بهترین فصل سفر به آفریقای جنوبی؛ تفاوت فصل‌های آفریقا با ایران

9 ماه پیش 0 دیدگاه

 آفریقای جنوبی یکی از بهترین و جذاب‌ترین مقاصد گردشگری در قاره آفریقاست که هرساله گردشگران بسیار زیادی را از سراسر دنیا به خود جذب می‌کند. منابع طبیعی فوق‌العاده متنوع، طبیعت زیبا، بناهای تاریخی جذاب و حیات‌وحش فوق‌العاده این منطقه از جمله دلایلی هستند که می‌توانند شما را برای سفر به قاره آفریقا و اقامت در کشور آفریقای جنوبی ترغیب کنند.

به علاوه این کشور بسیار ثروتمند است و اقامتگاه‌های بسیار لوکس و مراکز خرید جذابی را در برخی شهرهای توریستی آفریقای جنوبی خود برای گردشگران فراهم می‌کند. چنانچه مایل به سفر به کشور آفریقای جنوبی هستید، بهتر است در ماه‌هایی به این مکان سفر کنید که آب و هوا برای سفر شما مناسب باشد و بتوانید اقامتی راحت‌تر و دل‌انگیزتر داشته باشید. در این مقاله قصد داریم به شما بگوییم بهترین فصل سفر به آفریقای جنوبی کدام فصل است و بهتر است در چه زمان‌هایی به این کشور جذاب سفر کنید.

 

چرا به آفریقای جنوبی سفر کنیم؟

آفریقای جنوبی یکی از کشورهای ثروتمند قاره آفریقاست و با سفر به این کشور می‌توانید از امکانات بسیار لوکسی استفاده کنید. علاوه ‌بر هتل‌ها و تفریحات بسیار لوکس، حیات‌وحش متنوع و جذاب آفریقای جنوبی یکی دیگر از دلایلی است که مسافران را برای سفر به این کشور متقاعد می‌کند. سافاری در دل طبیعت از جمله دیگر امکانات تفریحی جذاب آفریقای جنوبی است. به علاوه سواحل زیبای آفریقای جنوبی بسیار رؤیایی و زیبا هستند؛ به‌طوری‌که بسیاری از مسافرانی که به این کشور سفر می‌کنند به اقامت در هتل‌های ساحلی آفریقای جنوبی علاقه‌مند هستند و از این کار لذت می‌برند. همچنین شنا در این سواحل بسیار لذت‌بخش خواهد بود. طبیعت وحشی این کشور از جمله دیگر دلایلی است که علاقه‌مندان به طبیعت را برای سفر به این مکان ترغیب می‌کند.

فرهنگ و تاریخ غنی این کشور برای علاقه‌مندان به تاریخ و اماکن تاریخی بسیار جذاب خواهد بود؛ درنتیجه می‌توان گفت با تور آفریقای جنوبی شما تجربه گردش در طبیعت متنوع، بازدید از حیات‌وحش زیبا، گشت و گذار در اماکن تاریخی و دیدنی قدیمی و اقامت در هتل‌های لوکس را به‌صورت هم‌زمان خواهید داشت. همین مسئله سفر به این کشور زیبا را ارزشمند و جذاب می‌کند.

بهترین فصل برای سفر به آفریقای جنوبی

فصل‌های سال در کشور آفریقای جنوبی تفاوت بسیار زیادی با فصول سال در کشور ما دارند. این موضوع به‌دلیل قرارگیری آفریقای جنوبی در منطقه استوا و تفاوت آب و هوایی این منطقه با نیم‌کره شمالی کره زمین است؛ برای مثال بهار در آفریقای جنوبی هم‌زمان با ماه‌های مهر، آبان و آذر معادل سپتامبر تا نوامبر است. درست در ماه‌های دی، بهمن و اسفند، معادل دسامبر تا فوریه که در کشور ما زمستان است، در آفریقای جنوبی تابستان جریان دارد. در ماه‌های مارچ تا می که معادل فروردین، اردیبهشت و خرداد است، مردم آفریقای جنوبی پاییز را تجربه می‌کنند و زمستان در آفریقای جنوبی با ماه‌های تیر، مرداد و شهریور یا جون تا آگوست هم‌زمان می‌شود.

در این قسمت از مقاله قصد داریم شما را با شرایط سفر و آب و هوای آفریقای جنوبی در فصول مختلف سال آشنا کنیم و به شما بگوییم هر فصل در این کشور معادل کدام یک از ماه‌های سال است تا بتوانید به‌راحتی بهترین فصل سفر به آفریقای جنوبی را با توجه به سلیقه و بودجه خود انتخاب کنید. فصول مختلف سال در آفریقای جنوبی، براساس هر سه ماه، به شرح زیر هستند:

 

  • سفر به آفریقای جنوبی در ماه‌های فروردین، اردیبهشت و خرداد

درحالی‌که این سه ماه از سال در کشور ایران معادل فصل بهار است، ماه‌های فروردین، اردیبهشت و خرداد در کشور آفریقای جنوبی با فصل پاییز هم‌زمان می‌شوند. در این ایام ما تعطیلات عید نوروز را در ایران تجربه می‌کنیم که یکی از بهترین و محبوب‌ترین ایام سال برای مسافرت و خرید تور اروپا نوروز 1403 است. سفر به آفریقای جنوبی در این ایام بسیار مناسب، دل‌انگیز و مقرون به صرفه خواهد بود؛ چراکه پاییز در آفریقای جنوبی بسیار خنک و دل‌پذیر است. در این فصل، دمای هوا در آفریقای جنوبی حدود پانزده تا هفده درجه سانتی‌گراد بوده که در این دما لازم است لباس‌هایی بپوشید که کمی گرمتان ‌کند و درنهایت به‌خوبی از تفریحات و آب و هوای این کشور لذت ببرید. به علاوه از اواسط اسفندماه تا اواسط اردیبهشت‌ماه، مسافران کمتری به آفریقای جنوبی سفر می‌کنند و گردشگری رونق بسیار کمتری دارد؛ درنتیجه در این ایام خلوت، هزینه پرواز، سفر و اقامت شما بسیار مقرون به صرفه خواهد بود.

به علاوه در این فصل، آفریقای جنوبی بسیار خلوت و آرام است و شما می‌توانید از سفر خود لذت بیشتری ببرید. البته رویدادها و جشن‌هایی که در ماه آوریل در شهر زیبای کیپ‌تاون برگزار می‌شوند موجب خواهند شد در این ماه مسافران بیشتری به آفریقای جنوبی سفر کنند و هزینه‌های سفر شما در این ماه بالاتر باشد. از جمله این رویدادها و جشن‌ها می‌توان به برگزاری تور دوچرخه‌سواری در کیپ‌تاون و برگزاری تعطیلات عید پاک اشاره کرد.

در فصل پاییز مسافران می‌توانند از تفریحات مختلفی از جمله هیجان تله‌کابین سواری بر فراز کوه تیبل، یک روز آرام و زیبا در اسکله ویکتوریا و آلفرد، سافاری در جنگل و بازدید از شهر زیبا و بنفش پرتوریا استفاده کنند که قطعاً سفر به آفریقای جنوبی در پاییز را رؤیایی و هیجان‌انگیز خواهند کرد.

سفر به آفریقای جنوبی در بهار

  • سفر به آفریقای جنوبی در ماه‌های تیر، مرداد و شهریور

درحالی‌که کشور ما و کل نیم‌کره شمالی زمین در تابستان گرم به سر می‌برد، آفریقای جنوبی میزبان فصل سرد زمستان است. در روزهای زمستانی، آفریقای جنوبی بیشترین میزان بارش را تجربه می‌کند و دمای هوا در این روزها از ۱۰ تا ۱۵ درجه سانتی‌گراد متغیر است. با وجود بارش فراوان باران در زمستان آفریقای جنوبی، مردم این کشور در این فصل سرد به‌ندرت شاهد بارش برف هستند. همین مسئله موجب می‌شود مسافران بتوانند به‌راحتی در این فصل به آفریقای جنوبی سفر کنند، اما بهتر است بدانید زمستان بهترین فصل سفر به آفریقای جنوبی نیست و توصیه می‌شود این زمان از سال را برای سفر به این کشور زیبا انتخاب نکنید.

در این فصل شما نمی‌توانید خیلی در ساحل یا طبیعت گشت و گذار کنید؛ درنتیجه هزینه‌های مربوط به تورها ارزان‌تر و مقرون به صرفه‌تر خواهد بود و می‌توانید اقامت ارزان‌تری را در هتل‌ها و شهرهای آفریقای جنوبی تجربه کنید. از طرف دیگر، در فصول سرد سال مسافران کمتری به آفریقای جنوبی سفر می‌کنند و هزینه‌های کلی گشت و گذار کمتر است. همچنین در ماه‌های تیر و مرداد نهنگ‌های شکارچی جنوبی و نهنگ گوژپشت در دریاها قابل رؤیت هستند که دیدن آن‌ها خالی از لطف نخواهد بود.

سفر به آفریقای جنوبی در تابستان

 

  • سفر به آفریقای جنوبی در ماه‌های مهر، آبان و آذر

درحالی‌که در نیم‌کره شمالی زمین پاییز است، آفریقای جنوبی فصل زیبا و سبز بهار را تجربه می‌کند. دمای هوا در این فصل در آفریقای جنوبی حدود ۲۱ درجه سانتی‌گراد است و طبیعت در سبزترین و زیباترین حالت ممکن قرار دارد. شرایط آب و هوایی در این فصل از سال برای گشت و گذار در آفریقای جنوبی بسیار مساعد و عالی است و به‌جرئت می‌توان گفت بهترین زمان برای سفر به آفریقای جنوبی همین فصل است. در این فصل شما می‌توانید به‌راحتی در طبیعت زیبای آفریقای جنوبی گشت و گذار کرده، سافاری را تجربه کنید و از جاذبه‌های تاریخی و تفریحی کیپ‌تاون و ژوهانسبورگ دیدن کنید.

البته بارش باران بهاری در این ایام ممکن است شما را وادار کند لباس‌های گرم‌تری بپوشید. با توجه به این مسئله لازم است هنگام سفر به آفریقای جنوبی در این سه ماهه از سال، حتماً یک سویی‌شرت یا بارانی با خود به همراه داشته باشید. همان‌طور که گفتیم، این فصل از سال کاملاً برای گردش در طبیعت آفریقای جنوبی مناسب است و شما می‌توانید در این ایام به کوهنوردی یا طبیعت‌گردی بروید یا در کنار ساحل بنشینید و از منظره زیبای دریا لذت ببرید. همچنین در این فصل می‌توانید از ورزش‌ها و تفریحات آبی استفاده کنید و تجربه‌ای هیجان‌انگیز و دل‌نشین داشته باشید. از سوی دیگر کاهش رطوبت و دمای هوا در این سه ماه موجب می‌شود خطر ابتلا به مالاریا کمتر شود و درنتیجه دیگر از این بابت نگرانی نخواهید داشت.

 

  • سفر به آفریقای جنوبی در ماه‌های دی، بهمن و اسفند

در بیش از نیمی از دنیا در ماه‌های دی، بهمن و اسفند هوا زمستانی و برفی است و سرما همه جا را فرامی‌گیرد؛ درحالی‌که در این سه ماهه، مردم کشور آفریقای جنوبی فصل تابستان را تجربه می‌کنند. تابستان در این کشور بهترین فصل سفر به آفریقای جنوبی برای آن دسته از گردشگرانی است که به حیات‌وحش علاقه زیادی دارند. دمای هوای پر گردشگرترین و پرطرفدارترین شهرهای آفریقای جنوبی از جمله ژوهانسبورگ، کیپ‌تاون، سان‌سیتی و پارک ملی پیلانسبرگ در این فصل بین ۱۵ تا ۲۶ درجه سانتی‌گراد است و همین مسئله موجب می‌شود این فصل بهترین زمان سفر به آفریقای جنوبی برای گردشگران دوستدار طبیعت و حیات‌وحش باشد.

استفاده از تفریحات دریایی و آبی در آفریقای جنوبی در فصل تابستان به حداکثر میزان خود می‌رسد و درنتیجه در این فصل مسافران بیشتری به این کشور سفر می‌کنند و صنعت گردشگری آفریقای جنوبی در این سه ماه بسیار پررونق‌تر خواهد بود؛ درنتیجه پیدا کردن اقامتگاه و هتل ارزان‌قیمت یا با قیمت مناسب در این فصل بسیار دشوار است و مسافران باید هزینه بالاتری را برای استفاده از تفریحات و اقامتگاه‌ها بپردازند. در این فصل از سال، در بیشتر نقاط آفریقای جنوبی هوا گرم و بارانی است. یکی از دوست‌داشتنی‌ترین کارهایی که در این فصل می‌توانید انجام دهید این است که در کنار ساحل استراحت کنید و از درخشش خورشید لذت ببرید. 

 

آفریقای جنوبی در زمستان

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی اجمالی جاذبه‌های دیدنی آفریقای جنوبی پرداختیم و سعی کردیم به شما بگوییم بهترین فصل برای سفر به آفریقای جنوبی کدام فصل است. هر چند سفر به این کشور زیبای استوایی در تمام ماه‌های سال امکان‌پذیر است، سفر به آفریقای جنوبی در فصل‌های بهار و تابستان لذت‌بخش‌تر خواهد بود و امکان استفاده از امکانات تفریحی و زیبایی‌های طبیعی در این فصول بیشتر است. برای سفر به این کشور فوق‌العاده، می‌توانید از تورهای رز آبی کمک بگیرید تا خاطره‌ای فراموش‌نشدنی برای خود رقم بزنید. 

 

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات