حمل و نقل در ایتالیا

6 سال پیش 0 دیدگاه

|| حمل و نقل در ایتالیا

روش های متنوعی برای جابجایی در ایتالیا وجود دارد. از طریق آشنایی با سیستم حمل و نقل حاکم بر ایتالیا می توانید برنامه ریزی دقیق تر و بهتری داشته باشید و در نتیجه در زمان و پول خود اندکی صرفه جویی نمایید. حمل و نقل در ایتالیا به طورکلی به سه بخش ریلی، جاده ای و هوایی تقسیم می شود.

سیستم حمل و نقل ریلی:

قطارهای ایتالیا معمولا نرخ مناسبی دارند و ایستگاه هایی دارند که در دل شهرها ساخته شده اند در این میان مناطقی هم هستند که ایستگاه قطارشان، خارج از شهرقرار گرفته است. به همین منظور اتوبوس هایی در نظر گرفته شده تا مسافران را بین ایستگاه قطار و شهر جابجا کنند. سیه نا و پروجا از این دست شهرها هستند. البته قطارهای سریعتری هم هستند که بلیط گرانتری دارند و مدت زمان توقفشان کوتاه تر است.

انواع قطارها در ایتالیا:

(Frecce and Eurostar(ES or Treno Eurostar Italia

قطارهای سریع السیری هستند که فقط بین شهرهای اصلی تردد می کنند. رزرو صندلی در این نوع از قطارها اجباری است ومبلغی که بابت بلیط پرداخت می کنید معمولا شامل رزرو هم می شود.

قطار ایتالیا

Intercity/  Intercity Plus

این قطارها فقط در شهرهای اصلی توقف دارند. رزرو جا در این نوع از قطارها اجباری است و در نوع Intercity Plus هزینه رزرو در مبلغ بلیط لحاظ می شود.

قطار ایتالیا

Regional Trains – Regionale

این قطارها درواقع همان قطارهای معمولی و محلی هستند. بلیطی که شما تهیه می کنید برای مدت زمان کوتاهی مناسب است که با یک هزینه کم می توانید سفرتان را پیش ببرید. فقط  نکته ای که می بایست حتما به آن توجه کنید این که شما باید بلیط خود را اعتبار بخشی کنید(valid کنید). این کار را می توانید در یکی از باجه های سبز یا سفید انجام دهید. در زمان ها و مسیرهای شلوغ و پرترافیک، بلیط  first class تهیه کنید زیرا با اینکه 30 درصد به مبلغ بلیط اضافه می شود اما این شانس رو به شما می دهد که لااقل بر روی صندلی بنشینید!

قطار ایتالیا

سیستم حمل و نقل جاده ای:

گشت و گزار در ایتالیا با قطار هزینه کمی دارد، تعداد ایستگاه ها در گوشه و کنار شهرها بالاست با این وجود بعضی افراد اصرار دارند با خودروی شخصی خود ایتالیا را بگردند. گاز در ایتالیا گران است پس اگر می خواهید در هزینه تان صرفه جویی شود بهتر است ماشین های دیزلی را کرایه نمایید. (اگرچه قیمت سوخت دیزل هم رو به افزایش است و اخیرا با نرخ گاز برابری می کند!) یکی از وسایل نقلیه ای که با آن می توان سراسر ایتالیا را گشت؛ اتوبوس است چرا که شرکت های اتوبوس رانی زیادی در شهرهای آن مشغول به کارند. در دهکده های کوچک و روستایی هم اتوبوس های محلی ای وجود دارند که مسافران را به شهرهای بزرگتر می رسانند ولی جدول زمانبندی محدودی دارند به طوری که مناطقی مثل سیسیل از طریق خط های اتوبوس  SAIS Autolinee قابل دسترس ترهستند.

قطار ایتالیا

سیستم حمل و نقل هوایی:

شما برای مسیری که نهایتا یک ساعت با قطار طول می کشد نیازی به گرفتن بلیط هواپیما ندارید. حتی از نظرصرفه جویی در زمان هم منطقی نیست چرا که 2 ساعت قبل از پرواز می بایست در فرودگاه حضور داشته باشید علاوه بر آن عموما نیم ساعت از شهر تا فرودگاه فاصله وجود دارد. ولی اگر می خواهید از ونیز به سیسیل بروید یا این کار را برای مسافت بین رم و ساردینا انجام دهید بهتر است که گزینه پرواز را انتخاب کنید زیرا هرچیزی که سرعت کمتری داشته باشد پرهزینه تر است!

هواپیما

سیستم حمل و نقل آبی:

سیستم حمل و نقل در ونیز کمی متفاوت  و البته بسیار ساده است. در واقع جابجایی ها از طریق قایق صورت می گیرد. تنها نکته نگران کننده این است که بلیط این قایق ها برای کاری که انجام می دهند کمی گران است. Vaporetto، Gondola، Traghetto انواع قایق هایی هستند که در سیستم حمل و نقل ونیز کاربرد دارند. Vaporetto قایق های اتوبوسی بزرگی هستند که مسیرهای منظمی دارند مثل مسیر گرند کانال یا مسیر ونیز به مورانو و ... Gondola این قایق ها در واقع تصویر اصلی ونیز را نشان می دهند و بیشتر کاربرد سرگرمی در اوقات فراغت را دارند. Traghetto این قایق ها بسیار شبیه  Gondola هستند اما فقط برای عبور از گرند کانال به کار می روند آن هم در نقاطی که پل یا پوششی بر روی کانل نباشد.

italy

italy

    

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات