جاذبه های دیدنی مادرید

6 سال پیش 0 دیدگاه

|| 14 جاذبه دیدنی مادرید

  

موزه پرادو (Prado Museum)

موزه پرادو مجموعه ای با بیش از 5000 نقاشی است که از رقیبان موزه ی لوور پاریس به شمار می رود که عمده ی آثار آن، نقاشی های اسپانیایی از قرن 12 تا اوایل قرن نوزدهم است .موزه پرادو 2300 کلکسیون نقاشی از آثار Francisco de Goya و نقاشهای ایتالیایی، فلمینی، فرانسوی، انگلیسی، آلمانی و همچنین مجسمه های ایتالیایی نئوکلاسیک را  در بیش از 100 اتاق در سه طبقه به عموم مردم نمایش می دهد.ممکن است در یک بازدید چند ساعته نتوانید همه ی آثار زیبای این موزه ی بزرگ را ببینید  اما می توانید مسیر آثار مشهور مجموعه را از راهنمایان موزه بپرسید و اگر فرصت برای تماشای کل کلکسیون پیدا نکردید ، از اثر Las Meninas  که یک نقاشی با شکوه از خانواده سلطنتی اسپانیایی است و دیگر آثاری که در میان 50 شاهکار بزرگ موزه  قرار گرفته اند دیدن کنید .

موزه پرادو

موزه پرادو

موزه پرادو

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : Paseo del Prado, Madrid

ساعات بازدید : 10AM–8PM

تلفن : .....................

وب سایت : www.museodelprado.es

موزه پرادو

کاخ رویال (Royal Palace)

نسخه ی اسپانیایی کاخ ورسای

Royal Palace ، یک کاخ باشکوه اسپانیایی در خیابان Bailén شهر مادرید است و محل رسمی اقامت پادشاه اسپانیا در شهر مادرید می باشد. البته در حال حاضر پادشاه و خانواده اش در این قصر اقامت ندارند و در حومه ی شهر، در قصری به نام  Palacio de la Zarzuela  زندگی می کنند.در داخل موزه، آثار هنرمندانی چون کاراواجو، خوان د فلاندس، فرانسیسکو گویا و دیه‌گو و نقاشی‌های جامباتیستا تیه‌پولو، کورادو جاکوئینتو و آنتون رافائل منگس می باشد. طراحی داخلی کاخ و همچنین اتاق هایی که هنرمندانه طراحی شده، به حد قابل توجهی چشم گیر و جذاب است.مجموعه های دیگری چون کلکسیون اشیای تاریخی ، کلکسیون سلاح  ، اشیاء سلطنتی و مجموعه ای  کامل از پنج ساز زهی ساخت آنتونیو استرادیواری که در داخل این کاخ به نمایش عموم در آمده اند به جرات علاقمندان به تاریخ و اشیاء عتیقه را میخکوب می کند.

کاخ رویال

کاخ رویال

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : Calle de Bailén, s/n, 28071 Madrid, Spain

ساعات بازدید : 10AM–8PM

تلفن : ......................

وب سایت : www.patrimonionacional.es

کاخ رویال

کاخ رویال

میدان پلازا مایور (Plaza Mayor)

پلازا مایور میدانی است وسیع با ساختمان‌های قدیمی در سبک معماری گوتیک با تعداد زیادی از مغازه‌ها ،رستوران‌ها و کافه‌ها ... . ساخت پلازا مایور در قرن هفده و به دستور پادشاه فیلیپ سوم آغاز شد و امروزه این میدان محل اصلی جشنواره‌ها و گردهمایی‌های مردم مادرید است و از شلوغ‌ترین و محبوب‌ترین میدان‌های شهر به شمار می رود.

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : Plaza Mayor, 28012 Madrid, Spain

تلفن : .......................

وب سایت : www.madrid.es

میدان پلازا مایور

میدان پلازا مایور

میدان پلازا مایور

میدان پارتا دل سول (Puerta del Sol)

دروازه ی خورشید ، قلب شهر مادرید

این میدان شلوغ در مرکز مادرید واقع شده ، یکی از معروف ترین قست های شهر است و نام آن به معنای دروازه ی خورشید است. جاذبه های مشهوری که در اطراف این میدان قرار گرفته از جمله مجسمه خرس و درخت گیلاس که نماد شهر مادرید است و همچنین ساعت مشهور میدان و مجسمه پادشاه کارلوس سوم که به تنهایی هرکدام از دیدنی های مادرید به شمار می آیند. جالب است بدانید که این میدان دقیقا در مرکز کشور اسپانیا ( کیلومتر صفر ) قرار گرفته است.

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : Plaza de la Puerta del Sol, s/n, 28013 Madrid, Spain

تلفن : .....................

وب سایت : .......................

میدان پارتا دل سول

میدان پارتا دل سول

میدان پارتا دل سول

موزه رینا سوفیا (Reina Sofia Museum)

یکی از موزه‌های مشهور اسپانیا که در چند قدمی موزه ی پرادو قرار گرفته ، موزه‌ی رینا سوفیا است که محیط آن مدرسه ای است برای هنرجویان و علاقمندان به هنر که معماری آن را آنتونیو فرنانز آلیا در سال ۱۹۷۷ شروع کرد و در سال ۱۹۹۲ توسط شاه و ملکه ی اسپانیا رسما افتتاح شد. تنها شهرت این موزه در ابتدا کلکسیونی از آثار پیکاسو، دالی، میرو ... علی الخصوص تابلوی گرنیکای پیکاسو بود. اما اضافه شدن یک کتابخانه گالری های موقت و سالن های همایش 450 نفره ،شور و حالی وصف نشدنی به این موزه بخشید.

موزه رینا سوفیا

موزه رینا سوفیا

وارد موزه که می شوید هنرمندانی را می ببینید که در مقابل تابلوهای معروف سه پایه گذاشته اند و قلم به دست در حال کپی برداری از روی آنها هستند که البته این صحنه ها تا بیرون موزه کشیده شده و  بسیار دیدنی است ،  صحنه ی تجمع هنرجوهای با ذوق و حتی خود آموخته که در بیرون موزه در حال کشیدن تابلو هستند و کارهایشان را برای فروش گذاشته اند.

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : Calle de Santa Isabel, 52, 28012 Madrid, Spain

ساعات بازدید : 10AM–9PM (سه شنبه ها : تعطیل)

تلفن : 34917741000+

وب سایت : www.museoreinasofia.es

موزه رینا سوفیا

موزه رینا سوفیا

موزه رینا سوفیا

مجسمه ی الهه ی سوار بر شیر (Fuente de Cibeles and Gran Via)

نمای معروف fuent de cibeles  از دیدنی های معروف مادرید است که در سال  1782 توسط فرانسیسکو گوتیرز ساخته شده. این نماد زیبا که در مرکز پلازا د سییبلس درست پشت مرکز فرهنگی Palacio de Cibeles که محل برگزاری نمایشگاه های هنری، کارگاه ها و کنسرت ها و... است قرار گرفته است و مجسمه ی یک الهه ی رومی به نام Cybele را نشان می دهد که سوار بر  یک ارابه شیر است.

اگر به دیدن این نمای زیبا رفتید هم می توانید به کافه ی Colección Cibeles caféteria و یا رستوران Cibeles Palace که در داخل  Centro Palacio de Cibeles  قرار دارند سر بزنید و به مرکز خرید محبوب مادریدی ها به نام Gran Via بروید که در اطراف این  نمای زیباست و حسابی از گشت و گذار در آنجا لذت ببرید.  

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : Plaza de Cibeles, Madrid

تلفن : ......................

وب سایت : ......................

مجسمه ی الهه ی سوار بر شیر

مجسمه ی الهه ی سوار بر شیر

مجسمه ی الهه ی سوار بر شیر

معبد داوود ( Temple of Debod)

در پارک La Montaña نزدیک Plaza de España توریست ها می توانند یکی از بناهای تاریخی شگفت انگیز مادرید به نام معبد مصری باستانی را ببینید. هدیه ای از مصر ،که به لطف و کمک اسپانیا برای نجات معابد ابوظبی در سال 1968 به مادرید منتقل شد.این معبد مصری برای بزرگداشت آدیکالعانی پادشاه آن زمان و در قرن دوم پیش از میلاد ساخته شد و دارای چند زیارتگاه ، یک سالن باشکوه و یک تراس بسیار زیباست. تصویر منعکس شده از این معبد زیبا در آب های استخر درون باغ ، چشم اندازی بی نظیر خلق می کند که ساده ترین دوربین ها و آماتورترین عکاسان هم تصاویری منحصر به فرد از آن ثبت می کنند.

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : Paseo Pintor Rosales, Madrid

ساعات بازدید : 10AM–2PM, 6–8PM (دوشنبه ها : تعطیل)

تلفن : ....................

وب سایت : www.madrid.es

معبد داوود

معبد داوود

کلیسای سنت آنتونی (San Antonio de la Florida Church)

کلیسای کوچکی در کنار رودخانه مانزانارس

این کلیسا که در پشت کاخ سلطنتی قرار گرفته یک یادبود ملی است و سالانه میزبان جشنواره ایست که به افتخار سنت آنتونی برگزار می کنند. Goya Frescoes تنها یک کلیسا نیست و با وجود بهترین آثار ،گویا که پر از جسارت در تکنیک است علی الخصوص نقاشی معروف او با موضوع معجزه ی سنت آنتونی بر دیوار های این کلیسا ، پاتوق عاشقان هنر نیز می باشد.

کلیسای سنت آنتونی

کلیسای سنت آنتونی

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : Glorieta San Antonio de la Florida, 5, 28008 Madrid, Spain

ساعات بازدید : 9:30AM–8PM (دوشنبه ها : تعطیل)

تلفن : ....................

وب سایت : www.madrid.es

کلیسای سنت آنتونی

کلیسای سنت آنتونی

موزه ی هنرهای زیبا (Thyssen Bornemisza Museum)

موزه Thyssen-Bornemisza کلکسیونی است منحصر به فرد از نقاشی های قرن 13 تا اواخر قرن بیستم که حدود 1000 اثر هنری را در سبک های رنسانس، دوره باروک، روکوکو، رمانتیک، امپرسیونیسم، فوویزو مدرن نمایش می دهد. علاوه بر آثار اروپایی ها یک مجموعه ی بی نظیر دیگر از آثار نقاش های آمریکایی قرن نوزدهم در داخل این موزه قرار دارد که مکمل مجموعه های قبلی شده است. در این موزه شاهکارهایی چون Christ and the Samaritan Woman اثر Duccio di Buoninsegna Venus and Cupid – اثر معروف Rubens Vessenots اثر معروف Vincent van Gogh و خیلی از آثاری که در سطح بین المللی ممتازند ساعتها محو تماشایتان می کنند.

موزه ی هنرهای زیبا

موزه ی هنرهای زیبا

موزه ی هنرهای زیبا

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : 8 Paseo del Prado, Madrid

ساعات بازدید : 10AM–7PM

تلفن : 34917911370+

وب سایت : www.museothyssen.org

موزه ی هنرهای زیبا

موزه ی هنرهای زیبا

استادیوم رئال مادرید (Estadio Santiago Bernabéu)

مادرید فقط شهر هنر دوستان نیست.استادیوم رئال مادرید یکی از محبوب ترین موزه های شهر است که می توان گفت، سفر به مادرید بدون بازدید از این استادیوم تقریبا بی معناست.این موزه در واقع یک ورزشگاه فوتبال است که در تاریخ ۱۴ دسامبر ۱۹۴۷ به مالکیت باشگاه رئال مادرید افتتاح شد و نام آن به احترام رئیس سابق باشگاه رئال مادرید ، سانتیاگو برنابئو گذاشته شد . این ورزشگاه میزبان چهار دوره لیگ قهرمانانی اروپا فینال جام ملت‌های اروپا ۱۹۶۴ بوده است و جام جهانی فوتبال ۱۹۸۲ در این ورزشگاه برگزار شده‌است.استادیوم رئال مادرید روز به روز پیشرفت کرد و امروزه با ظرفیتی به اندازه ی 81044 ،یکی از مشهورترین و معتبرترین ورزشگاه‌های جهان فوتبال به شمار می آید.

استادیوم رئال مادرید

استادیوم رئال مادرید

در تورهایی که برای بازدید از این موزه وجود دارد نقاط کلیدی باشگاه را به بازدیدکنندگان نشان می دهند، در کنار زمین چمن معروف این باشگاه قدم میزنند و بالکن های مخصوص مهمان های خاص مثل جایگاه ریاست جمهوری و یا جایگاه کاپیتان ها را از نزدیک می بینند . با سوار شدن در آسانسورهای شیشه ای و تماشای نمای کلی استادیوم نقطه ی عطفی است که تازه در این بخش به عظمت باشگاه پی می برند.

علاوه بر فضای بیرونی ، دیدن کلکسیون جوایز  و کاپ ها ، تونلی که بازیکنان از اتاق رختکن وارد زمین می شوند و دیدن پیشرفته ترین رختکن ورزشی دنیا ، بی شک لذتی است وصف نشدنی برای فوتبال دوستان.

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : Avenida de Concha Espina 1, 28036 Madrid

تلفن : 34913984300+

وب سایت : www.realmadrid.com

استادیوم رئال مادرید

استادیوم رئال مادرید

کلیسای سان فرانسیسکو ایل گراند (Basilica de San Francisco el Grande)

کلیسای سان فرانسیسکو ایل گراند توسط Fray Francisco Cabezas در سال 1761  طراحی و ساخته شد.Fray Francisco Cabezas ، همان معماریست که کلیسای سانتا ماریا در Campitelli رم را طراحی کرد. در داخل این کلیسای زیبا یک طبقه مرکزی دایره ای شکل با یک گنبد بزرگ به قطری به 108 فوت توجه تان را جلب می کند.

در دل این کلیسای باشکوه و شش کلیسای کوچکتر می بینیم که دیوارهایشان با نقاشی های قرن هفدهم تا نوزدهم تزیین شده است. موزه ی این کلیسا نیز مجموعه ای از آثار هنری و مذهبی و صنایع دستی می باشد که تماشای آنها خالی از لطف نیست.

کلیسای سان فرانسیسکو ایل گراند

کلیسای سان فرانسیسکو ایل گراند

کلیسای سان فرانسیسکو ایل گراند

کلیسای سان فرانسیسکو ایل گراند

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : Calle San Buenaventura, 1, 28005 Madrid, Barcelona, Spain

 تلفن : ........................

وب سایت : www.esmadrid.com

کلیسای سان فرانسیسکو ایل گراند

موزه ملی باستان شناسی (National Archaeological Museum)

این موزه توسط Queen Isabella دوم در سال 1867 تأسیس شد و مجموعه ای غنی از آثار ما قبل تاریخ تا قرن نوزدهم است. این موزه دارای نمایشگاه هایی از رشته های باستان شناسی، قوم نگاری، هنرهای تزئینی و سکه های قدیمی است. از ویژگی های برجسته ی این موزه کلکسیونی از مومیایی های مصری، یافته های باستان شناسی اسپانیایی رومی و اسلامی و سرامیک Mudjjar است.یکی از ارزشمندترین دارایی های این مجموعه، مجسمه ای از بانوی الچه است.

موزه ملی باستان شناسی

موزه ملی باستان شناسی

موزه ملی باستان شناسی

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : Calle Serrano, 13, Madrid

ساعات بازدید : 9:30AM–8PM (دوشنبه ها : تعطیل)

تلفن : .......................

سایت : www.man.es

موزه ملی باستان شناسی

موزه ی سرمایه دار معروف اسپانیایی (Lázaro Galdiano Museum)

موزه Lázaro Galdiano مجموعه ای استثنایی و خصوصی از سرمایه دار معروف Lázaro Galdiano در عمارت خود اوست. این موزه دارای مجموعه ای گسترده از حدود 9000 اثر هنری در 30 اتاق است. مجموعه ای از زره ها، سکه ها و مدال ها تا جواهرات، کریستال های باروکی و فرش هایی نفیس و نقش دار.

همچنین در این موزه می توانید شاهکارهایی از نقاشی های معروف قرن 16 و 17  را نیز ببینید و لذت ببرید.

موزه ی سرمایه دار معروف اسپانیایی

موزه ی سرمایه دار معروف اسپانیایی

موزه ی سرمایه دار معروف اسپانیایی

موزه ی سرمایه دار معروف اسپانیایی

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : Calle Serrano, 122, 28006 Madrid, Spain

ساعات بازدید : 10AM–4:30PM(دوشنبه ها : تعطیل)

تلفن : ...................

سایت : www.flg.es

 

موزه ی سرمایه دار معروف اسپانیایی

موزه ی سرمایه دار معروف اسپانیایی

طاق نصرت (Puerta de Alcalá)

بنای با شکوه نئو کلاسیک

این طاق نصرت زیبا به دستور پادشاه کارلوس سوم توسط Francesco Sabatini در بین سال های 1769 و 1778 به منظور محلی برای جشن گرفتن مراسم ها و ورودی پادشاهان به پایتخت اسپانیا طراحی و ساخته شد. این بنای زیبا نزدیک به 30 متر ارتفاع دارد، دروازه ورودی گرانیتی ظریف آن بسیار باشکوه و شگفت انگیز است . مجسمه های زیبا ،ستون های بلند و نقوش برجسته ای که در تزیین این طاق زیبا استفاده شده از جمله زیبایی های این شاهکار زیباست.

طاق نصرت مادرید

درست در زیر بنای یادبود در 54 Calle de Alcala، مغازه معروف پاستلریا وایت، قرار گرفته که معروف ترین کوکی ها، شیرینی ها، شکلات ها و شکلات داغ سرو می کنند که پیشنهاد می شود اگر برای بازدید این بنا به این منطقه سر زدید حتما از این فروشگاه شلوغ و معروف هم دیدن کنید.

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : Plaza de la Independencia, Madrid

ساعات بازدید : Open 24 hours

تلفن : ......................

وب سایت : www.madrid.es

طاق نصرت مادرید

طاق نصرت مادرید

منابع: www.planetware.com

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات