معرفی 12 مورد از بهترین جزیره‌های ژاپن

10 ماه پیش 0 دیدگاه

جزیره‌های ژاپن جزء ناب‌ترین مکان‌ها روی زمین هستند؛ از مکان‌های زیبا و استوایی در جنوب کشور گرفته تا قله‌های آتش‌فشانی پر از برف که در شمال گسترده شده‌اند. کشور ژاپن از لحاظ گردشگری اهمیت بسیاری دارد، از جاذبه‌های گردشگری جدید در کلان‌شهرهای این کشور گرفته تا روستاهای زیبا و بناهای تاریخی که در آن‌ها قرار دارد هر ساله سبب جذب حجم زیادی از گردشگران به سمت این کشور است، اما در این کشور جزیره‌های دیدنی و جذاب زیادی وجود دارد که کمتر درمورد آن‌ها حرفی به میان آمده است.

همچنین لازم است بدانید گردشگران زیادی هستند که برای سفر به این کشور آن‌ها را انتخاب می‌کنند. جزایر ژاپن چشم‌اندازهایی از مناظر گرمسیر سواحل جنوبی تا منظره‌هایی از شمالی‌ترین نقاط ژاپن را که دارای قله‌های آتش‌فشانی هستند در بر می‌گیرند. در این مطلب قصد داریم تعدادی از جزایر ژاپن را خدمتتان معرفی کنیم تا وقتی که به این کشور سفر کردید بدانید چطور برنامه سفری خود را تنظیم کنید.

بیشتر بخوانید: جاذبه‌های دریاچه آشی در ژاپن

جزیره یوکوشیما

یوکوشیما یکی از بهترین جزیره‌های ژاپن است که به‌دلیل داشتن چشم‌اندازهای عالی توانسته جزء اصلی‌ترین مقصدهای گردشگری برای مسافران تور ژاپن باشد. همچنین وجود حیواناتی مثل گوزن و میمون، چشمه‌های آب گرم، آبشارهای پرقدرت و جنگل درختان سرو همگی سبب جذابیت بیشتر این جزیره شده‌اند. از همه مهم‌تر جزیره یوکوشیما در فهرست میراث جهانی طبیعی یونسکو به ثبت رسیده است. هر ساله 300 هزار نفر از این جزیره بازدید می‌کنند؛ پس هنگام سفر به ژاپن سعی کنید بازدید از این جزیره را از دست ندهید.

جزیره ریشییر (rishiri island)

یکی دیگر از جزایر ژاپن که قصد داریم به شما معرفی کنیم، جزیره ریشییر است که نماد این جزیره دورافتاده آتش‌فشانی غیر فعال است که در فصل زمستان با برف پوشیده می‌شود و بسیار پرابهت است. بهترین زمان برای رفتن به این جزیره فصل تابستان است؛ زیرا شما این جزیره را در میان گل‌های آلپ خواهید دید که بسیار جذاب است.

جزیره ژاپن

جزیره هوکایدو (hokkaido)

جزیره هوکایدو یکی دیگر از جزیره‌های ژاپن به شمار می‌آید که دارای کوه‌های مربوط به قرون وسطی است. کوه‌های جادویی، صخره‌های ناهموار و زمین‌های خرمی از گل‌های وحشی از جاذبه‌های این جزیره هستند. خوب است بدانید جزیره هوکایدو یکی از چهار جزیره اصلی ژاپن محسوب می‌شود.

این جزیره با داشتن فعالیت‌ها و پیشنهادهای تفریحی عالی مثل تفرجگاه اسکی، دشت‌هایی مملو از گل، روستاهای قدیمی و شهرک‌های مدرن در تمام طول سال گردشگران زیادی را مجذوب خود می‌کند. درحقیقت به‌نوعی می‌توان گفت تمام دنیا را در این جزیره کشف می‌شود. آب‌های اطراف این جزیره سرشار از حیات دریایی است. ماهیگیران زیادی هر روزه ماهی‌ها را صید و آن‌ها را به فروشگاه‌ها و رستوران‌ها تحویل می‌دهند.

بنابراین گردشگران می‌توانند در طول سفر خود همه روزه در کنار جزیره غذاهای خوشمزه و تازه را میل کنند. غذاهای دریایی سنتی و خوش‌طعم جاذبه اصلی این ناحیه محسوب می‌شود. توصیه می‌کنیم از قسمت قدیمی اوتارو و خیابان فروش سوشی آن حتماً دیدن کنید. جزیره هوکایدو یکی از چهار جزیره اصلی در شمالی‌ترین بخش ژاپن است که مناظر مختلف و همچنین تجاربی از زندگی ژاپنی‌های کلاسیک را در تمام فصل‌ها نشان می‌دهد.

جزیره ربون (rebun island)

جزیره ربون معروف «هانا نو اوکیشیما» که معنای واضح آن «جزیره گل‌های شناور» است. بهتر است بدانید دلیل این نام‌گذاری وجود تعداد بسیار زیادی از گیاهان کوهستانی مختلف است که در این جزیره یافت می‌شوند. می‌توان گفت حدود 300 گونه از گل‌های آلپ را می‌توان در این جزیره مشاهده کرد. قطعاً پیاده‌روی در این جزیره و تماشای منظره‌ای که این گل‌ها در این جزیره کوهستانی ایجاد کرده‌اند برای هر بازدید‌کننده‌ای بسیار جذاب و هیجان‌انگیز است. حتی شما می‌توانید امتدادی از جزیره ریشیر را هم ببینید.

ربون آتسوموریسو، گل صندل زنانه نوعی ارکیده است که در جزیره ربون در ژاپن رشد می‌کند. این گل زنگوله‌شکل سفیدرنگ توسط دولت به‌عنوان یک گونه گیاهی در معرض خطر از بین رفتن شناخته شده است. از فرودگاه «هانه دا» در توکیو تا فرودگاه «شین-چیتوسه» یک ساعت و چهل دقیقه زمان لازم است. همچنین حدود چهل دقیقه زمان لازم است تا با قایق فری از ریشیری به ربون بروید، اما سعی کنید رانندگی کردن در طول خط ساحلی جنوبی را که منظره خوبی دارد از دست ندهید.

جزیره نوکونو (nokono island)

یکی دیگر از جزایر ژاپن که جزء بهترین جزیرهای ژاپن محسوب می‌شود، جزیره نوکونوست که در آن می‌توانید انواع گوناگونی از درختان را ببینید که از جمله آن‌ها شامل زردآلو، گل‌های بنفشه، مریم قرمز و درختان کریستالی صورتی است. حتی بناهای دیدنی و تاریخی هم در این جزیره وجود دارد که سبب جذابیت بیشتر این جزیره در میان عموم گردشگران شده است. درواقع می‌توان گفت جزیره نوکونو یکی از مناظر تماشایی رنگارنگ به شمار می‌آید.

جزیره سادو (sado island)

جزیره سادو در منطقه‌ای حدود 45 کیلومتری غرب شهر نیگاتا قرار دارد که درواقع به این جزیره، جزیره دورافتاده هم گفته می‌شود. مساحت این جزیره حدود 855 کیلومتر مربع است که این به معنای 50 درصد بزرگ‌تر از کل 23 ناحیه شهرداری توکیوست. به دلیل اینکه دور تا دور آن ساحل و اقیانوس است، انواع گوناگونی از جلبک‌ها در دسترس هستند.

جلبک‌های خشک‌شده مدت‌هاست به‌عنوان پیش‌غذا استفاده می‌َ‌شوند. صخره‌ها و خلیج‌های سنگی و آب‌های زمردی در طول ساحل این جزیره مکانی بی‌نظیر برای قایق‌سواری یا غواصی است و همچنین فضای داخلی جزیره را جنگل‌های سدر تشکیل می‌دهد که بسیار چشم‌گیر است.

برای رفتن به این جزیره از توکیو اول باید دو ساعت با قطار پرسرعت شینکانسن حرکت کنید تا به نیگاتا برسید. بعد از آن باید سوار یک کشتی تندرو یا کشتی فری شوید و از عرض دریا بگذرید و وارد جزیره سادو شوید. دره‌های سنگی و صخره‌هایی که در کنار آب‌های زمرد این جزیره قرار گرفته‌اند همگی سبب شده‌اند منظره‌ای خیره‌کننده در این منطقه ایجاد شود.

اریوموت جزیره (riomote island)

تعداد جزایر ژاپن بسیار زیاد است و اگر بخواهید از همه آن‌ها دیدن کنید باید ماه‌ها در این کشور بمانید، اما بسیاری از سواحل دیدنی در جزیره اریوموت قرار دارند. بزرگ‌ترین جزیره آن «yaeyama» است که زیرمجموعه‌ای از جزیره اریوموت محسوب می‌شود. همچنین این جزیره پر از جنگل‌های انبوه، جنگل‌های کرنا و آبشارهای تماشایی است.

معرفی جزیره‌های ژاپن

 جزیره تاکتومی (taketomi island)

برای مشاهده کردن آب‌های فیروزه‌ای رنگ در کنار سواحل شنی سفید و صخره‌های مرجانی که اطراف این جزیره را احاطه کرده‌اند باید به جزیره تاکتومی که یکی دیگر از جزایر ژاپن محسوب می‌شود بروید. وقتی وارد این جزیره می‌شوید خانه‌های قدیمی و سنتی را مشاهده می‌کنید که در حال حاضر به رستوران تبدیل شده‌اند که می‌توانید غذاهای دریایی را در این خانه‌های قدیمی میل کنید.

شهرداری این منطقه تلاش‌های زیادی را برای فراهم آوردن شرایط مناسب برای بازدیدکنندگان ایجاد کرده است. تلاش بر این است که سبک قدیمی این جزیره حفظ شود؛ چراکه در بالا بردن جذابیت آن تأثیر بسزایی دارد.

جزیره ایشیگاکی (shigaki island)

جزیره ایشیگاکی یکی از مجمع‌الجزایر «yaeyama» محسوب می‌شود، اما دارای یک شهرک محبوب و گردشگرپذیر است. ماسه‌های سفیدرنگ و درختان آناناس در این جزیره موجود است که همگی سبب شده‌اند این جزیره به بهشتی بی‌نظیر تبدیل شود. جزیره ایشیگاکی، قطب تجاری و حمل و نقل یایاما به شمار می‌آید. همچنین بزرگ‌ترین فرودگاه یایاما در ایشیگاکی قرار دارد. فرهنگ مردم این جزیره به‌دلیل موقعیت جغرافیایی که دارد از خود ژاپن و تایوان تأثیر گرفته است.

جزیره چیچیجامه (chichigima island)

این جزیره دوست‌داشتنی‌ترین جزیره ژاپن به شمار می‌آید؛ چراکه در این جزیره می‌توانید دلفین‌های زیادی را ببینید که در آب‌های این جزیره زندگی می‌کنند. دیدن نهنگ‌ها در کنار آسمان شب در این جزیره می‌تواند برای بازدیدکنندگان بسیار لذت‌بخش و هیجان‌انگیز باشد.

 بهترین جزیره‌های ژاپن

جزیره میاکو (miyako)

جزیره میاکو با داشتن آب‌های فیروزه‌ای رنگ شفاف، سواحل پودر مانند، صخره‌های مرجانی و طلوع آفتاب که مناسب برای عکاسی است، می‌تواند فضایی خوبی را برای بازدیدکنندگان ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: کوه‌های آتشفشانی ژاپن

جزیره کومی (kume)

سازه‌های سنگی و صخره‌های درست‌شده به‌وسیله گدازه‌های آتش‌فشانی، استخرهای پر از ماهی‌های استوایی و سدهای شنی فقط جزئی از زیبایی‌های شگفت‌انگیز این جزیره کوچک و آرام به شمار می‌آید.

سخن پایانی

سفر به جزایر زیبای ژاپن سفری دل‌نشین و لذت‌بخش را برای شما رقم می‌زند. پس با کسب آگاهی و دریافت اطلاعات دقیق می‌توانید سفری به‌یادماندنی داشته باشید.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا

49990000
مشاهده

تور اسپانیا-امارات

اسپانیا-یونان

49990000
مشاهده

تور فرانسه

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات