12 تا از جاهای دیدنی مارسی

2 ماه پیش 0 دیدگاه

 

  مارسی دومین شهر بزرگ فرانسه پس از پاریس است که در خلیج لیون، بخشی از دریای مدیترانه قرار دارد. مارسی فرانسه حدود 600 سال قبل از میلاد در کنار دریای مدیترانه تأسیس شد. جاهای دیدنی مارسی نیز ترکیبی عالی از فرهنگ آفریقایی و فرانسوی است.

این شهر به‌دلیل اهمیت تجاری دروازه ورود بین اروپا و شمال آفریقاست و مجموعه‌ای از فرهنگ‌ها و غذاهای متنوع را در خود جای داده است. شهر قدیمی مارسی با خیابان‌های باریک، قلعه‌ها، کلیساها و سایر جاذبه‌های گردشگری چشمگیر افراد زیادی را به خود جذب کرده است. مراکز دیدنی مارسی بسیار زیاد است؛ به‌طوری‌که می‌توانید به‌راحتی چند روز را در این شهر ساحلی بگذرانید. در ادامه بهترین و توریستی‌ترین جاهای دیدنی مارسی را معرفی کرده‌ایم. 

جاهای دیدنی در مارسی

اگر قصد بازدید از مناطق دیدنی در مارسی را دارید، در اینجا لیستی از بهترین جاهای دیدنی شهر مارسی آورده شده است. اگر به دیدن مراکز دیدنی مارسی علاقه‌مند هستید برای آگاهی از قیمت تور پاریس می‌توانید با کارشناسان رز آبی تماس بگیرید. این فهرست شامل مکان‌های تاریخی، جاذبه‌های فرهنگی و شگفتی‌های طبیعی است که در ادامه به معرفی آن می‌پردازیم:

  1. بندر قدیمی مارسی؛ مهم‌ترین جای دیدنی مارسی

بندر قدیمی شهر مارسی، دروازه اصلی آن به دریای مدیترانه و شرق دور است. در قرن نوزدهم، تمام فعالیت‌های بندر تجاری به شمال منتقل شد. امروزه این بندر قدیمی تنها یک اسکله تفریحی زیبا و پرجنب‌وجوش و محلی برای تجمع مردم محلی است. هر روز بازار ماهی از ساعت 8 صبح تا 1 بعدازظهر در آن برگزار می‌شود.

بندر قدیمی مارسی

  1. موزه تاریخ و سرگذشت دوهزارساله مارسی

این موزه 4000 نمایشگاه دارد و شما می‌توانید تکامل تاریخی قدیمی‌ترین شهر فرانسه را در اتاق‌های بزرگ و روشن این موزه مدرن مشاهده کنید. این موزه همچنین باغی به نام Jardin des Vestiges دارد که درواقع محل حفاری بندر ماسالیا مربوط به قرن سوم قبل از میلاد است. شاید دیدن تاریخ 2600 ساله مارسی دشوار باشد، اما این موزه درجه یک در نزدیکی بندر قدیمی به شما کمک خواهد کرد.

موزه مارسی

3. محله نوایل

در شرق بندر قدیمی محله‌ای به نام نوایل قرار دارد که حس زندگی و هیجان را به شما القا می‌کند. بیشتر مهاجران آفریقایی در این محله ساکن هستند. به‌ویژه پس از اینکه الجزایر در سال 1830 به قلمرو فرانسه تبدیل شد، بسیاری از مردم الجزایر که در مارسی بودند در این محله ساکن شدند. پیشنهاد می‌شود در تور اروپا از بازارهای محلی نیز بازدید کنید که از دوشنبه تا شنبه دایر است.

4. پارک بورلی

پارک بورلی یکی از جاهای دیدنی مارسی است که یکی از مهم‌ترین باغ‌های فرانسه محسوب می‌شود. این باغ در قرن هفدهم ساخته و از سه باغ مختلف تشکیل شده است: باغ انگلیسی، باغ فرانسوی و مسیر اسب‌دوانی که به یک باغ گیاه‌شناسی متصل شده است. این باغ‌ها که جوزف بورلی آن را ساخته است، اکنون منطقه وسیعی از پارک را پوشش می‌دهد.

پارک بورلی مارسی

5. فورت سن ژان

 قلعه فورت سن ژان از دیگر جاهای دیدنی مارسی و متعلق به قرن دوازدهم است. این قلعه محل زندگی شوالیه‌های سنت جان بود. در طول سال‌های گذشته، فورت سن ژان، کاربردهای مختلفی مانند پادگان و زندان داشت. در طول جنگ جهانی دوم نیز از آن برای ذخیره مهمات ارتش آلمان استفاده شد، اما با حادثه انفجاری سال 1944 و خسارات زیادی به بار آورد.

فورت سن ژان مارسی

6. کاخ لانگ شاپ

از دیگر جاهای دیدنی مارسی فرانسه کاخ لانگ شاپ است. این بنای زیبای امپراتوری دوم، برای جشن ورود آب از رودخانه دورنس به شهر از طریق کانال مارسی ساخته شد. ساخت این کاخ ده سال طول کشید و شامل یک کانال 85 کیلومتری و ده پل قنات بود. کاخ لانگشاپ، دارای سه بخش اصلی قلعه مرکزی، بال شرقی و بال غربی است. امروزه، بال شرقی موزه هنرهای زیبا و بال غربی، خانه موزه تاریخ طبیعی است.

 کاخ لانگ شاپ مارسی

7. پارک ملی دکالانکس

 پارک ملی دکالانکس مکانی طبیعی، باشکوه و از بهترین جاهای دیدنی در مارسی است. این پارک با دیوارهای صخره‌ای آهکی باشکوه و حوضچه‌های آب شور در رنگ‌های فیروزه‌ای جادویی شهرت دارد. علاقه‌مندان به ورزش در فضای باز می‌توانند کارهای زیادی مانند شنا، کایاک‌سواری، صخره‌نوردی و پیاده‌روی را در این پارک انجام دهند. بازدیدکنندگان پارک ملی نیز می‌توانند از مناظر بکر و زیبای ساحلی دیدن کنند.

8. خیابان‌های رنگارنگ لوپانیر

 این محله رنگارنگ مارسی که در دامنه تپه‌ای بر فراز بندر Vieux واقع شده، مرکز تاریخی و قلب فرهنگی شهر مارسی است. لوپانیر، قدیمی‌ترین محله مارسی، از دوران باستان وجود دارد؛ یعنی زمانی که یونانیان باستان در سال 600 قبل از میلاد در اینجا ساکن شدند. این محله با خیابان‌های پر شیب و پر پیچ ‌و خم باریک و ساختمان‌های عجیب و غریب شهرت دارد. لوپانیر که زمانی محله زندگی طبقه کارگر بود، اکنون به منطقه مسکونی مجللی تبدیل شده است.

خیابان لوپانیر مارسی

9. موزه کانتینی

یکی از جاهای دیدنی مارسی برای علاقه‌مندان تاریخ و فرهنگ فرانسه موزه کانتینی است. در این مکان، مجموعه فوق‌العاده‌ای از هنر مدرن و معاصر وجود دارد که پیشنهاد می‌شود گردشگران تور فرانسه بازدید از آن را در اولویت قرار دهند. موزه کانتینی یکی از بهترین مجموعه‌های هنر مدرن کشور را داراست که بین سال‌های 1900 و 1960 ایجاد شده است. آثار برجسته این مجموعه شامل آثاری از آندره در این، رائول دوفی، واسیلی کاندینسکی، مکس ارنست، خوان میرو، و پابلو پیکاسو است. ژول کانتینی این خانه زیبا را در سال 1888 خرید و در سال 1916 آن را به شهر مارسی وقف کرد.

موزه کانتینی بندر مارسی

10. کلیسای نوتردام د لاگارد

 این کلیسای دیدنی بر بالای یک تپه بر فراز بندر قرار دارد و مهم‌ترین نقطه دیدنی مارسی است. این مکان در زمان‌های قدیم، یک کلیسای زیارتی بود و بین سال‌های 1853 و 1897 ساخته شد. همچنین دارای فضای داخلی مجلل نئو بیزانسی از طاق‌های مرمری روشن و تیره است که از گنبدهای موزاییک طلاکاری شده تشکیل شده است.

 کلیسای نوتردام د لاگارد

11. صرف غذاهای خوشمزه دریایی

یکی از بهترین کارهایی که باید در مارسی انجام دهید، لذت بردن از غذاهای دریایی متنوع است. می‌توانید غذاخوری‌های کوچک یا رستوران‌های شیک و بزرگ را امتحان کنید. حتماً بویلابیس را در مارسی امتحان کنید؛ خورش خوشمزه ماهی که منشأ آن مارسی است.

12. بازار کریسمس

 اگر در طول فصل کریسمس (ماه دسامبر) به این شهر سفر کنید، یکی از کارهایی که می‌توانی انجام دهید، خرید کردن از بازار کریسمس است. چیزهای زیادی مانند نقاشی، سرامیک، تزیینات و غذا در بازار کریسمس مارسی برای فروش وجود دارد.

 

چگونه به مارسی برویم؟

جزیره مارسی در جنوب فرانسه واقع شده است. گردشگران می‌توانند برای بازدید از این شهر به فرودگاه پروونس مارسی که در 27 کیلومتری شهر قرار دارد بروند. روزانه پروازهای زیادی از تمام شهرهای اروپا به آن انجام می‌شود. پروازهای بین‌المللی به مارسی از طریق لندن، پاریس و دوبلین به یکدیگر متصل می‌شوند.

همچنین استفاده از قطار یکی از ساده‌ترین راه‌های رسیدن به مارسی است و روزانه قطارهایی از پاریس به مارسی وجود دارد. ایستگاه اصلی مارسی Gare de Marseille St Charles است.  روش دیگر رسیدن به مارسی استفاده از اتوبوس است، ایستگاه اصلی اتوبوس در مارسی Gare St Charle (ایستگاه اتوبوس سنت چارلز) قرار دارد.

 

سخن پایانی

شهر مارسی یکی از زیباترین شهرهای جنوب فرانسه است که گردشگران بسیاری را از تمام دنیا جذب می‌کند. برای دیدن جاهای دیدنی مارسی حداقل دو روز زمان نیاز دارید تا از همه چیزهایی که این شهر شگفت‌انگیز ارائه می‌دهد لذت ببرید. کلیسای نوتردام، پارک ملی دکالانکس، خیابان‌های رنگارنگ و موزه کانیتنی تنها برخی از جاذبه‌های این شهر زیبا هستند.

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات