حمل و نقل در هند

6 سال پیش 0 دیدگاه

|| حمل و نقل در هند

 

 | هوایی

هوایی در دهلی : 

فرودگاه بین المللی Indira Gandhi که بزرگترین فرودگاه هند است و دارای امکانات خیلی خوبی مثل کافه تریا، مراکز خرید، کافی شاپ ها، فروشگاه و رستوران هاست که در قسمت غربی دهلی واقع شده است. تمامی پروازهای شهرهای مهم دنیا از طریق ترمینال 1 فرودگاه بین المللی Indira Gandhi، که به عنوان فرودگاه دهلی نو شناخته می شود، انجام می شود.پروازهای شهرهای بزرگ داخلی هم از همان ترمینال انجام می گیرد.

Indira Gandhi

هوایی در بمبئی :

فرودگاه مومبای یا بمبئی ، که به عنوان فرودگاه بین المللی Chhatrapati Shivaji شناخته می شود، دومین فرودگاه پرجمعیت در هند است که این شهر را با شهرهای مهم هند و همچنین خارج از کشور متصل می کند.فرودگاه بمبئی یا فرودگاه بین المللی چچراپاتی شویجی، در 30 کیلیومتری مرکز شهر قرار دارد و یکی از شلوغ ترین فرودگاههای هند است.این فرودگاه روزانه بیش از 800 پرواز را اجرا می کند.در این فرودگاه ترمینال 1-A (داخلی) به Air India و GoAir و ترمینال 1-B ( داخلی ) به پروازهای SpiceJet، Jet Airways و IndiGo اختصاص یافته است .این خطوط هوایی، بمبئی را با شهرهای بزرگ هند مانند اورنگ آباد، بنگلور، بوپال، الله آباد، بوانسار، چندیگر، چنای، دهلی، گوا، حیدرآباد، اندور، جیپور، کلکته، پاتنا، گوا و لکناو ارتباط می دهد.جذاب ترین بخش این ترمینال که به تازگی افتتاح شده ترمینال جدید T-2 است ،که هواپیماهای بین المللی مانند Air China، Air France، Lufthansa، Kuwait Airways و Iran Air در این میان است. در این خطوط پروازهای منظمی به بمبئی از ابوظبی، بحرین، سنگاپور، بانکوک، بروکسل، داکا، دوحه، دبی، هنگ کنگ، جده، کاتماندو، کویت، لندن، نیویورک و پاریس انجام می شود.

Chhatrapati Shivaji

Chhatrapati Shivaji

هوایی در جیپور : 

جیپور یک فرودگاه داخلی و یک فرودگاه بین المللی دارد که این شهر را به خوبی به دیگر شهرها در هند و بیرون از آن متصل می کند. ایرلاین های معروفی مانند Jet Airways، SpiceJet، Air India، IndiGo و Oman Air، به صورت روزانه به جیپور پرواز دارند. امروزه شهرهایی نظیر کوالالامپور، شارجه و دوبی از طریق این فرودگاه با شهر جیپور در ارتباطند.

فرودگاه بین المللی جیپور

فرودگاه بین المللی جیپور

هوایی در آگرا : 

تاج سیتی در فاصله خیلی کم حدود 233.00 کیلومتر از قلمرو سرمایه داری [دهلی] واقع شده ، برای حمل نقل هوایی یک فرودگاه در آگرا وجود دارد اما پروازهای آن بسیار محدود است.

فرودگاه آگرا

هوایی در گوا :

نزدیک ترین فرودگاه بین المللی به گوا فرودگاه Dabolim است که در نزدیکی Vasco da Gama با فاصله ی حدود 29 کیلومتری پانجی قرار گرفته است. این فرودگاه تقریبا تمام خطوط هوایی داخلی که به گوا متصل می شوند را پشتیبانی می کند.

فرودگاه گوا

فرودگاه گوا

| زمینی

قطار 

ایستگاه قطار دهلی نو و ایستگاه راه آهن دهلی اصلی یا دالی دالی، این شهر را به سایر شهرهای مهم کشور وصل می کند. علاوه بر این، ایستگاه راه آهن نیزمودین ، سارای روهیلا و ایستگاه قطار آناند هم جز ایستگاه های داخلی کشور در اطراف شهر هستند.

بمبئی با داشتن شبکه عظیمی از قطارها، راه ارتباطی با سایر شهرها را به خوبی هموار ساخته است.کسانی که از قسمتهای مرکزی، شرقی و غربی هند سفر می کنند می توانند بلیط خود را از Chhatrapati Shivaji Terminus رزرو کنند در حالی که مسافران از شمال به ایستگاه مرکزی بمبئی  بروند. به غیر از این ایستگاه دو خط راه آهن اصلی دیگر مثل ایستگاه قطار  (Dadar) ددار و ایستگاه قطار _Kalyani) کالیانی نیز در خدمت شهر بمبئی هستند.

در جیپور شما می توانید از طریق اتوبوس و یا با تاکسی به راه آهن بروید و از طریق قطار به شهرهای مختلف از جمله دهلی و بمبئی سفر کنید.

قطارهای متعددی وجود دارد که دهلی تا آگرا را پوشش می دهند؛ گاتیمان یکی از بهترین خطوط راه آهن است چرا که بیش از یک ساعت و 40 دقیقه طول نمی کشد تا شما را به آگرا برسانند.(هر روز به جز جمعه ها)

دو ایستگاه قطار محلی با نام‌های مارگاو و واسکو داگاما وجود دارد. این ایستگاه قطار شهرهای مختلف هندوستان را به هم متصل می‌کند و در گوا هم دو ایستگاه دارد.

قطار در دهلی

قطار در بمبئی

اتوبوس

خدمات اتوبوس دولتی شرکت حمل و نقل دهلی به نام (DTC)، بزرگترین اتوبوس رانی دهلی است. با استفاده از این اتوبوس ها از طریق راه های جاده ای، می توانید به شهرهای مختلف کشور سفر کنید. سه ایستگاه اصلی اتوبوس دهلی نو عبارتند از: ایستگاه بین المللی اتوبوسرانی ترمینال (ISBT) در دروازه کشمیری، سارای کالیخان ترمینوس و اتوبوس آنندی ویشر ترمینوس که حمل و نقل مسیرهای مختلفی را انجام می دهند.

سرویس اتوبوس بمبئی در هند شرکت best می باشد که شبکه بسیار گسترده ای دارد و به معنای واقعی کلمه، هر زاویه و گوشه ای از شهر را خدمت رسانی می کند. اتوبوس های شرکت حمل و نقل جاده ای دولتی مهاراشترا (MSRTC) با اتوبوسهای لوکس، نیمه لوکس و اکسپرس ،خدمات حمل و نقل را در مسیرهای Bhandara، Nasik، Solapur و Jalna ارائه می دهند.اتوبوس های بین ایالتی نیز در مسیر شهرهای گجرات، مادایا پرادش و کارناتاکا هم در دسترس مسافران می باشد. این اتوبوس های دو جداره قرمز، راحت، ارزان و ایمن هستند. بالای این اتوبوس های دوبلکس بهترین راه برای دیدن شهر و عکاسی از شهر است. چرا که به شما یک نمای زیبا از بمبئی را می دهد.

در فاصله 5 دقیقه ای از فرودگاه جیپور، ایستگاه اتوبوسی قرار گرفته که خط 6A آن می تواند شما را تا مرکز شهر برساند. البته می توانید خطوط دیگر که تا ایستگاه راه آهن امتداد یافته اند را نیز سوار شوید. اتوبوس ها از 5 صبح تا 9:30 شب فعال هستند و هر 30 دقیقه، 10 اتوبوس به مقاصد مختلف حرکت می کند.

 آگرا در حوالی دو مقصد مهم هند یعنی دهلی و جیپور واقع شده است. از این رو، اتوبوس های متعدد وجود دارند که توریست ها را به این شهر رویایی می رسانند. در مسیر زمینی شما باید از بزرگراه یامونا سوار  اتوبوس شوید، که در عرض 4 ساعت شما را به آگرا می رسانند.

جاده های گوا به بسیاری از اتوبوس های عمومی و خصوصی دسترسی دارند. بسیاری از شرکت های دولتی مانند KSRTC، MSRTC و KTC از Madgaon، Panaji و Vasco Da Gama سیستم اتوبوس بین شهری این شهر را اداره می کنند. اتوبوسهایی روزانه از بمبئی و پونا، کادامبا و پانجی به گوا، دو خط مهم اتوبوس گوا هستند.شما می توانید با استفاده از اتوبوس های فوق العاده لوکس A / C از بمبئی و بنگلور به گوا سفر کنید و از مسیر جاده و سفر با این اتوبوس های لوکس و تمیز لذت ببرید. اتوبوس های داخل شهر، اصولا اتوبوس های تمیزی نیستند اما اگر برای گشتن در داخل شهر از اتوبوس استفاده می کنید بهتر است بدانید اتوبوس های داخل شهر خط خاصی را نمی روند و هر جایی که بخواهید می ایستند.

 

DTC دهلی

اتوبوس در بمبئی

 مترو

از پرکاربردترین وسایل نقلیه عمومی دهلی مترو است. شما به راحتی می توانید از متروی دهلی برای رسیدن به مسیرهای مختلفی مثل هتل، مرکز شهر ، مراکز تفریحی، فروشگاه ها و خیلی از مسیرهای دیگر با هزینه ی خیلی کم و سرعت بالا استفاده کنید.

سیستم متروی بمبئی که در سال ۲۰۱۴ تأسیس شده، دارای ۱ خط، ۱۲ ایستگاه و ۱۱٫۴ کیلومتر طول می‌باشد و یکی از شلوغ ترین بخش های شهر است که در حال توسعه می باشد.

مردم محلی جیپور علاقه زیادی به استفاده از مترو ندارند اما شاید برایتان جالب باشد که بر خلاف تصور، متروی جیپور یکی از امن ترین، تمیزترین و بهترین گزینه ها برای گردشگران در سفرهای داخلی و بین شهری است.

پروژه ی مترو در آگرا از سال 2015 به منظور کنترل ترافیک شروع شده و طبق محاسبات در سال 2020 قابل بهره برداری است.

مترو دهلی

تاکسی

تاکسی های سراسر شهر دهلی مجهز به جی پی اس- سیستم تهویه هوا- سیتم اندازه گیری مسافت و سیستم پرداخت پول می باشد و با آنها براحتی می توانید به سراسر شهر بروید.

یکی از راحت ترین راه های حمل و نقل در بمبئی، تاکسی های زرد و مشکی معروف آن است. رانندگان این شهر معمولا برخورد دوستانه ای دارند و شما را برای پیدا کردن مسیرتان کمک می کنند. همچنین می توانید تاکسی های که کولر و تهویه هوا دارند و گران تر هستند را نیز انتخاب کنید.

برای گرفتن تاکسی در جیپور نیازی نیست که حتما به ایستگاه تاکسی بروید چرا که در سرتاسر شهر از فرودگاه گرفته تا مرکز شهر، تا چشم کار می کند تاکسی وجود دارد و کافیست اراده کنید تا یکی از آن ها را کرایه کنید.

آگرا در حوالی دو مقصد مهم هند یعنی دهلی و جیپور واقع شده است. از این رو تاکسی های زیادی وجود دارند که توریست ها را به این شهر رویایی می رسانند. در مسیر زمینی شما باید از بزرگراه یامونا سوار تاکسی شوید، که در عرض 4 ساعت شما را به آگرا می رسانند.

taxi in delhi

تاکسی بمبئی

ریکشا (Rickshaw)

 به دلیل ازدحام زیاد جمعیت برای مسیرهای کوتاه استفاده از سه چرخه هایی که ریکشا نام دارند در تمامی شهرهای هند بسیار کاربردی است.

ریکشا  دریایی در گوا :

 قایق و کشتی از قدیم به عنوان یک روش حمل و نقل محلی در گوا استفاده شده است.حتی امروزه می توان از طریق قایق و کشتی ، از  برخی مکان های گردشگری محبوب  گوا بازدید کرد.

 دریایی در گوا

 دریایی در گوا

 دریایی در گوا :

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات