دیزنی لند پاریس، لیست بازی‌های دیزنی‌لند

4 ماه پیش 0 دیدگاه

 

راه رفتن در کنار موش سرآشپز و عروسک‌های دنیای خیال، لذتی توصیف‌نشدنی است.

دیزی لند پاریس همان مکان رؤیایی است که شما را به کودکی‌تان می‌برد. سرزمین عجایب کوچک‌ترین تعبیری است که می‌توان به این مجموعه نسبت داد. این مجموعه متشکل از دو پارک بزرگ به نام‌های پارک دیزنی لند و والت دیزنی استودیو است. در این مجموعه رؤیایی کلیه امکانات رفاهی و اقامتی از جمله هتل‌ها، رستوران‌ها، مراکز تجاری، زمین گلف، کافی‌شاپ‌ها و بسیاری از بازی‌های مهیج و خاص بیان شده‌اند.

درواقع این مجموعه گردشگری عجیب و غریب به‌گونه‌ای ساخته شده است که هر فردی با هر رده سنی را راضی نگه می‌دارد. دیزنی لند پاریس می‌تواند همان مکانی باشد که یک خانواده را به سهولت در کنار یکدیگر جمع می‌کند؛ چراکه در این مجموعه جذاب برای هر فردی با هر رده سنی، سرگرمی خاصی در نظر گرفته شده است.

در این مقاله ابتدا بهترین بازی‌های دیزنی لند پاریس معرفی می‌شوند. سپس در باب بخش‌های مختلف پارک آن توضیح داده می‌شود. همچنین درباره قیمت بلیت این دیزنی لند، بهترین زمان سفر برای بازدید از آن و چگونگی تهیه بلیت با تخفیف نیز توضیحاتی ارائه می‌شود. درنهایت نیز بهترین دیزنی لندهای دنیا معرفی خواهند شد.

بهترین بازی‌های دیزنی لند پاریس

این دیزنی لند یکی از خارق‌العاده‌ترین جاهای دیدنی پاریس است که شما را وادار می‌کند به دنیای کودکی خود قدم بگذارید و دست در دست کودک درونتان از بازی‌های این مجموعه لذت ببرید. درواقع برخلاف تصور عموم مردم که دیزنی لند را در لیست جاهای دیدنی پاریس برای کودکان می‌دانند، این مکان زیبا بیشتر برای بزرگ‌سالان تدارک دیده شده است تا شاید با کودک درونشان آشتی کنند و زندگی را خیلی جدی نگیرند. برخی از بهترین بازی‌های این دیزنی لند عبارت‌اند از:

 

  1. ترن هوایی‌های دیزنی لند پاریس

پارک دیزنی لند پاریس دارای 6 ترن هوایی بسیار هیجان‌انگیز است:

  • ترن هوایی جنگ ستارگان (Star Wars Hyperspace Mountain)
  • ترن هوایی راک اند رول (Rock 'n' Roller Coaster)
  • ترن هوایی ایندیانا جونز (Indiana Jones and the Temple of Peril)
  • Big Thunder Mountain Railroad
  • Crush's Coaster
  • Space Mountain (Disneyland)

با ترن هوایی جنگ ستارگان می‌توانید گردش 360 درجه به دور خود را تجربه کنید. این ابر ترن فضایی سرعتی بالای هفتاد کیلومتر بر ساعت دارد و 3 چرخش 360 درجه‌ای که در طول مسیر دارد کاملاً هوش را از سر هر فردی می‌پراند. ترن هوایی دیزنی لند برگرفته از داستان محبوب جنگ ستارگان بوده و به‌حدی هیجان‌انگیز است که بعدها حتی با تصور آن هم مغزتان آدرنالین ترشح خواهد کرد.

ترن هوایی Rock 'n: این ترن هوایی دارای 6 ایستگاه است که در هر ایستگاه آهنگ جاز مخصوصی را خواهید شنید. در واقع در ابتدای حرکت، شما وارد یک استودیو موسیقی می‌شوید و با اعضای گروه آشنا خواهید شد. سپس ترن حرکت می‌کند و هیجان و پیچ‌وتاپ‌ها همراه با موسیقی‌های خاص ویژه به گوشتان خواهد رسید.

توجه: ترن هوایی جنگ ستارگان و راک اند رول در حال حاضر به دلیل بازسازی، فعال نیست. 

ترن هوایی دیزنی لند

2. راتاتویی، موش سرآشپز

در این بازی می‌توانید با رمی و دوستانش در کارتون موش سرآشپز همراه شوید. همچنین با سرعتی باورنکردنی به رستوران‌های بزرگ بروید و ترس و استرس و شادی را هم‌زمان تجربه کنید. در این بازی هیجان‌انگیز تمامی صداها، تصاویر، بوی غذاها و... به‌گونه‌ای تدارک دیده شده‌اند که عمق ماجرا را تصور می‌کنید. این تجربه 4 بعدی را به‌هیچ‌عنوان از دست ندهید و سعی نکنید خود را آرام نشان دهید؛ چون جیغ و فریادتان شما را لو خواهند داد.

بازی راتاتویی موش سرآشپز دیزنی لند

3. دزدان دریایی کارائیب

شاید شما هم در کودکی یک چشم خود را با پارچه‌ای می‌بستید و علامت خطر بر صورتتان می‌کشیدید تا شبیه دزدان دریایی شوید. در سفر به دیزی لند می‌توانید این رؤیای کودکی را در یک بازی ده دقیقه‌ای سراسر هیجان به واقعیت تبدیل کنید. ده دقیقه سفر با کشتی دزدان دریایی و شبیه‌سازی قتل و غارت، همان چیزی است که کودک درون شما به دنبال آن است. این مجموعه به‌طور کامل با تم دزدان دریایی کارائیب طراحی شده است و شما در این بازی مرز بین خیال و واقعیت را گم خواهید کرد.

بازی های دیزنی لند

4. قطار وحشت

 یکی دیگر از بهترین بازی‌های دیزنی لند پاریس، سوار شدن بر قطار وحشت است. این قطار دلهره‌آورترین بازی این مکان است که توصیه می‌شود حتماً خانوادگی سوار این قطار پرماجرا شوید. این قطار را از نظر وحشت و هیجان‌انگیز بودن می‌توان به خانه وحشت کالیفرنیا تشبیه کرد.

خانه وحشت کالیفرنیا همان خانه‌ای است که دختر زیباروی هنری زیونزوود در انتظار معشوقه خود چشم‌انتظار نشسته است، اما هرکدام از عاشقان وی با ورود به این خانه به طرز عجیبی ناپدید می‌شوند و هیچ اثری از آن‌ها یافت نمی‌شود. قطار وحشت نیز شما را از تونل‌هایی مخوف در حالیکه صدای پرندگان وحشی به گوش می‌رسد عبور می‌دهد.

مسیر این قطار از بالاترین ارتفاعات به سمت پایین و سپس عبور از داخل تونل‌های مخوف و رعب آور است. تصور کنید سوار بر این قطار شده‌اید که با سرعتی باورنکردنی وارد تونل می‌شود. در این هنگام ناگهان صدای انفجار دینامیت در غار را می‌شنوید. تصورتان این است که قطار متوقف شود، اما قطار همچنان با سرعت در حال حرکت است و در همان لحظه‌ای که تصور می‌کنید همه چیز تمام شده است، ناگهان خفاش‌ها به قطار حمله می‌کنند.

توصیه می‌شود با سوار شدن بر این قطار، خود را رها کنید و سعی نکنید که نقش افراد شجاع و نترس را بازی کنید. چون صدای فریادهایتان چیز دیگری را نشان خواهند داد.

قطار وحشت دیزنی لند

5. رد پای آلیس را دنبال کنید

هزارتوی آلیس در دیزنی لند پاریس فقط به افراد ماجراجو که به حل معما علاقه دارند توصیه می‌شود. تصور کنید وارد این هزارتو می‌شوید و هر لحظه با ورود یک شخصیت معروف داستان آلیس سوپرایز می‌شوید. از طرفی دیگر گربه چشایر در یکی از این هزارتوهای پیچ در پیچ به ملاقات شما می‌آید.

البته گاهی هم در این هزارتوی پر پیچ و خم، ترس بر شما چیره می‌شود. در این لحظه توصیه می‌شود تمام حواستان را جمع کنید و تابلوهای نشان دهنده مسیر را رمزگشایی کنید تا بتوانید زودتر به قلعه زیبای خفته برسید. مطمئن باشید در پایان بازی قطعا به خودتان و هوش سرشارتان افتخار خواهید کرد.

هزارتوی آلیس در سرزمین عجایب

 

6. عاشقان سرعت، ماشین‌های دیزنی لند منتظر شما هستند.

بازی درایورها (راننده‌ها) یکی از بهترین بازی‌های دیزنی لند پاریس است که بیشتر پدر و پسرها از آن استقبال می‌کنند. در این قسمت از پارک دیزنی لند پاریس، ماشین‌های پر سرعت با مقصدی به سمت بی‌نهایت محیا شده‌اند تا شما بر پشت آن‌ها بنشینید و پایتان را بر روی گاز بگذارید و با سرعتی باورنکردنی حرکت کنید و با دیگر راننده‌ها مسابقه دهید.

البته ممکن است برای سوار شدن بر این ماشین‌ها کمی مردد باشید اما این اطمینان را به شما می‌دهیم که این ماشین‌ها دارای سپرهای جلو و عقب محکمی هستند و از ایمنی کامل هم برخوردارند. پس ترس را از خود دور کنید و سوار شوید و اوج هیجان را تجربه کنید.

 

ماشین سواری دیزنی لند

7. از هفت کوتوله به خاطر نجات سفید برفی تشکر کنید

در پارک دیزنی لند پاریس سوار درشکه شوید و به دل جنگل جادویی بزنید. خانه هفت کوتوله را پیدا کنید  با هفت کوتوله همراه شوید تا متوجه شوید که برای کمک به سفید برفی چقدر مشقت کشیدند. البته حواستان را باید جمع کنید چون هر لحظه ممکن است سر و کله نامادری شیطان صفت سفید برفی با آن آینه سخنگویش هم در مسیر شما پیدا شود.

هفت کوتوله و سفیدبرفی در دیزنی لند

 

8. نگذارید زورگ موفق شود

یکی دیگر از هیجانی‌ترین و بهترین بازی‌های دیزنی لند پاریس، بازی یاری رساندن به اسباب‌بازی‌های بی دفاعی است که زورگ ظالم در حال دزدیدن باتری‌های آن‌ها است. در این بازی شما باید همچون یک ابر قهرمان وارد شوید و جلوی زورگ را بگیرید. لازم است که سوار بر کشتی دریایی فضایی، زورگ را تعقیب کنید و باید هر اقدامی انجام دهید تا زورگ ظالم را متوقف کنید.

در هیجانی‌ترین قسمت این بازی شما می‌توانید با یک توپ آتشین جلوی پیشروی زورگ را بگیرید و همزمان در بازی امتیازات بالا کسب کنید.

بازی زورگ دیزنی لند

 

9. با کیسی جونیور همراه شوید

کیسی جونیور یک سورتمه جادویی دارد که با سوار شدن به آن دقیقا می‌توانید از وسط تمام داستان‌های خاطره‌انگیز دوران کودکی گذر کنید. در طول مسیر خانه هفت کوتوله، قلعه ساحلی شاهزاده اریک، مناظر پر از برف پیتر و گرگ، غار عجیب علاء‌الدین، معبد یونانی و کوه المپوس از فانتزیا، دهکده بل و قلعه هیولا و... را میبینید و حتی به خانه جادوگر شهر اوز هم خواهید رسید. مسیر پر پیچ و خمی را طی می‌کنید اما به شجاعت کیسی جونیور شک نکنید که شما را به سلامت به مقصد خواهد رساند. همچون یک شوالیه شجاع سوار بر اسب‌های چابک دیزنی لند به جنگ دشمنان بروید

چرخ و فلک پارک دیزنی لند پاریس، بازی مهیجی است که در آن اسب‌هایی چابک و خوش تراشی انتظار شما را می‌کشند تا سوار بر آن‌ها شوید و با قدرت به سمت دشمن بتازانید.

 

چرخ و فلک دیزنی لند

 

بخش‌های مختلف پارک دیزنی لند پاریس

پیش از اینکه به مجموعه دیزنی لند وارد شوید بهتر است نقشه آن را به‌خوبی نگاه کنید و مکان‌هایی که قصد بازدید از آن‌ها را دارید روی نقشه مشخص کنید. این کار سبب می‌شود بتوانید زمانتان را بهتر مدیریت کنید و تمامی قسمت‌هایی را که دوست دارید ببینید. البته پارک دیزنی لند پاریس یک میدان مرکزی دارد که 4 راه را به شما نشان می‌دهد. شما در این چهارراه حق انتخاب مسیر را دارید؛ یعنی می‌توانید مسیری که بیشتر شما را جذب می‌کند، انتخاب کنید و به‌سوی دنیای ناشناخته‌های این پارک قدم بردارید. ناگفته نماند این میدان مرکزی در سال 5 بار در فصول مختلف تغییر ظاهر می‌دهد و البته این کار، هنر باغبانان پارک دیزنی لند پاریس است. برخی از مهم‌ترین بخش‌های پارک دیزنی لند پاریس که انتظار شما را می‌کشند عبارت‌اند از:

 

پارک قلعه (قصر رؤیایی زیبای خفته)

در پارک قلعه قصر باشکوهی ساخته شده است که شباهت بسیار زیادی به قصر شخصیت محبوب قصه‌ها یعنی زیبای خفته دارد. این قلعه رؤیایی دارای جاذبه‌های گردشگری فراوانی است و حس و حال کودکی را در درون هر فردی با هر سن و سالی زنده می‌کند.

زیبای خفته دیزنی لند

پارک استودیو والت دیزنی

پارک استودیو والت دیزنی از پارک دیزنی لند بسیار کوچک‌تر است، اما ضرب‌المثل فلفل نبین چه ریزه، درباره آن کاملاً صادق است؛ چراکه این پارک زیبا اگرچه وسعت گسترده‌ای ندارد، بازی‌هایی که در این پارک برای گردشگران تدارک دیده شده است، هوش از سر هر گردشگری می‌برند. این پارک را می‌توان نسخه کوچکی از استودیو هالیوود دیزنی محسوب کرد.

هتل‌ها

اگر قصد دارید بیدار شدن در قصر سیندرلا، دیو و دلبر یا زیبای خفته را تجربه کنید، پیشنهاد می‌شود هتل‌های مجموعه دیزنی لند پاریس را برای اقامت انتخاب کنید. پارک دیزنی لند درمجموع 6 هتل مجهز و مجلل دارد. از بین این 6 هتل، 4 هتل درون مجموعه و 2 هتل خارج از مجموعه قرار گرفته‌اند. فاصله میان هتل‌های داخل مجموعه زیاد نیست و با کمی پیاده‌روی می‌توانید از هر 4 هتل دیدن کنید.

البته بهتر است حتماً مسیرتان را برای یافتن هتل‌ها، روی نقشه دیزنی لند پاریس مشخص کنید و طبق آن پیش بروید؛ زیرا در فاصله کوتاه مابین هتل‌ها به‌قدری عجایب خیالی خواهید دید که اگر نقشه‌ای در دست نداشته باشید، قطعاً راه را گم خواهید کرد.

بوتیک پلازا شرق برای خرید سوغاتی

اگر شما هم قصد دارید یک یادگاری از پارک دیزنی لند پاریس داشته باشید که هربار با نگاه کردن به آن یاد پارک دیزنی لند پاریس بیفتید، پس حتما باید سری به بوتیک شیک و لاکچری پلازا بزنید. این بوتیک زیبا دارای سقفی بی‌نهایت چشمگیر است که با طرح‌هایی قرون وسطایی تزئین شده است. در این بوتیک منحصر به فرد هر آنچه گردشگران به آن نیاز داشته باشند فراهم است و قطعا شما هم می‌توانید بهترین سوغاتی و یادگاری را از این مکان خاص خریداری کنید.

 

خرید سوغاتی از دیزنی لند

غار مرلین جادوگر

غار مرلین یکی از عجیب‌ترین مکان‌هایی است که در پارک دیزنی لند پاریس می‌توانید از آن دیدن کنید. در این غار اعجاب‌انگیز مجموعه‌ای از کریستال‌های  نفیس حکاکی شده، جواهرات خیره‌کننده، هدایای قرون وسطایی و... وجود دارند. در غار مرلین جادوگر شما می‌توانید با جادوی ساخت ظروف شیشه‌ای هم آشنا شوید.

 

غار دیزنی لند

قیمت بلیت دیزنی لند پاریس

بازدید از پارک‌های این مجموعه نیازمند مبلغی برای ورودی و مبلغی بابت بلیت پارک‌هاست. قیمت بلیت با توجه به امکانات رفاهی و سرگرمی‌هایی که در این پارک تدارک دیده شده است، زیاد نیست.

مبلغ ورودی این مجموعه برای یک روز کامل از 119 یورو شروع می‌شود و چنانچه گردشگران روزهای بیشتری را بخواهند در این مکان سپری کنند، باید از 80 یورو تا 109 یورو بیشتر پرداخت کنند.

قیمت در نظر گرفته شده برای هرکدام از پارک‌های دیزنی لند پاریس و پارک استودیو والت دیزنی نیز متفاوت هستند. ورودی نیز برای پارک دیزنی لند و پارک استودیو والت دیزنی با همدیگر از 89 یورو به بالاست، اما چنانچه گردشگران تنها قصد بازدید از پارک دیزنی لند را داشته باشند با پرداخت 62 یورو می‌توانند به این پارک رؤیایی داخل شوند. همچنین اگر قصد ندارید از ورودی دیزنی لند پاریس تا رسیدن به پارک مدنظرتان را پیاده‌روی کنید می‌توانید از سرویس حمل و نقل استفاده کنید. البته هزینه این سرویس حمل و نقل نیز با خود گردشگران است که هزینه بالایی نیست.

 اگر می‌خواهید هزینه کمتری پرداخت کنید بهتر است در زمستان سفر کنید؛ چراکه معمولاً قیمت تور پاریس و قیمت بلیت دیزنی لند پاریس در زمستان بسیار مقرون به‌ صرفه‌تر است؛ زیرا گردشگران کمتری به این کشور سفر می‌کنند.

 

بهترین زمان سفر برای بازدید از دیزنی لند پاریس چه زمانی است؟

این مجموعه به‌قدری زیبا و هیجان‌انگیز است که در هر زمان و هر فصلی از سال که به آن سفر کنید قطعاً می‌توانید بهره کافی ببرید و از اعجاب‌انگیزترین مکان در میان جاهای دیدنی پاریس لذت ببرید. درواقع فرق چندانی بین این مکان در زمستان با بهار و پاییز وجود ندارد و این مجموعه رؤیایی در تمام فصول سال زیباست، اما معمولاً بهترین زمان سفر به پاریس و بازدید از دیزنی لند در بین ماه‌های آوریل تا ژوئن و همین‌طور از ماه اکتبر تا اواسط نوامبر است.

در این ماه‌ها آب و هوای پاریس کاملاً معتدل است و خبری هم از ازدحام گردشگران نیست. معمولاً تابستان‌ها این مکان دیدنی به‌حدی شلوغ است که قطعاً مجبور می‌شوید برای استفاده از هر بازی، ساعت‌ها در صف بمانید. البته ناگفته نماند که از حال و هوای دیزنی لند پاریس در زمستان هم نمی‌توان گذشت. در این فصل از سال و مخصوصاً در زمان کریسمس، دیزنی لند تم سال نو را به خود می‌گیرد.

چگونه بلیت دیزنی لند پاریس را با تخفیف خریداری کنیم؟

به دو روش می‌توانید بلیت دیزنی لند را خریداری کنید. خرید حضوری و خرید اینترنتی. در خرید حضوری که از گیشه‌های بلیت‌فروشی خریداری می‌شود، باید قیمت کامل بلیت بدون هیچ تخفیفی را پرداخت کنید، اما برای خرید بلیت دیزنی لند با تخفیف‌های ویژه باید از گزینه خرید اینترنتی استفاده شود.

همچنین اگر بلیت کامل مجموعه دیزنی لند را که شامل هر دو پارک این مجموعه می‌شوند خریداری کنید می‌توانید از تخفیف‌های ویژه‌ای برخوردار شوید. در بعضی از مناسبت‌ها هم بلیت دیزنی لند با تخفیف قابل‌توجهی فروخته می‌شود؛ برای مثال این بلیت در کریسمس معمولاً با درصدی تخفیف فروخته می‌شود.

 همچنین برخی از آژانس‌های مسافرتی قراردادهایی را با این مجموعه خارق‌العاده منعقد می‌کنند و بلیت دیزنی لند را با تخفیف برای گردشگران تورهای مسافرتی خود خریداری می‌کنند. همچنین اگر کودک زیر 12 سال در سفر به همراه خود دارید، نیازی نیست هزینه بلیت کامل را پرداخت کنید. معمولاً بلیت افراد زیر 12 سال نیم‌بها محاسبه می‌شود و کودکان زیر 3 سال نیز به رایگان وارد این مجموعه می‌شوند.

 

چگونه به پارک دیزنی لند پاریس برویم؟

در وهله اول برای اینکه بتوانید به این مکان بروید باید تور فرانسه را انتخاب کنید. معمولاً این تورها چه به‌صورت تکی و چه ترکیبی باشند برنامه‌ای برای بازدید از این مکان در برنامه‌های آن‌ها تدارک دیده می‌شود. پس از رسیدن به پاریس، زمان آن می‌رسد که به دیزنی لند بروید و خودتان را در دنیای بی‌انتهای کودکی رها کنید.

برای بازدید از این مکان رؤیایی می‌توانید با تور اروپا سفر کنید و پس از رسیدن به این مکان سوار مترو تندرو RER شوید. سپس یک ساعت صبر کنید تا به شهری جادویی که فقط امثال آن را در قصه‌های کودکی خوانده‌اید، برسید. این خط مترو همان راه ارتباطی است که پاریس را به حومه‌های اطراف آن متصل می‌کند.

اگر شما هم از هیایوی زندگی شهری به تنگ آمده‌اید و قصد دارید یک روز کامل را در عالم کودکی خود و با شخصیت‌های قصه‌ها بگذرانید به ایستگاه شتله لئل بروید و سوار قطار تندرو آن شوید. این مترو شما را تا نزدیکی پارک دیزنی لند پاریس می‌برد. پس از پیاده شدن از قطار با کمی پیاده‌روی می‌توانید به ورودی دیزنی لند برسید.

 

بهترین دیزنی لند کجاست؟

به جز دیزنی لند پاریس که نام و آوازه‌ای جهانی دارد، 6 دیزنی لند دیگر نیز در کشورهای دیگر وجود دارند. تمامی آن‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که شما را از عالم پر از مشغله بزرگ‌سالی به دنیای کودکی ببرند. از بهترین دیزنی لندهای دنیا می‌توان به دیزنی لند هاوایی، دیزنی لند کالیفرنیا، دیزنی لند شانگهای، دیزنی لند هنگ‌کنگ، دیزنی لند فلوریدا و دیزنی لند توکیو اشاره کرد.

 

سخن پایانی

در این مقاله، ابتدا برخی از بهترین بازی‌های دیزنی لند پاریس معرفی شدند. سپس درباره بخش‌های مختلف این پارک صحبت شد. همچنین توضیحاتی در باب قیمت بلیت، بهترین زمان سفر برای بازدید و همین‌طور چگونگی تهیه بلیت با تخفیف نیز توضیحاتی داده شد. درنهایت هم بررسی شد که بهترین دیزنی لندهای دنیا در کجا مستقر هستند.

 

 

 

 

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات