آبشار موریس؛ آبشاری که وجود ندارد

3 ماه پیش 0 دیدگاه

آیا باور می‌کنید نقطه‌ای در جهان وجود داشته باشد که شن‌ها آبشاری زیبا را تشکیل داده باشند؛ آبشاری شنی که در کنار زیستگاه نهنگ‌ها و سواحل زیبا شما را به سفری لذت‌بخش دعوت می‌کند. آفریقای جنوبی گروهی از بهترین و تماشایی‌ترین شهرهای توریستی را دارد که تعطیلاتی فراموش‌نشدنی را برای شما به ارمغان می‌آورند. کمی دورتر از ساحل له مورنه در بخش جنوب غربی جزیره موریس منظره‌ای خیره‌کننده و بسیار حیرت‌انگیز به نام  آبشار موریس وجود دارد که در جزیره موریس در جنوب غربی اقیانوس هند واقع است. همچنین اگر به کیپ تاون آفریقای جنوبی سفر کنید، از دیدن مکان‌های توریستی مانند آب‌نمای ویکتوریاوآلفرد، پارک ملی کوه تیبل، ساحل بولدرز، چرخ کیپ تاون، آکواریوم اقیانوس و جزیره روبن شگفت‌زده خواهید شد. جزیره موریس و روبن از بهترین مناطق استوایی برای گردش هستند؛ بنابراین اگر قصد سفر به این دو جزیره در آفریقای جنوبی را دارید باید از قبل با برخی از جاذبه‌های گردشگری آن آشنا شوید؛ پس تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

آبشار زیر دریا در جزیره موریس

تصور کنید در اقیانوس در حال شنا کردن هستید و ناگهان خود را در آبشاری بزرگ و پرشتاب در زیر دریا پیدا می‌کنید! شن همراه با گل‌ و لای در کف اقیانوس منظره‌ای را خلق کرده که به آبشاری در حال جریان به سمت پایین شبیه است؛ درست مانند اینکه تمامی جزیره در حال بلعیده شدن است. درواقع این جریان امواج زیر آبشار اقیانوس هند است که چنین تصویر حیرت‌انگیزی را ایجاد می‌کند. تصویر این بخش از اقیانوس به‌قدری واقعی به ‌نظر می‌رسد که نمی‌توان نبود آن را باور کرد. حتی در نقشه‌های گوگل و تصاویری که از ماهواره‌های ایستگاه فضایی گرفته شده‌اند نیز این فرورفتگی کاملاً محسوس است. آب اقیانوس از نمای ساحل بسیار زیبا به نظر می‌رسد؛ با این حال دیدن زیبایی‌های کامل این آب‌ها تنها از نمای بالا و سوار بر هلیکوپتر امکان‌پذیر است؛ از این‌رو تورهای انفرادی برای این موضوع در جزیره موریس در نظر گرفته شده است.

 

بهترین زمان برای سفر به آبشار جزیره موریس

این جزیره حدود ۹۰۰ کیلومتری شرق ماداگاسکار قرار دارد که پرتغالی‌ها در سال ۱۵۰۵ میلادی آن را کشف کردند. سپس در سال ۱۶۳۸ به مستعمره هلندیان تبدیل شد و به افتخار شاهزاده موریس ناساو، هلندی‌ها این جزیره را موریس نام‌گذاری کردند. بهترین زمان برای سفر به موریس، از ماه می تا دسامبر است؛ یعنی زمانی که آب‌وهوا مطبوع‌تر است. هنگامی که تور آفریقای جنوبی را خریداری می‌کنید حتماً مطمئن شوید بازدید از آبشار زیر آب موریس و سایر جاذبه‌های گردشگری در نزدیکی آن وجود دارند.

آبشار زیر دریا در جزیره موریس

فعالیت‌های سرگرم‌کننده‌ای که در تور آبشار موریس نباید از دست بدهید

این آبشار واقعی نیست، بلکه شن و ماسه‌های موجود در کف اقیانوس، راهی را ایجاد کرده‌اند که شبیه پایین ریختن یک آبشار در زیر اقیانوس است. گاهی اوقات با نگاه کردن به این آبشار به نظر می‌رسد کل جزیزه موریس در حال فرو رفتن به زیر آب است. آبشار زیر دریا در جزیره موریس یکی از پربازدیدترین مکان‌های آفریقای جنوبی است؛ از این‌رو تورهای موریس امکانات تفریحی مهیجی را برای بازدیدکنندگان دارد که البته تعداد آن‌ها بسته به نوع تور متفاوت است. این فعالیت‌ها عبارت‌اند از:

 

  • هلیکوپترسواری روی اقیانوس هند

بهترین راه برای مشاهده آبشار زیر آب موریس، سفر هوایی است. پرواز بر فراز اقیانوس یکی از هیجان‌انگیزترین کارهایی است که در موریس انجام می‌شود. همچنین مناظر هوایی خیره‌کننده‌ای از آبشار، اقیانوس هند، صخره‌های مرجانی، سواحل و غیره را مشاهده می‌کنید.

ابشار زیر اب اقیانوس هند

  • موج‌سواری با کایت

اگر از طرف‌داران ورزش‌های آبی هستید، یکی از کارهایی که باید در سفر به موریس انجام دهید، کایت‌سواری روی امواج آرام آبشار موریس است؛ زیرا امواج آن متعادل هستند که به مبتدیان اجازه می‌دهد به‌طور مداوم موج‌سواری کنند.

 

  • شاهد نهنگ‌های اقیانوس هند باشید

Le Morne Brabant زیستگاه طبیعی نهنگ‌های غول‌پیکر است. بهترین زمان برای بازدید از موریس و مشاهده نهنگ‌های گوژپشت بین ژوئن و نوامبر است، اما  نهنگ‌های اسپرم می‌توانید در طول سال ببینید.

 

نهنگ اقیانوس هند

 

 

  • تور غواصی

با انتخاب تور غواصی می‌توانید سفر موریس خود را به یکی از بهترین تفریحات زندگی خود تبدیل کنید. این تفریح را بیشتر گردشگران در موریس دوست دارند تجربه کنند؛ بنابراین اگر از علاقه‌مندان به ماجراجویی هستید، حتماً در اقیانوس غواصی کنید. همچنین بدانید که برای شنا کردن با دلفین‌ها به وسایل غواصی نیاز دارید.

 

تفریحات جزیره موریس

  • به شهرهای دیگر آفریقا نیز سری بزنید

اگر هنوز درباره کارهایی که باید در موریس انجام دهید سردرگم هستید، به سفر دریایی بروید. این کار تجربه‌ای متفاوت برای شما خواهد بود؛ زیرا می‌توانید منظره‌ای از اقیانوس هند، تالاب‌ها، نهنگ‌ها و غروب‌های شگفت‌انگیزی داشته باشید. می‌توانید به کیپ تاون که یکی از تماشایی‌ترین شهرهای آفریقای جنوبی است سفر کنید و در آنجا از سواحل زیبای روبن لذت ببرید. روبن جزیره‌ای از کیپ‌تاون است که نلسون ماندلا ۱۸ سال در آن در حبس به ‌سر می‌برد. این زندان را با باغ‌های گل و نقاشی‌های دیواری زیبا کرده‌اند تا چهره این «جزیره جهنمی» را تغییر دهند و تاریخ را بازنویسی کنند.

 

بهترین زمان برای بازدید از آبشار موریس

به‌طورکلی بهترین فصل سفر به آفریقای جنوبی بین ماه‌های اکتبر تا مارس و به‌طورکلی در فصل بهار است، اما بهترین زمان برای بازدید از آبشار زیر آب موریس از سپتامبر تا دسامبر است؛ زیرا شرایط آب ‌و هوایی برای سواری با هلیکوپتر مناسب است. بهترین فصل برای بازدید از موریس نیز فصل پاییز است؛ زیرا احتمال بارندگی در آن بسیار کم است. از ژوئن تا سپتامبر، موریس شاهد فصل خشکی است که در طی آن دما ملایم بوده و باران کمتری می‌بارد. اگر باران را دوست دارید، نوامبر تا آوریل بهترین زمان برای شما خواهد بود. ماه ژانویه بیشترین بارش را دارد و پرباران‌ترین ماه سال محسوب می‌شود.

 

مکان‌های دیدنی نزدیک به موریس برای بازدید

وقتی مناظر مسحورکننده آبشار زیر آب را تماشا کردید، می‌توانید چند روز را برای گشت‌وگذار در اطراف موریس اختصاص دهید. مکان‌های زیادی از سواحل گرفته تا موزه‌ها در نزدیکی آبشار موریس هستند که ارزش دیدن را دارند. در اینجا چند مکان نزدیک آبشار را به شما پیشنهاد می‌کنیم:

  • ساحل لو مورن

یکی از زیباترین سواحل موریس، ساحل لو مورن است. این ساحل با کیلومترها شن و ماسه سفید و درختان بزرگ کاسورینا که با آب‌های شفاف احاطه شده، مکان مورد علاقه مردم محلی برای شناست. این مکان که در پای کوه برابانت واقع شده، مکان ویژه توریستی در موریس است. می‌توانید از غذاهای محلی که با قیمت ارزان در غرفه‌های ساحلی سرو می‌شوند لذت ببرید. علاوه ‌بر شنا، مردم در طول سال از ورزش‌های پرهیجان مانند کایت‌سواری و موج‌سواری در این منطقه نیز لذت می‌برند.

 

ساحل لو مورن

  • بازار شناور

اگر تمایل به خوردن غذاهای مخصوص دارید، بهترین مکان پیشنهادی ما به شما بازار شناور است. در این مکان، غذاهای الهام‌گرفته از آسیا، از جمله غذاهای تایلندی، مالایی، ویتنامی و غیره طبخ می‌شوند. رایحه انواع غذاهای دریایی و رنگ‌های متنوع غذا در این فضا تجربه‌ای عالی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

بازار جزیره موریس

  • پارک ملی دره رود سیاه

اگر به‌دنبال جاذبه‌های توریستی در نزدیکی آبشار موریس هستید که طبیعت را با شکوه کامل به نمایش بگذارد، از پارک ملی دره رود سیاه دیدن کنید. در این محل گیاهان و جانوران فراوانی وجود دارند که این مکان را به یکی از بهترین مکان‌ها برای بازدید علاقه‌مندان به طبیعت تبدیل کرده‌اند. قدم زدن و پیاده‌روی، تماشای پرندگان و لذت بردن از طبیعت تجربه‌ای است که در این پارک ملی به دست می‌آید.

سخن پایانی

آبشار موریس این پدیده جادویی در نتیجه نشست گل و لای و ماسه‌های اقیانوس است که به اطراف منطقه پخش شده‌اند. همین امر سبب شده است تا رنگ آب تغییر کند و به نظر برسد که آبشاری در دل اقیانوس به سمتی نامعلوم جریان دارد. رنگ فیروزه‌ای آب و منظره بی‌پایان جزیره، تور موریس شما را جذاب خواهد کرد. این آبشار در منطقه جنوب غربی موریس واقع شده است و با پیاده‌روی در Le Morne Brabant می‌توانید نگاهی اجمالی به آن داشته باشید.

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات