معروف‌ترین دریاچه‌های فرانسه کدام‌اند؟

7 ماه پیش 0 دیدگاه

فرانسه با هزاران دریاچه و حوضچه، ‌کشوری اروپایی با بیشترین آب شیرین در قلمرو خود شناخته شده است. برخی از دریاچه‌های فرانسه با گذشت زمان به بزرگ‌ترین جاذبه‌های گردشگران و میزبان گران‌ترین و مجلل‌ترین مکان‌های کمپینگ فرانسه تبدیل شدند. دریاچه‌های دیدنی فرانسه، مکانی جذاب برای شیرجه زدن، انجام ورزش‌های دریایی یا فعالیت‌های دیگر هستند و اغلب لحظاتی توصیف‌نشدنی در دوره تعطیلات را می‌سازند‌.

 برخی از دریاچه‌های معروف کشور فرانسه کوچک هستند و هاله‌ای از آرامش دارند که سبب می‌شود بخواهید ساعت‌ها به آن‌ها خیره شوید، برخی دیگر بزرگ هستند و گردشگران را به موج‌سواری و قایق‌سواری دعوت می‌کنند. فرقی نمی‌کند این دریاچه‌ها را کوه‌ها احاطه کرده باشند یا تپه‌های غلتان، در هر صورت یک یا دو روز گذراندن در یکی از دریاچه‌های زیبای فرانسه به خاطره‌ای شیرین مبدل خواهد شد. در ادامه چند مورد از مهم‌ترین دریاچه‌های فرانسه را معرفی می‌کنیم.

دریاچه انسی؛ تمیزترین دریاچه اروپا

اولین دریاچه فرانسه که باید در تور فرانسه از آن بازدید کنید انسی است؛ یکی از بزرگ‌ترین دریاچه‌های فرانسه و بسیار دیدنی و جذاب. اطراف این دریاچه را کوه‌ها و روستاهایی از جمله روستای انسی زیبا احاطه کرده‌اند. این دریاچه با فضایی سرشار از زیبایی، در منطقه ساووی مخصوص تعطیلات ساخته شده است. شما می‌توانید در مسیری آسفالت‌شده در امتداد دریاچه قدم بزنید، حتی دوچرخه‌سواری کنید یا از خوردن یک وعده غذایی در یک کافه کنار دریاچه لذت ببرید. همچنین می‌توانید بدون ترس از آلوده بودن آب در دریاچه شنا کنید. به لطف مقررات زیست‌محیطی سخت‌گیرانه، دریاچه انسی تمیزترین دریاچه اروپاست و گردشگران نمره بالایی برای تمیزی آب به آن می‌دهند.

 

دریاچه مصنوعی DE SAINTE CROIX فرانسه

قدمت این دریاچه به سال 1973 برمی‌گردد؛ زمانی که سد Sainte Croix روی رودخانه Verdun ساخته شد. با این‌ حال، باید گفت هیچ‌چیز مصنوعی درباره این دریاچه وجود ندارد و به اندازه دریاچه‌های طبیعی فرانسه زیباست. دریاچه DE SAINTE را تپه‌ها و جنگل‌ها احاطه کرده‌اند و دارای سواحل شنی با منطقه شناست. ناجیان غریق در منطقه شنا نیز در حال انجام‌ وظیفه هستند. این دریاچه مکانی محبوب برای کایاک‌سواری، بادبانی یا موج‌سواری است و یکی از بهترین مسیرهای طبیعت‌گردی فرانسه محسوب می‌شود.

 

 دریاچه Lac du Bourget

یکی دیگر از دریاچه‌های فرانسه، Lac du Bourget است؛ دریاچه‌ای طویل که از عمیق‌ترین دریاچه‌های در مرزهای فرانسه به شمار می‌آید. Bourget که 19000 سال پیش به‌وسیله یخبندان تشکیل شده است از یک طرف با کوه‌ها (در منطقه Savoie Mont Blanc) و از طرف دیگر شهرها احاطه شده است. دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی در اطراف دریاچه از فعالیت‌های محبوب در این مکان است‌.

 دریاچه Lac du Bourget

دریاچه Capitello؛ یکی از عمیق‌ترین دریاچه‌های فرانسه

در معرفی دریاچه‌های فرانسه نوبت به یک دریاچه دایره‌ای شکل و جالب می‌رسد. دریاچه Capitello با کوه‌ها و پرتگاه‌هایی در دره رستونیکا احاطه شده است. همچنین عمیق‌ترین دریاچه کورس و مکان خوبی برای لذت بردن از آب‌های آبی عمیق و دیدنی است.

 

 دریاچه Lac du Salagou

 این دریاچه مخزنی، یکی دیگر از دریاچه‌های فرانسه است که هنگام سدسازی رودخانه سالاگو در دهه 1960 ایجاد شد. این دریاچه تصویر زیبایی را برای بازدیدکنندگان به نمایش می‌گذارد؛ زیرا رنگ آبی آب ب‌ خوبی با خاک نارنجی مایل به قرمزی که اطراف آن را احاطه کرده است، تضاد دارد. شما می‌توانید در اطراف دریاچه رانندگی کنید، اما اگر وقت کافی داشته باشید، با پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری در اطراف آن، زیبایی آن را بهتر درک می‌کنید. اطراف دریاچه با تپه‌ها احاطه شده است و در پشت آن زمین‌های سرسبزی وجود دارد. دریاچه برای بازدیدکنندگانی که دوست دارند حمام آفتاب بگیرند بسیار مناسب است.

 

دریاچه پاوین

این تنها دریاچه مرومیکتیک در فرانسه است؛ به این معنا که آب سطحی با آب اعماق عمیق‌تر مخلوط نمی‌شود. دریاچه Pavic، واقع در منطقه Puy-de-Dome، بین روستای Besse- and - St. Anastasia و پیست اسکی Super Besse، یک دریاچه آتش‌فشانی است که در ارتفاع 1197 متری قرار دارد. دریاچه پاوین با عمق 92 متر عمیق‌ترین دریاچه در Auverge و یکی از پرتگاه‌‌های دریاچه‌های کل فرانسه است.

 

دریاچه پاوین فرانسه

دریاچه ژنو

این دریاچه که از یخچال طبیعی سرچشمه می‌گیرد، بین فرانسه و سوئیس قرار دارد. 580 کیلومتر مربع مساحت آن را به بزرگ‌ترین دریاچه آلپ در اروپای مرکزی و بزرگ‌ترین دریاچه طبیعی در اروپای غربی تبدیل کرده است. در امتداد سواحل آن، مجموعه کاملی از فعالیت‌های دریایی، از جمله قایق‌سواری، ماهیگیری و شنا ارائه می‌شود. بازدیدکنندگان همچنین می‌توانند در زیر نور خورشید قرار بگیرند یا از مناظر گردشگری مختلف مانند قلعه چیلون، جزیره هارپ یا دهکده مستحکم یووار دیدن کنند.

دریاچه ژنو که فرانسه و سوئیس را از هم جدا می‌کند واقعاً خیره‌کننده است. آب آبی عمیق آن در برخی نقاط موج می‌زند؛ درحالی‌که در برخی نقاط دیگر مانند شیشه صاف بوده و همیشه توسط کوه‌های آلپ احاطه شده است. دریاچه ژنو که بزرگ‌ترین دریاچه در رودخانه رون و یکی از بزرگ‌ترین دریاچه‌های اروپای غربی است، در میان قایقرانان محبوب است. برای دیدن قلعه قرون وسطایی Chateau de Challon از شهرهای عجیب و غریب، تاکستان‌ها و ویلاهای فرانسوی در سواحل دریاچه با کشتی عبور کنید. هنگام بازدید از دریاچه ژنو احتمال اینکه افراد مشهور را ببینید بسیار زیاد است؛ چون بسیاری از آن‌ها در این مناطق اقامت دارند.

 

دریاچه کارکانز-هورتین

دریاچه کارکانز-هورتین با 5600 هکتار وسعت، بزرگ‌ترین دریاچه طبیعی فرانسه است. این دریاچه از شمال به جنوب، به موازات ساحل اقیانوس اطلس، به طول حداکثر 18 کیلومتر و حداکثر عرض 5 کیلومتر امتداد دارد و به‌عنوان بخشی از دریاچه‌های بزرگ لندز ثبت شده است. اگرچه ماهیگیری تا حدودی چالش‌برانگیز است، محیط طبیعی آن به‌خوبی حفظ شده و باتلاق‌های وحشی، تپه‌های شنی سفید و جنگل‌های بی‌پایان آن جذابیت بی‌نظیری به این مکان بخشیده است‌.

دریاچه کارکانز-هورتین

دریاچه بورژه

دریاچه بورژه یکی از دریاچه‌های کشور فرانسه واقع در منطقه Jura Massif در بخش Savoie است که به‌طور طبیعی تقریباً 20000 سال پیش شکل گرفت. این بزرگ‌ترین دریاچه طبیعی با منشأ یخبندان در فرانسه است (غیر از دریاچه ژنو که متعلق به سوئیس است). به‌دلیل آب و هوای متفاوت این منطقه تعداد زیادی از گونه‌های ماهی، پرندگان و گیاهان در اطراف دریاچه زندگی می‌کنند. ماهیگیری برای مصرف و بازاریابی ممنوع، اما انجام این تفریح برای اوقات فراغت مجاز است.

دریاچه Lake Crupillouse

از زیباترین و مرتفع‌ترین دریاچه‌های منطقه Hautes-Alpes، دریاچه‌های کروپیلوز است که در دره فوقانی Champsaur واقع شده‌اند. بخشی از دریاچه در شهر Champoléon و بخشی در پارک ملی Ecrins واقع شده است. تعداد دریاچه‌های کروپیلوز هفت عدد است، اگرچه تنها دو دریاچه در زمستان به‌دلیل یخبندان در دسترس هستند. دریاچه سوپریور و دریاچه پایین به ترتیب 2665 و 2640 متر از سطح دریا ارتفاع دارند.

دریاچه Lake Crupillouse

سخن پایانی

فرانسه دریاچه‌های باشکوه زیادی دارد؛ مکان‌های دلپذیری که برای لذت بردن از یک پیاده‌روی زیبا یا شنا در تابستان مناسب هستند. دریاچه‌های فرانسه که بیشتر در مقاصد بسیار زیبا واقع شده‌اند، گردشگران بسیاری را جذب می‌کنند و شما می‌توانید با انتخاب یکی از این دریاچه‌ها تعطیلات بسیار لذت‌بخشی را رقم بزنید. برای خرید تور اروپا و بازدید از زیباترین کشورهای اروپایی می‌‌توانید روی رز آبی حساب ویژه‌ای باز کنید.

 

بهترین تورهای اروپایی

تور سنگاپور - اندونزی

89990000
مشاهده

تور اسپانیا

49990000
مشاهده

تور اسپانیا-امارات

اسپانیا-یونان

49990000
مشاهده

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات