معرفی فرودگاه‌های چین/ هر آنچه باید بدانید

6 ماه پیش 0 دیدگاه

هر اندازه که کشور چین به تثبیت خود در بازار جهانی ادامه می‌دهد، نیاز است سیستم حمل و نقل این کشور با بازار پررونق آن مطابقت داشته باشد تا به رشد خود ادامه دهد. کارشناسان مختلف صنعت، پیش‌بینی کردند طی 20 سال آینده، ترافیک مسافری چین سالانه 8.5 درصد رشد خواهد کرد و این منطقه به دومین بازار بزرگ حمل و نقل هوایی جهان تبدیل خواهد شد؛ درنتیجه نیاز است ظرفیت فرودگاهی این کشور نیز افزایش یابد. این مقاله فرودگاه‌های بین‌المللی چین را معرفی کرده و راهنمایی برای کسانی است که قصد سفر به چین را دارند.

  1. فرودگاه بین‌المللی پکن؛ شلوغ‌ترین فرودگاه چین

یکی از مهم‌ترین فرودگاه‌های پکن، فرودگاه بین‌المللی آن است که در 25 کیلومتری شمال شرقی مرکز پکن پایتخت چین قرار دارد و شلوغ‌ترین فرودگاه چین در سطح داخلی و بینالمللی است. در مقایسه با سایر فرودگاه‌های بین‌المللی چین، فرودگاه بین‌المللی پکن دارای خطوط مستقیم از همه شهرهای بزرگ چین است و بیشترین تعداد مسیرهای بین‌المللی، به‌ویژه از آمریکای شمالی و اروپا را دارد.

این فرودگاه همچنین مرکز اصلی برای مسیرهای داخلی است و قطعاً از فرودگاه‌های درجه یک برای مسافران بین‌المللی است که به چین سفر می‌کنند.

فرودگاه بین‌المللی پکن دارای سه ترمینال T1، T2 و T3 است و اتوبوس‌های شاتل رایگان است که بهطور مداوم، بین ترمینال‌ها رفت و آمد می‌کنند. امکانات این فرودگاه مدرن است و مکان‌های زیادی برای صرف غذا و خرید در زمان انتظار برای پرواز شما وجود دارد.

 این فرودگاه همچنین وای فای رایگان به مسافران ارائه می‌دهد که البته برای دسترسی به وای فای، باید با اسکن پاسپورت خود، اطلاعات ورود و رمز عبور را از دستگاه فروش خودکار یا میز اطلاعات دریافت کنید.

مسافران می‌توانند به‌راحتی از طریق قطار فرودگاهی اکسپرس بین مرکز شهر پکن و فرودگاه حرکت کنند. فرودگاه اکسپرس از ساعت 6:30 صبح تا 10:30 شب کار می‌کند. مزیت اصلی فرودگاه اکسپرس این است که به شما امکان می‌دهد از ترافیک احتمالی در بزرگراه اصلی از فرودگاه جلوگیری کنید. اگر چمدان زیادی همراه خود حمل می‌کنید، می‌توانید تاکسی بگیرید یا مجبور باشید بیش از یک ساعت در صف بمانید. ترافیک طولانی و خسته‌کننده در پکن غیرمعمول نیست. در این میان ممکن است بسته به مسافتی که در حال سفر هستید هزینه تاکسی خیلی بالا باشد؛ بنابراین بهتر است از قبل یک راننده برای خود رزرو کنید.این فرودگاه اولین جایی است که بعد از رسیدن به کشور با تور چین از آن بازدید خواهید کرد.

فرودگاه بین‌المللی پکن؛

  1. فرودگاه بین‌المللی داکسینگ؛ دروازه پکن

فرودگاه بین‌المللی داکسینگ پکن از فرودگاه‌های چین است که در 46 کیلومتری جنوب مرکز پکن واقع شده و می‌توان گفت دومین دروازه جهانی پکن است. این فرودگاه که جدیدترین فرودگاه بین‌المللی بزرگ در چین به حساب می‌آید، دارای امکانات مدرن و آخرین فناوری‌های روز است. فرودگاه بین‌المللی داکسینگ پکن با وجود وسعت بسیار تنها یک ترمینال واحد دارد. با توجه به طراحی این سازه که شبیه یک ستاره دریایی شش‌ضلعی غول‌پیکر است، دورترین گیت این فرودگاه بیش از 600 متر نیست و مسافران می‌توانند در فاصله زمانی کمتر از 8 دقیقه پیاده‌روی به آن دسترسی داشته باشند.

این فرودگاه یک مرکز حمل‌ونقل یکپارچه با قطارهای سریع‌السیر به مرکز شهر است که درست زیر ترمینال توقف می‌کنند. قطارهای سریع‌السیر فرودگاه که با حداکثر سرعت 160 کیلومتر در ساعت (100 مایل در ساعت) حرکت می‌کنند، می‌توانند مسافران را در کمتر از 20 دقیقه از ایستگاه Caoqiao به ترمینال ببرند که به‌عنوان ترمینال شهر نیز شناخته می‌شود و مسافران می‌توانند به آن وارد شوند.

 

  1. فرودگاه بین‌المللی پودونگ شانگهای

این فرودگاه دومین فرودگاه شلوغ چین است که در منطقه جدید پودونگ واقع شده و حدود 30 کیلومتری شرق مرکز شانگهای قرار دارد. این فرودگاه دارای دومین تعداد مسیرهای بین‌المللی در چین است و پروازهای زیادی به آمریکای شمالی و اروپا ارائه می‌دهد. فرودگاه بین‌المللی پودونگ شانگهای که یکی از سه قطب اصلی هوایی در چین است، مسیرهای مستقیمی به تمام شهرهای بزرگ چین دارد.

فرودگاه بین‌المللی شانگهای پودونگ دارای دو ترمینال T1 و T2 است. مسافران می‌توانند از مرکز شهر با تاکسی، مترو یا قطار Maglev به فرودگاه دسترسی داشته باشند. این قطار در نوع خود تجربه‌ای جالب به حساب می‌آید؛ زیرا اولین خط شناور مغناطیسی پرسرعت تجاری در جهان است. همچنین فرودگاه پودونگ وای‌فای رایگان برای مسافران فراهم می‌کند و مسافران می‌توانند با اسکن پاسپورت خود اطلاعات ورود و رمز عبور را از یک دستگاه خودکار یا میز اطلاعات دریافت کرده و از خدمات وای فای استفاده کنند.

فرودگاه بین‌المللی پودونگ شانگهای

  1. فرودگاه بین‌المللی هنگ‌کنگ

این فرودگاه در جزیره لانتائو واقع شده است. همچنین یکی از قطب‌های مهم حمل و نقل آسیاست و به بیشتر کشورهای منطقه خدمات‌رسانی می‌کند. فرودگاه بین‌المللی هنگ‌کنگ که در مجاورت سرزمین اصلی چین قرار دارد، پروازهای زیادی به بسیاری از شهرهای چین دارد. علاوه بر این، سفر از هنگ‌کنگ به گوانگژو با قطار، تنها در یک ساعت و از هنگ‌کنگ تا گویلین (یکی از برترین مقاصد گردشگری چین) حدود 3.5 ساعت امکان‌پذیر است. همه این ویژگی‌های مناسب، هنگ‌کنگ را به دروازه‌ای مناسب برای مقاصد در سرزمین اصلی چین تبدیل می‌کند.

 

  1. فرودگاه بین‌المللی چنگدو شوانگلیو

یکی دیگر از فرودگاه‌های چین، فرودگاه بین‌المللی چنگدو شوانگلیو است که در شهر چنگدو در استان سیچوان واقع شده و شلوغ‌ترین مرکز حمل و نقل هوایی در میانه غرب چین است. علاوه بر این، فرودگاه Shuangliu بزرگ‌ترین دروازه حمل و نقل به فرودگاه Gonggar در لهاساست.

فرودگاه Shuangliu مسیرهای بین‌المللی کمتری در مقایسه با فرودگاه‌های بین‌المللی پکن، شانگهای پودونگ و گوانگژو بایون دارد و فرودگاه چنگدو از نظر جغرافیایی به اروپا نزدیک‌تر است و آن را به دروازه ورود برای مسافران اروپایی تبدیل می‌کند که سفر چین آن‌ها شامل بازدید از چنگدو، تبت یا سایر مناطق نزدیک است.

 

  1. فرودگاه بین‌المللی کونمینگ چانگشوی

فرودگاه بین‌المللی Kunming Changshui واقع در کونمینگ، یک مرکز مهم در جنوب غربی چین است و پروازهایی به بسیاری از کشورهای آسیای جنوب شرقی و جنوب آسیا دارد. مسافرانی که می‌خواهند قبل یا بعد از بازدید از چین از سایر کشورهای جنوب یا جنوب شرقی آسیا دیدن کنند، می‌توانند فرودگاه چانگشوی را به‌عنوان نقطه ورود یا خروج خود در چین انتخاب کنند.

سخن پایانی

چین از آنجا که کشوری بزرگ است، فرودگاه‌های بین‌المللی زیادی دارد که به بیشتر کشورهای جهان پرواز دارند. بسته به کشور و شهری که در آن زندگی می‌کنید، همچنین شهرهایی که قصد دارید در چین بازدید کنید، ممکن است مسیرهای بین‌المللی متفاوت باشد؛ درنتیجه نیاز است با مهم‌ترین فرودگاه‌های چین آشنا شوید. آشنایی با فرودگاه‌های بین‌المللی چین سبب می‌شود کمترین هزینه را پرداخت کنید. اگر قصد سفر به کشور چین را دارید پیشنهاد می‌شود برای خرید بلیت هواپیما با کارشناسان رز آبی تماس بگیرید.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا

49990000
مشاهده

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات