جالب‌ترین جشن‌ها و فستیوال‌های آفریقای جنوبی

6 سال پیش 0 دیدگاه

معرفی جالبترین جشن‌ها و فستیوالهای آفریقای جنوبی

تقویم پر از جشن‌ها و فستیوال‌های آفریقای جنوبی در جذب بسیاری از گردشگران تاثیر دارد. در واقع بسیاری از جشن‌های عجیب آفریقای جنوبی مورد تحسین بین‌المللی قرار گرفته‌اند. این جشنواره‌ها، موقعیت‌هایی هستند که مردم گرد هم می‌آیند تا هر چیزی را از هنر و موسیقی زنده گرفته تا غذای فوق‌العاده، نهنگ، زیتون و نوشیدنی‌های بی‌نظیر را جشن بگیرند.

جشنواره ملی هنر، جشنواره‌های موسیقی بی‌شمار، جشنواره‌های جاز، مسابقات بادبادک‌بازی، جشنواره نهنگ هرمانوس، جشنواره‌های موتزارت حتی کارناوال‌های مینسترل، جشنواره اوپیکوپپی بوشولد و بسیاری از موارد دیگر وجود دارد. اگر شما هم به جشن‌ها و فستیوال‌های آفریقای جنوبی علاقه دارید، خواندن این مطلب برایتان جذاب خواهد بود.

جشن‌های معروف آفریقای جنوبی

جشن‌های معروف آفریقای جنوبی

می‌دانید که آفریقای جنوبی کشوری با تنوع فرهنگی گسترده است و برای جشن گرفتن این همه تنوع، بسیاری از رویدادهای سرگرم‌کننده و الهام‌بخش در آن وجود دارد. جشنواره ملی هنر در گراهامستون به عنوان بزرگ‌ترین جشنواره هنری سالانه در آفریقا شروع می‌شود. تجربه شرکت در فستیوال‌‌های معروف آفریقای جنوبی، چشیدن واقعی ذات این کشور است. توجه داشته باشید که چه رویدادهایی در طول حضور شما در آفریقای جنوبی برگزار می‌شود تا از ماجراجویی در آفریقای جنوبی نهایت استفاده را ببرید.

در ادامه شما را با مهم‌ترین جشن‌ها و فستیوال‌های آفریقای جنوبی آشنا می‌کنیم.

جشنواره هنری آردکلوپ افریقا

جشنواره هنری آردکلوپ

هر ساله در هفته آخر سپتامبر، منطقه جنوبی استان شمال غرب خود را برای یکی از بزرگ‌ترین جشنواره‌های فرهنگی کشور به نام آردکلوپ (به معنای ضربان زمین) آماده می‌کند. با این که تمرکز این جشنواره بر زبان و فرهنگ آفریقایی است، اما باید گفت جشنی از هنرهایی است که می‌توان به هر زبانی از آن لذت برد. این جشنواره که در شهر دانشگاهی پوچف استروم با هزاران دانشجو برگزار می‌شود، یک جشن پنج روزه است از موسیقی کلاسیک، جاز، هارد راک، کاباره، هنرهای تجسمی، تئاتر، اپرا، موسیقی آفریقایی و جهانی شعر، نمایش‌های سیرک که از جاذبه‌های آفریقای جنوبی برای کودکان محسوب می‌شود. این جشنواره همچنین دارای یک بازار بزرگ صنایع دستی و هنری است.

فستیوال Arts alive افریقا

فستیوال Arts alive

جشنواره بین‌المللی Arts Alive که از سال 1992 هر سال در ژوهانسبورگ برگزار می‌شود، یک جشنواره سالانه موسیقی، رقص، تئاتر و اجرا-شعر است. ترکیبی از رقص، هنرهای تجسمی، شعر و موسیقی دارد. بیش از 600 هنرمند در این جشنواره چهار روزه شرکت می‌کنند و حومه نیوتاون را که بیشتر اجراها در آن برگزار می‌شود، به "دهکده فرهنگی" تبدیل می‌کنند.

جشنواره بین‌المللی Arts Alive افریقا

این فستیوال سرگرم‌کننده شامل یک جشن موسیقایی است که معمولا ستارگان نامی بزرگ همراه با استعدادهای جوان آفریقای جنوبی را دربرمی‌گیرد. اجراها و رویدادهای رقص، شعرخوانی، تولیدات تئاتری، نمایشگاه‌ها، نمایش‌های فیلم و کارگاه‌ها همگی برای رساندن هنر به مردم طراحی شده‌اند. این جشنواره با موسیقی محبوب «جاز روی دریاچه» که در روز پایانی جشنواره برگزار شد، به پایان می‌رسد‌.

جشنواره جاز کیپ تاون افریقا

جشنواره جاز کیپ تاون

جشنواره بین‌المللی جاز کیپ تاون از زمان آغاز به کار خود در سال 2000 به یک رویداد بین‌المللی فوق‌العاده موفق تبدیل شده که مسلما بهترین فستیوال جاز در آفریقا است که در آخر هفته آخر ماه مارس در کیپ تاون برگزار می‌شود. این جشنواره با برتری از رویدادهایی مانند جشنواره مونترو سوئیس و جشنواره جاز دریای شمالی در هلند در رتبه چهارم جهان قرار دارد.

بیشتر بخوانید: جاذبه‌های دیدنی کیپ تاون

در این جشنواره، حدود 40 هنرمند بین‌المللی و محلی حضور دارند که برای تماشاگران در حدود 40000 نفر اجرا می‌کنند. اجراها بر روی صحنه‌ها در سالن‌های نمایشگاهی در سراسر کیپ تاون برگزار می‌شوند.

کارناوال مینسترل کیپ تاون افریقا

کارناوال مینسترل کیپ تاون

بزرگ‌ترین و پرهیاهوترین کارناوال کیپ تاون، کارناوال مینسترل کیپ تاون است. کیپ تاون؛ شهری با فستیوال‌های متعدد، مسابقات و رژه‌های عجیب و غریب با نمایش خیره‌کننده‌ای از لباس‌های رنگارنگ براق، چهره‌های نقاشی شده و آهنگ‌های بانجوست که این روز را جشن می‌گیرد. آهنگ‌های محلی و جشن‌ها از روز سال نو آغاز می‌شود و مهمانی تا ژانویه ادامه می‌یابد.

این کارناوال، ریشه در ترکیب فرهنگی دارد که طی صدها سال در کیپ تاون از تعامل و اختلاط گروه‌های بومی آفریقایی، مهاجران اروپایی، بردگان مسلمان مجمع‌الجزایر اندونزی و مردمی با پیشینه‌های مختلف دیگر شکل گرفت. هنگامی که مینسترهای آمریکایی در اواسط قرن نوزدهم به کیپ رسیدند، سبک‌ها و صداهای وودویل در جشن‌های محلی گنجانده و کارناوال مینسترل، متولد شد.

جشنواره نهنگ هرمانوس افریقا

جشنواره نهنگ هرمانوس

جشنواره نهنگ هرمانوس، یکی از جشن‌ها و فستیوال‌های آفریقای جنوبی‌ است که هرساله برای جشن بازگشت نهنگ‌های جنوبی برگزار می‌شود که سال به سال برای جفت‌گیری به آب‌های خلیج واکر در هرمانوس می‌آیند. با تبدیل Walker bay به بهترین مقصد زمینی تماشای نهنگ در جهان، آن‌ها بازیگران ستاره جشنواره مملو از سرگرمی هستند.

در طول جشنواره، شهر هرمانوس میزبان هزاران بازدیدکننده است که برای تفریح ​​در محیط طبیعی منحصر به فرد، تماشای نهنگ‌ها، لذت بردن از موسیقی، کمدی، کاباره و ریتم‌های آفریقایی در طول جشنواره به استراحتگاه ساحلی می‌روند. هنرمندان نمایشی از جمله کمیک‌های استندآپ، بازیگران نمایشی و نوازندگان، به طور دسته جمعی برای این رویداد می‌آیند و بسیاری از هنرمندان تجسمی محلی از این مناسبت برای نمایش بهترین آثار خود استفاده می‌کنند.

فستیوال شادی و جاز افریقا

فستیوال شادی و جاز

یکی دیگر از جشن‌ها و فستیوال‌های آفریقای جنوبی؛ جشنواره‌های جاز است. این جشن در تقویم موسیقی آفریقای جنوبی، هرساله در ماه اوت در ژوهانسبورگ برگزار می‌شود. به‌عنوان برترین موسیقی جاز حتی در شهر ژوهانسبورگ با ترکیبی بین‌المللی از برترین هنرمندان جاز جهان به همراه نوازندگان برتر آفریقای جنوبی و دیگر کشورهای آفریقایی، جذابیت‌های خود را واقعا جهانی خواهد کرد.

؛ جشنواره‌های جاز افریقا

در این جشنواره شگفت‌انگیز جاز که نباید از دست داد، می‌توانید از انواع سبک‌های جاز از جاز افرو و فیوژن گرفته تا ریتم‌های لاتین، بی‌باپ و مستقیم، با تاکید شدید بر جاز لذت ببرید. بزرگ‌ترین جشنواره سالانه جاز ژوهانسبورگ همچنین یک گردش خانوادگی ایده‌آل است که هنرمندان آن در مکان‌های مختلف در سراسر شهر به ویژه در نیوتاون، به اجرا می‌پردازند.

فستیوال هنرهای کلین کارو افریقا

فستیوال ملی هنرهای کلین کارو

فستیوال ملی هنرهای کلین کارو که هرساله در اوت شورن در مارس/آوریل برگزار می‌شود، ویترینی از انواع زیادی از اشکال هنری آفریقای جنوبی است. بیش از 100000 دوستدار هنر گرد هم می‌آیند تا از یک هفته مهم رقص، فیلم، کاباره، موسیقی کلاسیک، کمدی، کاباره، موسیقی معاصر، کنسرت‌های فضای باز، نمایش، هنر ادبی و شعر لذت ببرند.

این یکی از جشن‌ها و فستیوال‌های آفریقای جنوبی است که شامل هنرهای تجسمی و نمایشی بوده و به طور رسمی توسط دولت آفریقای جنوبی به عنوان یک جشنواره ملی هنر شناخته می‌شود. این جشنواره بیش از 200 نمایش را ارائه می‌دهد که با بیش از 750 هنرمند در 40 سالن مختلف در مدت هشت روز کار می‌کند. مجموعه‌ای از تولیدات تئاتر حاشیه‌ای به زبان انگلیسی نیز وجود دارد، اگرچه اکثر تولیدات بزرگ‌تر به زبان آفریقایی هستند.

جشنواره صدف کنیسنا افریقا

جشنواره صدف کنیسنا

جشنواره بسیار محبوب صدف Knysna به دلیل جشن صدف‌های محلی‌اش معروف است که بیش از 200000 صدف از آن‌ها را می‌توان با استفاده از صدف‌ها، مزه کردن صدف، مسابقات صدف‌خواری و سایر فعالیت‌های دیگر مزه کرد. این جشنواره اساسا یک جشن سبک زندگی از ورزش و زندگی خوب است که خود را به عنوان یکی از محبوب‌ترین رویدادهای سالانه در کیپ غربی تثبیت کرده است.  

جشنواره ملی هنر

جشنواره ملی هنر

در پایان ماه ژوئن هر سال، گراهامستون در کیپ شرقی به یک رویداد بزرگ برای یک دوره 11 روزه تبدیل می‌شود. زمانی که جشنواره ملی هنرهای گراهامستون آغاز می‌شود. این یک پدیده ملی هنر، بزرگ‌ترین در آفریقای جنوبی و دومین جشن بزرگ در جهان پس از جشنواره ادینبورگ در اسکاتلند است. اگر یک جشنواره آفریقای جنوبی وجود دارد که باید در آن شرکت کنید، این همان جشنواره است.

جشنواره صدف Knysna

این جشنواره بیش از 500 نمایش از اپرا، کاباره، درام و جاز تا استندآپ کمیک و موسیقی محلی ارائه می‌دهد. از تئاتر تا رقص، اپرا تا کاباره، هنرهای زیبا تا هنرهای دستی، موسیقی کلاسیک تا جاز، شعرخوانی تا سخنرانی، هر شکل هنری قابل تصور در یکی از متنوع‌ترین جشنواره‌های جهان نمایش داده می‌شود. هر چیزی برای هر سلیقه‌ای وجود دارد؛ با ریوهای تکنو، ضیافت‌های قرون وسطایی، نمایشگاه‌های صنایع دستی، کافه‌های سایبری، کارناوال‌ها، اتوبوس‌ها و تورهای آفریقای جنوبی به صورت پیاده‌روی.

جشنواره فن اسپلشی افریقا

جشنواره فن اسپلشی

جشنواره موسیقی Splashy Fen به یک رویداد بزرگ در صحنه جشنواره آفریقای جنوبی تبدیل شده است. هر سال در آخر هفته طولانی، عید پاک در مزرعه Splashy Fen برگزار می‌شود که حدود 2 ساعت از دوربان، در کوا زولو ناتال فاصله دارد. این جشنواره، مجموعه‌ای متشکل از بیش از 70 هنرمند جذاب کشور، انبوهی از فعالیت‌های سرگرم‌کننده در فضای باز، همچنین هنر و صنایع دستی و مجموعه وسیعی از فروشگاه‌های غذا در آفریقای جنوبی است.

بیشتر بخوانید: آداب و رسوم در آفریقای جنوبی

تمرکز موسیقی در سال‌های اولیه، راک فولک و سبک فولک و همچنین سبک‌های موسیقی سیاه‌پوست مانند باقانگا و ایسکاتامیا بود.

جشنواره موسیقی Splashy Fen

در چند سال گذشته، تمرکز به راک و پاپ اصلی و آلترناتیو از جمله برخی از محبوب‌ترین کنش‌های فعلی کشور، گسترش یافته است. فقط موسیقی اصلی واقعی در Splashy Fen پخش می‌شود که این موضوع در ایجاد تلفیقی از سبک‌ها و فرهنگ‌ها نقش داشته است.

جشنواره اوپیکوپپی افریقا

جشنواره اوپیکوپپی

این جشنواره در فاروی جنگلی و در نزدیکی شهر معدنی نورتام در استان لیمپوپو برگزار می‌شود. در این جشنواره بیشتر گروه‌های آفریقای جنوبی حضور دارند و به ایجاد حرفه بسیاری از نوازندگان آفریقای جنوبی کمک کرده‌اند. اما این فستیوال برای افراد ضعیف نیست، این یک جشنواره واقعی آفریقایی است: محیطی گرم و خشک، همه جا گرد و غبار و درختان خاردار است. انتظار داشته باشید وقتی به خانه رسیدید، دوش بگیرید.

جشنواره بین‌المللی موتزارت

این جشن بین‌المللی موتزارت ژوهانسبورگ که در سال 2006 به مناسبت دویست و پنجاهمین سالگرد تولد ولفگانگ آمادئوس موتزارت برگزار شد، به یک رویداد موسیقی کلاسیک سالانه بسیار موفق و محبوب تبدیل شده است.

جشنواره پنیر آفریقای جنوبی

جشنواره پنیر آفریقای جنوبی

آخرین جشن در لیست جشن‌ها و فستیوال‌های آفریقای جنوبی مربوط به جشنواره پنیر است. این جشنواره پنیر و کشاورزی محلی با بیش از 170 غرفه‌دار است. در این رویداد، علاوه بر انواع مختلف پنیر، غذاهای لذیذ جین بوتیک، بستنی حشرات، پاستا و پستو نیز وجود دارد.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات