بدترین محله‌های فرانسه برای توریست‌ها

5 ماه پیش 0 دیدگاه

 

در بدترین محله‌های فرانسه قدم بزنید و لذت ببرید! درست خواندید، محله‌هایی در مناطق مختلف پاریس وجود دارند که پر از جرم و جنایت هستند و خطرناک‌اند؛ با این حال جاذبه‌ها، مکان‌ها، موزه‌ها و رستوران‌هایی در آن‌ها مشاهده می‌کنید که لذت گردش را در کنار ترس و واههمه از سارقان توأم می‌کند.

اگر شما هم جزو افرادی هستید که به سفرهای خارج از کشور علاقه دارید و مدام در حال چک کردن تورهای مختلف باشید قطعاً می‌دانید که فرانسه و به‌ویژه پایتخت آن پاریس همواره یکی از شلوغ‌ترین مقاصد گردشگری است؛ بنابراین بهتر است قبل از سفر به پاریس این مقاله را مطالعه کنید؛ زیرا این شهر نیز مانند هر شهر دیگری مناطق مختلفی دارد و ممکن است برخی از محله‌های آن برای گردشگران مناسب نباشد.

هنگامی که صحبت از پاریس می‌شود برج ایفل، خیابان‌هایی پر از نور و کافه‌های زیبا و شلوغ آن در ذهن تداعی می‌شود، اما در کنار تمامی آنها بخش‌هایی در پاریس هستند که بهتر است برای بازدید از آنها آگاهی بیشتری داشته باشید؛ خصوصاً اگر اولین بار است که به این شهر سفر می‌کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا بدترین محله‌های فرانسه که باید هنگام بازدید از آنها مراقب باشید را به شما معرفی کنیم.

 

  • La Chapelle/Pajol در منطقه 18؛ تنوع فرهنگی در بدترین محله

این محله یکی از بدترین محله‌های فرانسه و شلوغ‌ترین محله‌های شهر است و هرگز خاموش نمی‌شود! در این محله شاهد تنوع فرهنگی و نژادهای متفاوتی هستید که در پاریس زندگی می‌کنند. این محله پر از افراد آفریقایی‌تبار و همچنین دیوارهایی است که نقاشی‌های خیابانی آن‌ها را پر کرده‌اند.

نکته مهم این است که حس اجتماعیِ نزدیکِ افراد این محله را در دیگر نقاط شهر به‌ویژه نقاط ثروتمندنشین پیدا نخواهید کرد. هنگام سفر به این منطقه با تور فرانسه این موضوع را بهتر درک خواهید کرد. هنگام عبور از این محله مراقب لوازم خود باشید چون هم‌زمان با افزایش آمار جرم و جنایت در این منطقه آمار سرقت‌های کوچک نیز افزایش یافته است. همچنین برای رفت و آمد از جاده‌های اصلی و شب‌ها هم از تاکسی استفاده کنید.

  • Goutte d’Or در منطقه 18؛ سرزندگی در میان جرم و جنایت!

این منطقه نیز درست مانند منطقه قبل ترکیبی از فرهنگ‌ها و نژادهای مختلف را در خود جای داده است و البته یکی از خطرناک‌ترین محله‌های پاریس به شمار می‌رود؛ با این حال هنگامی که وارد این محله می‌شوید حس سرزندگی می‌کنید، انگار زندگی در این خیابان بیش از دیگر مناطق جاری ا‌ست! در این محله نیز هنگام رفت و آمد مراقب لوازم خود باشید؛ چون آمار سرقت در این محله نیز بسیار بالاست و گاهی اوقات هم جرائمی همراه با خشونت بیشتر گزارش شده‌ است.

Goutte d’Or

  • Château Rouge؛ جنب و جوش در میان سارقان

این منطقه یکی از بدترین محله‌های فرانسه است که مانند محله‌های قبلی در منطقه 18 قرار دارد. در این محله  رستوران‌هایی زیادی وجود دارد که هرکدام متعلق به یک کشور و فرهنگ خاص هستند. اگر برای بازدید به این منطقه رفتید، فرصت دارید غذاهای مختلف ملت‌های گوناگون را امتحان کنید. همچنین بازارهای رنگارنگ و پر جنب و جوش آن شما را سرزنده می‌کند؛ با این حال محل بسیار مناسبی برای جیب‌برهایی است که به دنبال سرقت وسایل گردشگران هستند.

  • Stalingrad در منطقه 19؛ زندگی در جوار مترو و قطار

 استالینگراد هم یکی دیگر از محله‌های ناامن پاریس است که یکی از مناطق مرکزی شهر محسوب می‌شود و همواره یکی از شلوغ‌ترین‌هاست. علاوه بر جمعیت زیاد این منطقه یکی دیگر از ویژگی‌های منفی آن وجود افراد بی‌خانمانی است که در نزدیکی ایستگاه‌های مترو و قطار زندگی می‌کنند. همچنین گاهی در این محله درگیری‌های شدید بین گروه‌های مختلف پیش می‌آید. هنگام بازدید از این محله بهتر است درست مثل موارد قبل مراقب وسایل خود باشید و بعد از تاریک شدن هوا از رفت و آمد در مکان‌های خلوت بپرهیزید و از تاکسی استفاده کنید.

  • Belleville/Ménilmontant در منطقه 20؛ نوشیدن قهوه داغ با ترس !

این محله در گروه بدترین محله‌های فرانسه قرار می‌گیرد؛ با این حال از زیباترین محله‌ها هم به شمار می‌رود. زیبایی و شهرت این محله به‌خاطر نقاشی‌ها و موسیقی خیابانی است که گاهی اوقات مناظر شهری زیبا و پر جنب و جوشی را خلق می‌کنند. این منطقه به اندازه محله لاتین‌ها زیبا نیست و از نظر شیک بودن هرگز با منطقه 16 قابل مقایسه نیست. همچنین پس از تاریک شدن هوا ممکن است به شما حس ناامنی بدهد، اما می‌توانید یکی از جالب‌ترین تجربه‌های خود را در این منطقه کسب کنید؛ نوشیدن یک فنجان نوشیدنی داغ درحالی‌که به نورهای رنگارنگ این محله خیره هستید! در این محله علاوه بر سرقت‌های کوچک گاهی اوقات اعمال خشونت‌آمیزتری نیز رخ می‌دهد؛ پس هنگام بازدید از آن تمامی نکات ایمنی را که در موارد بالا گفته شد رعایت کنید.

محله Belleville/Ménilmontant

  • Porte de Clignancourt در منطقه 18؛ هنر در میان جرم و جنایت!

دوباره به منطقه 18 برمی‌گردیم!  در این محله یک بازار بزرگ کهنه فروشی (تاناکورا) به نام Marché aux Puces de Saint-Ouen وجود دارد. اگر شما از افرادی هستید که به وسایل آنتیک و قدیمی و به طور کلی هنر کلاسیک علاقه مند باشید، با گشت و گذار در این منطقه می‌توانید حس هنردوستی خود را ارضا کنید. بهتر است همچین در این منطقه می‌توانید بهترین گزینه‌ها را برای خرید سوغاتی داشته باشید؛ با این حال وجود دست‌فروش‌هایی که خیابان را شلوغ می‌کنند، به همراه کوچه‌های باریک آن موقعیت را برای جیب‌برها بسیار مناسب کرده است. اگر برای خرید به این محله رفته‌اید بهتر است قبل از تاریک شدن هوا خرید خود را به پایان برسانید و در عین حال مراقب لوازم همراهتان به‌ویژه تلفن همراه و کیف پولتان باشید.

  • Porte de la Villette در منطقه 19؛ پارک دلاویت در محاصره معتادان

قبل از هر چیزی بهتر است بدانید این منطقه محل قرارگیری چند نمونه از جالب‌ترین مکان‌های دیدنی پاریس است؛ مانند موزه علم و فناوری و پارک زیبای دلاویت که معمولاً در طول تابستان محل برگزاری سینمای فضای باز است. گشت و گذار در این خیابان می‌تواند خاطره‌ای به یاد ماندنی برای شما خلق کند، به شرطی که بعد از تاریک شدن هوا در این محله پرسه نزنید؛ زیرا در چند سال اخیر فعالیت‌های مربوط به مواد مخدر در این منطقه افزایش یافته است.

  • Les Halles در منطقه 1؛ کلیسای نوتردام در میان جیب‌برها

شاید تعجب کنید اما به سمت منطقه 1 پاریس می‌رویم که به بیشتر به‌دلیل موقعیت مرکزی خود و وجود مرکز خرید Forum des Halles در میان سایر محله‌های فرانسه معروف است. آثار تاریخی و هنری مهمی در این منطقه قرار دارند؛ مانند: کلیسای جامع نوتردام و موزه لوور که این منطقه را به یکی از محبوب‌ترین مناطق در میان گردشگران تبدیل کرده است. این منطقه به‌دلیل موقعیت خوب برای خرید و نزدیکی به مرکز شهر مکانی بسیار عالی است، اما باید توجه داشته باشید جیب‌برها هم همین نظر را دارند و اندکی غفلت از سمت شما به‌راحتی آنان را به مقصودشان می‌‌رساند.

محله Les Halles

 

 

  • Porte de La Chapelle در منطقه 18؛ بدترین محله در خوش‌‌آب و هواترین نقطه

این قسمت از شهر که در شمالی‌ترین بخش منطقه 18 واقع شده، جزء بدترین محله‌های فرانسه است. در سراسر این منطقه می‌توانید شاهد نقاشی‌های دیواری باشید که حسی قدیمی و اصیل به این محل می‌دهند. با وجود این، محله پورته لا کاپل، به به آمار بالای جرم و جنایت معروف است به‌ویژه در نزدیکی ایستگاه قطار! جرائمی مانند مسائل مربوط به مواد مخدر و زندگی بی‌خانمان‌ها در گوشه و کنار خیابان نکاتی هستند که سبب ناامنی این منطقه شده‌اند.

  • Barbès-Rochechouart؛ منطقه 9/19؛

این محله از دیگر محله‌های ناامن پاریس به شمار می‌آید که در منطقه 9 و 19 واقع شده است. این منطقه به‌دلیل وجود فرهنگ‌های مختلف، بازارهای محلی خود و نزدیک بودن یه کلیسای Sacré-Cœur همواره شلوغ و پر جنب و جوش است، اما باید به یاد داشته باشید هنگامی که هوا تاریک می‌شود این خیابان‌های شلوغ به خیابان‌هایی بسیار ساکت تبدیل می‌شوند؛ بنابراین اگر در برنامه بازدید خود قرار است سری هم به این منطقه بزنید، بهتر است تا قبل از تاریک شدن هوا بازدید خود را به پایان برسانید.

سخن پایانی

تور پاریس یکی از پرطرفدارترین تورها برای داشتن سفری دلنشین و بی‌دغدغه است. پس از تاریک شدن هوا در محله‌های شهر پاریس پرسه نزنید و بازدید خود را به روز موکول کنید، با رعایت این مورد و همچنین مراقبت از لوازم و وسایل خود تا حد زیادی از بروز اتفاقات ناخوشایند جلوگیری می‌کنید. همچنین به یاد داشته باشید برای سفر به کشوری مانند فرانسه و بازدید از بهترین و زیباترین مکان‌های دیدنی آن می‌توانید از تور اروپا تابستان ما استفاده کنید.

 

 

 

 

بهترین تورهای اروپایی

تور سنگاپور - اندونزی

89990000
مشاهده

تور اسپانیا

49990000
مشاهده

تور اسپانیا-امارات

اسپانیا-یونان

49990000
مشاهده

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات