استلنبوش آفریقا و جاذبه‌های دیدنی آن

12 روز پیش 0 دیدگاه

استلنبوش دومین شهر قدیمی کشور آفریقای جنوبی و شهری غنی از تاریخ و فرهنگ است که دورتادور آن را کوه‌های باشکوه و ذخایر طبیعی احاطه کرده‌اند. این شهر کوچک زیبا حدود یک ساعت با کیپ تاون فاصله دارد و در ناحیه کیپ غربی واقع شده است. این شهر به همراه دو شهر پارل و فرانسهوک منطقه مشهور کیپ واینلندز را تشکیل می‌دهند. قدم زدن در مسیرهای کوهستانی و در میان تاکستان‌های خوش آب‌ و هوای این منطقه، این شهر را به یکی از مهم‌ترین و خوش آب‌وهواترین جاذبه‌های گردشگری قاره آفریقا بدل کرده است.

شغل اغلب اهالی این شهر، کشاورزی است. سراسر شهر نیز مملو از مزارع کشاورزی و تاکستان‌های خوش آب و رنگی است که وسوسه ماجراجویی و گشت‌وگذار میان این مراتع دل‌پذیر را به ذهن هر بازدیدکننده می‌اندازد. یکی از بهترین محصولات این ناحیه انگور قرمز است. بی‌شک مزه‌مزه کردن طعم گس حبه‌های درخشان انگور در مزرعه و تماشای چشم‌انداز وصف‌نشدنی از طبیعت ناب استلنبوش، یکی از بهترین ساعات هر گردشگر است. از سوی دیگر استلنبوش آفریقای جنوبی به‌دلیل مسیرهای کوهستانی جذاب و چشم‌نواز خود، یکی از بهترین مقاصد برای علاقه‌مندان به پیاده‌روی، دویدن، کوهنوردی و دوچرخه‌سواری به شمار می‌رود.

مرکز شهر تاریخی استلنبوش که غرق در تاریخ غنی است، همواره گردشگران و مردم محلی را به خود جذب می‌کند تا ساعاتی را به کاوش در جاذبه‌های متنوع بگذرانند. از آنجا که این ناحیه نیز تحت استعمار هلند بوده، معماری سبک هلندی در بناهای آن قابل رؤیت است. بازدید از مغازه‌های عجیب و غریب مرکز شهر یا موزه‌های مختلف از جمله موزه اسباب‌بازی، موزه یادگاری‌های نظامی و موزه خودروها تنها بخش کوچکی از جاذبه‌های استلنبوش به شمار می‌روند. شهرت اصلی استلنبوش به‌دلیل وجود مزارع و تاکستان‌های بی‌نظیر انگور آن است؛ از این‌رو بازدید از تاکستان‌های این منطقه، هم‌ردیف سایر جاذبه‌های جذاب آفریقا از جمله آبشار موریس قرار می‌گیرد. در ادامه این جستار، زیباترین جاذبه‌های گردشگری این منطقه را برای شما معرفی خواهیم کرد:

عمارت‌های واترفورد

املاک و عمارت‌های زیبای واترفورد در دره چشم‌نواز بلوکلیپن واقع شده است. تاکستان‌های دامنه کوه هلدربرگ این منطقه را احاطه کرده‌اند. بازدیدکنندگان پس از رسیدن به این منطقه می‌توانند وارد عمارت شوند. همچنین چگونگی تولید نوشیدنی‌های مشهور این عمارت را از نزدیک مشاهده کرده و از منوی بی‌نظیر رستوران آن غذای مورد نظر خود را سفارش دهند.

عمارت‌های دلیر گراف

ساختمان‌های دلیر گراف که بین کوه‌های باشکوه و مشرف به تاکستان‌های استلنبوش قرار دارند، مطلوب‌ترین اقامتگاه هنری آفریقای جنوبی هستند. این ملک باشکوه دارای دو رستوران برجسته، یک کارخانه فراوری انگور، اقامتگاه‌های منحصربه‌فرد و بوتیک‌های لوکس است. معماری خیره‌کننده این ساختمان با مصنوعات و سبک‌های آفریقایی با آثار هنری اصیل از مجموعه شخصی لارنس گراف به نمایش درآمده است که نشان‌دهنده برخی از بهترین هنرمندان معاصر آفریقای جنوبی است. بازدیدکنندگان ضمن اقامت در اتاق‌های مجلل این عمارت می‌توانند از آثار هنری و گالری‌های دائمی این محل دیدن کنند و به تبادل نظر با سایر علاقه‌مندان هنر از سایر نقاط جهان بپردازند.

ملاقات با عقاب

این مرکز سازمان غیرانتفاعی نجات حیات وحش و اکوتوریسم است که به اموری مثل نجات، توان‌بخشی و حفاظت از پرندگان و به‌ویژه پرندگان شکاری می‌پردازد. گردشگران همراه خانواده خود با حضور در این مرکز سفری اکتشافی به دنیای شگفت‌انگیز پرندگان باشکوه را تجربه می‌کنند. بازدیدکنندگان ضمن آشنایی با نحوه زندگی این پرندگان از شیوه کار این مرکز پیرامون توان‌بخشی و حفاظت از پرندگانی نظیر عقاب و شاهین اطلاعات سودمندی کسب می‌کنند. امکان عکس‌برداری از این مرکز برای بازدیدکنندگان وجود دارد.

باغ گیاه‌شناسی دانشگاه استلنبوش

باغ گیاه‌شناسی دانشگاه استلنبوش، واقع در مرکز تاریخی استلنبوش، قدیمی‌ترین باغ گیاه‌شناسی دانشگاهی در آفریقای جنوبی است. این باغ کوچک تنوع عظیمی از گیاهان بومی آفریقای جنوبی دارد. درهای باغ به روی عموم باز است و گردشگران می‌توانند از مناظر زیبای این باغ دیدن کنند. همچنین از آموزه‌های راهنمایان این مرکز پیرامون نحوه رشد گیاهان استفاده کنند.

تاکستان‌های کوهستانی اووا میرا

تاکستان‌های کوهستانی اووا میرا، به ارتفاع 620 متر از سطح دریا، در دامنه‌های رشته کوه هلدربرگ، در مقابل ذخایر طبیعی هلدربرگ قرار گرفته‌اند. این تاکستان‌ها با مناظر خیره‌کننده که اغلب در میان ابرها قرار گرفته‌اند، مناظر بی‌نظیری برای عکس گرفتن و ثبت خاطرات تور آفریقای جنوبی به حساب می‌آیند. آب و هوای خنک، نسیم‌های دریایی و خوشه‌های خوش‌رنگ انگور قرمز، لحظاتی تکرارنشدنی برای گردشگران می‌سازند.

باغ مجسمه دیلان لوئیس

باغ مجسمه دیلان لوئیس مکانی با مناظر وسیع، رایحه‌ها و صداهای طبیعت، بیشه‌های آرام، مسیرهای پنهان و پوشش گیاهی سرسبز بومی است. این پروژه در سال 2009 زمانی که لوئیس یک بیل مکانیکی را برای ساخت و ساز به کار گرفت آغاز شد. لوئیس در این باغ بیش از 60 مجسمه و پیکره غول‌پیکر و تماشایی ساخته است. گردشگران نیز ضمن گشت و گذار در این باغ از مجسمه‌های بزرگ تماشایی او دیدن می‌کنند. امروزه این هنرمند به کاوش در مضامین کارش در این منظره آرام در دامنه‌های کوه ادامه می‌دهد.

اتاق مزه، استراحت و آرامش

این ساختمان که تحت عنوان مزه، استراحت و آرامش مشغول پذیرایی از گردشگران است به‌دنبال آن است که با استفاده از فضای خود، محیطی دلنشین و خاطره‌انگیز برای گردشگران ایجاد کند. این مجموعه شامل رستوران و چندین محل برای استراحت و آرامیدن است. ناهار این مجموعه روزانه از ساعت 12 تا 3 بعدازظهر سرو می‌شود و شامل یک منوی سه موردی، استیک یا ماهی قزل‌آلاست. شما می‌توانید ناهار خود را بر میزهایی که زیر بلوط‌های باستانی چیده شده‌اند، صرف کنید. کیفیت آشپزی و خدمت‌رسانی این مرکز کاملاً بی عیب و نقص است و ذائقه هر گردشگر در آن برآورده خواهد شد. 

عمارت توکارا

 عمارت توکارا یکی دیگر از عمارت‌های دیدنی و جذاب استلنبوش به شمار می‌رود. این مجموعه ترکیبی منحصر به فرد از یک گالری هنرهای زیبا و یک رستوران با یکی از سرآشپزهای برجسته آفریقای جنوبی به همراه یک غذای خوشمزه را به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد؛ بنابراین ضمن دیدار از این عمارت می‌توانید پس از تماشای گالری هنری آن برای صرف غذا نیز ساعتی را در آنجا سپری کنید.

 

تاکستان اسپایر

تاکستان اسپایر که در سال 1692 تأسیس شده، یکی از قدیمی‌ترین و تحسین‌برانگیزترین تاکستان‌های انگور در آفریقای جنوبی است که به‌صورت خانوادگی اداره می‌شود. فلسفه این تاکستان احترام واقعی به زمین متمرکز است. از هنر و کارآفرینی گرفته تا کشاورزی احیاکننده، اسپایر قصد دارد تا سال 2030 به هدف انتشار کربن خالص صفر برسد. این تاکستان یکی از جاهای دیدنی کیپ تاون است که محصولات باکیفیتی ارائه می‌کند و دارای گواهی‌نامه ارگانیک محصول نیز است.

کنسرتوار معروف استلنبوش

این کنسرتوار، قدیمی‌ترین مدرسه موسیقی آفریقای جنوبی است. همچنین مرکز فرهنگی مهم با مجموعه‌ای از گالری‌ها و موزه‌ها به شمار می‌آید و مجموعه‌های هنری ملی و بین‌المللی را در خود جای داده است. قطعاً بازدید از این مرکز و به‌ویژه آشنایی با موسیقی غنی و بومی آفریقا می‌تواند برای هر گردشگری هیجان‌انگیز باشد.

 

سخن پایانی

در انتها باید یادآور شد که در این منطقه علاوه بر تمام جاذبه‌های ذکرشده در این جستار، چندین پارک و مرکز تفریحی ویژه کودکان و نوجوانان نیز تأسیس شده است که می‌تواند اوقات خوشی را برای کودکان و نوجوانان دلبند شما فراهم آورد. مشخصاً سفر به آفریقای جنوبی سفر بی‌مانندی است و شاید کمتر ناحیه‌ای در سراسر جهان، دارای چنین تاکستان‌های بی‌نظیری باشد. این سفر برای کسانی که به دنبال روزنه‌ای برای پناه بردن از زندگی پر هرج و مرج شهری به دمی آرامش هستند به شدت توصیه می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون سفر به این بهشت رؤیایی با راه‌های ارتباطی ما در ارتباط باشید.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا

49990000
مشاهده

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات