از این شاهکار عظیم در نظر بگیرید.

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : Municipality in Russia

ساعات بازدید : .........................

تلفن : ...........................

وب سایت : ..........................

کاخ باشکوه کاترین یا دهکده تزارها

کاخ باشکوه کاترین یا دهکده تزارها

کاخ باشکوه کاترین یا دهکده تزارها

کاخ باشکوه کاترین یا دهکده تزارها

کاخ باشکوه کاترین یا دهکده تزارها

کاخ باشکوه کاترین یا دهکده تزارها

کاخ باشکوه کاترین یا دهکده تزارها

کاخ باشکوه کاترین یا دهکده تزارها

خیابان نوسکی پراسپکت (Nevsky Prospekt)

نیکولاس گوگول، نویسنده ی معروف روسی، داستان "بلوار نوسکی" خود را این گونه آغاز می کند:"هیچ چیز زیباتر از خیابان نوسکی نیست، حداقل در سن پترزبورگ"

خیابان نوسکی که بدون شک یکی از بزرگترین و طولانی ترین خیابان های دنیاست، به طول 4/5 کیلومتر است و دو بنای مهم و تاریخی شهر، یعنی ساختمان نیروی دریایی در غرب و صومعه ی الکساندر نوسکی در شرق را به هم مرتبط می کند. این خیابان قلب تپنده و روح جاری شهر سن پترزبورگ است و بسیاری از بناهای مهم شهر را در خود جای داده است. در واقع به سختی می توان ساختمانی را در آن پیدا کرد که بعد از سال 1917 ساخته شده باشد. از معروف ترین بناهای واقع در این خیابان می توان به ساختمان زیبای شرکت چرخ خیاطی سینگر (Singer Company Building)، کاخ استروگانوف که به سبک باروک ساخته شده (Stroganov Palace) ، کلیسای کازان و ستون های بلند و معروف آن (Kazan Cathedral)، پل آنچیکوف و چهار مجسمه ی اسب سرکش و وحشی که روی آن قرار دارند (Anchikov Bridge) و قدیمی ترین مرکز خرید سرپوشیده ی شهر، گوستینی دوور (Gostiny Dvor) اشاره کرد. این خیابان شناخته شده ترین مکان برای خرید در سن پترزبورگ است که اگر قصد خرید داشته باشید، باید حتما به فروشگاه های رنگارنگ آن که همه ی برندهای دنیا را عرضه می کنند، سر بزنید. فضای این خیابان پرنور و درخشان و همواره پر از جنب و جوش و هیاهو است؛ به خصوص در تابستان که فرقی نمی کند چه ساعتی از روز باشد، در این خیابان تمام چراغ ها روشن است و تعداد بی شمار رستوران ها و کافه ها و رفت و آمد عابرین سرزندگی و جنب و جوش را به نمایش می گذارند. خیابان از روزهای آغازین پیدایش همواره میزبان مهاجرین کشورهای آلمان، فرانسه و آمریکا بوده است که حضور خود را با ساختن کلیساهایی برای فرقه های مختلف مسیحیت ثبت کرده اند و این کلیساهای قدیمی هنوز هم در این خیابان دیده می شوند. اما امروز خیابان نوسکی چهره ی مدرن یک شهر را به نمایش می گذارد و اهالی سن پترزبورگ عاشق قدم زدن روی سنگ فرش های آن، خرید کردن از فروشگاه های رنگارنگش، نشستن روی صندلی کافه ها و تماشای جنب و جوش عابرین آن هستند. در تاریخ های خاصی از سال نیز این خیابان محل برگزاری مراسم و جشن های خاصی است که برای راحتی شرکت کنندگان در جشن، عبور ماشین در این روزها از این خیابان ممنوع است.  

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : Main street in Saint Petersburg, Russia

ساعات بازدید : .......................

تلفن : ........................

وب سایت : .........................

خیابان نوسکی پراسپکت

خیابان نوسکی پراسپکت

خیابان نوسکی پراسپکت

خیابان نوسکی پراسپکت

خیابان نوسکی پراسپکت

خیابان نوسکی پراسپکت

خیابان نوسکی پراسپکت

پل کاخ (Dvortsoviy Most)

هر چند که این پل سازه ای مربوط به قرن بیستم است و قدمت چندانی ندارد، اما بدون شک یکی از معروف ترین و پر بازدیدترین جاذبه های شهر سن پترزبورگ می باشد و برای بازدیدکنندگان ازسن پترزبورگ که باید برای رفتن به جاهای مهم شهر از روی این پل عبور کنند، تصویری خاطره انگیز و فراموش نشدنی خواهد بود. این پل در روخانه ی نوا قرار دارد و بر خلاف تجمل و پیچیدگی ای که در ساختار بناهای اطراف این پل وجود دارد، سازه ی این پل ساختاری بسیار ساده دارد و برای اینکه مانع دیده شدن ساختمان های اطرافش نباشد، ارتفاع آن نیز محدود است. اما چیزی که گردشگران و بومیان را از نقاط مختلف به این مکان جذب می کند، این است که بین ساعات 1 تا 3 نیمه شب این پل از وسط به دو نیمه تقسیم می شود و هر یک از بالهای آن با زاویه ی 45 درجه رو به آسمان قرار می گیرند تا مسیر را برای عبور کشتی ها از رودخانه نوا باز کنند. در این ساعات از نیمه شب که پل باز است، نمای زیبای مناره ی طلایی قلعه ی پیتر و پاول که بین بالهای پل قرار می گیرد، یکی از به یاد ماندنی ترین و خاطره انگیزترین تصاویری است که از این شهر در ذهنتان می ماند. این پل هم چنین خیابان Palace Embankment را مرکز جشن های شبانه ای می کند که در طول دوران "شب های سفید روسیه" برگزار می شوند. شب های سفید روسیه دراوایل فصل تابستان و به این دلیل رخ می دهند که طلوع و غروب خورشید بی اندازه به هم نزدیک می شوند و در نتیجه خورشید نمی تواند در افق برود و این موضوع باعث می شود شب ها نیز روشن باشند و یا حالت گرگ و میش داشته باشند. در طول این شب های گرگ ومیش، زیبایی شهر پر منظره ی سن پترزبورگ صد چندان می شود و به همین دلیل خیلی از مسافران این زمان را برای سفر به روسیه انتخاب می کنند. پل کاخ در طول این شب ها میزبان هزاران بومی و گردشگر از سرتاسر دنیاست.      

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : Bascule bridge in Saint Petersburg, Russia

ساعات بازدید : ...........................

تلفن : ..............................

وب سایت : ..............................

پل کاخ

پل کاخ

پل کاخ

پل کاخ

جزیره ی لاگین (Yelagin Island)

این جزیره تا مرکز شهر حدود 20 دقیقه با مترو فاصله دارد و مکانی است که کمتر به آن پرداخته شده و نام آن در بسیاری از برنامه های سفر به روسیه دیده نمی شود. اما اینجا مکانی است که باید بیشتر به آن پرداخته شود؛ چرا که این جزیره ی زیبا یک کاخ سلطنتی باشکوه، پارکی زیبا و سرسبز، دریاچه ای آرام و مناسب برای قایق سواری در تابستان، محوطه ای برای اسکی در زمستان و موزه ای از ظروف زیبای شیشه ای را در خود جای می دهد. تعداد کم اتومبیل های موجود در جزیره و قیمت ورودی پایین آن باعث می شوند که اینجا مکانی دنج و آرام و بهترین فضای سبز داخل شهر برای یک پیاده روی و استراحت چند ساعته باشد. این جزیره خیلی پیش تر از تاسیس شهر سن پترزبورگ، محل زندگی گروهی از ماهیگیران بوده است. در سال 1817 این مکان توسط امپراتور وقت روسیه، الکساندر خریداری و به دستور او بازسازی شد تا اقامتگاه تابستانی مادرش باشد. نتیجه ی این بازسازی کاخ سلطنتی زیبایی است که هنوز هم در این جزیره ی زیبا قرار دارد. این مکان تا انقلاب اکتبر روسیه هم متعلق به خاندان سلطنتی بود، اما بعد از آن و در سال 1934 با کاربری جدید پارک فرهنگی تفریحی بازگشایی شد و وسایل ورزشی، زمین بازی و مجسمه های یادبود به آن اضافه شدند. به جز بازدید از خود کاخ، قدم زدن در پارک زیبای این جزیره، قایق سواری در دریاچه های آرام آن و لذت تماشای غروب آفتاب بر خلیج زیبای فنلاند از جذابیت های این جزیره ی بکر و زیبا هستند.

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : Island in Saint Petersburg, Russia

ساعات بازدید : ..........................

تلفن : .....................

وب سایت : .....................

جزیره ی لاگین

جزیره ی لاگین

جزیره ی لاگین

جزیره ی لاگین

جزیره ی لاگین

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات