معروف ترین سوغات کیپ تاون چیست؟

6 ماه پیش 0 دیدگاه

شهر کیپ تاون، به عنوان یکی از شهرهای جذاب و تاریخی و پایتخت کشور آفریقای جنوبی، همواره مورد استقبال گردشگران از سرتاسر جهان قرار گرفته است.فرهنگ چندگانه، تاریخ غنی و طبیعت خیره‌کننده و جاهای دیدنی کیپ تاون تجربه بی‌نظیری برای بازدید کنندگانش به ارمغان می‌آورد. اما یکی از جذابیت‌های خاص این شهر، سوغاتی‌های منحصربه‌فرد آن هستند. از هنرهای محلی گرفته تا صنایع دستی و محصولات غذایی متنوع، سوغات کیپ تاون با شگفتی و رمز و راز خود، هر گردشگر را به یاد خود می‌اندازد. در این مقاله از زاویه‌ای نزدیک تر به بررسی برخی از معروف‌ترین سوغاتی‌های کیپ تاون می‌پردازیم تا با هم به دنیای جذاب این شهر، عمیق‌تر نفوذ کنیم.

معرفی سوغات کیپ تاون

این شهر به دلیل تنوع بالای فرهنگی، مملو از سوغات مختلف و جذاب است. در ادامه مقاله به مهم ترین آنها اشاره حواهیم کرد.

  1. قاشق‌های زولو (Zulu Ceremonial Spoons)

قاشق‌های زولو یکی از نمادهای جذاب فرهنگی آفریقای جنوبی و به ‌ویژه کیپ تاون هستند. این قاشق‌ها که از چوب یا فلز ساخته می‌شوند، دارای طرح‌ و نقش‌های هنری و زیبا هستند که توسط صنعتگران ماهر زولو تهیه می‌شوند. این قاشق‌ها در طرح‌های سنتی و مدرن تولید می‌شوند و بسیار زیبا و کاربردی هستند و قدرت صنایع دستی این منطقه را نشان می‌دهند. قاشق‌های زولو در تمامی فروشگاه‌های سوغات کیپ تاون موجود می‌باشند و شما به راحتی می‌توانید آنها را تهیه کنید و به عنوان یادگار سفر تور آفریقای جنوبی، به ایران ببرید. 

قاشق زولو آفریقا

  1. ادویه‌های کِیپ مالایی (Cape Malay Spices)

در زمان‌های قدیم که مهاجران هلندی، مالایی‌ها را به‌عنوان برده به کیپ‌ تاون می‌آوردند، خبر نداشتند که تاثیری غیر مستقیم بر فرهنگ غذایی این شهر می‌گذارند! این بردگان با خود ادویه‌هایی به شهر کیپ تاون آوردند که بعدها جزئی از فرهنگ غذایی این شهر شد. چنین میراثی بر فرهنگ اصیل کیپ تاون تثبیت شده است، به ویژه از طریق پخت و پز و چاشنی آنها که منجر به استفاده بیش از 30 نوع فلفل، ترکیبات مختلف جوز هندی، دارچین و میخک در سبک پخت و پز امروزی کیپ تاون شده است. این ادویه‌ها یکی از بهترین سوغات کیپ تاون هستند که هم می‌توانید برای خود تهیه کنید و هم برای دوستانتان تا 300 سال از تاریخ را در یک لقمه بچشید!

ادویه کیپ تاون

  1. گردنبندهای مهره دار آفریقایی

جواهرات سنتی آفریقایی به دلیل رنگ‌های زنده و استفاده از مهره‌های براق در سراسر جهان بسیار شناخته شده هستند. گردنبند‌های مهره‌دار یکی از جذاب‌ترین و زیباترین نمادهای جواهرات سنتی آفریقای جنوبی هستند. این گردنبندها که از مهره‌های طبیعی مخصوص، مانند مهره‌های حیوانات درست می‌شوند؛ که دارای طرح‌ها و الگوهای متنوعی هستند که به‌ویژه توسط قوم زولو آفریقایی تهیه می‌شوند. این نوع جواهرات، علاوه بر زیبایی و جذابیت خود، برخوردار از ارزش‌های فرهنگی و تاریخی محلی هستند و بیان‌کننده‌ای از هنر و صنایع دستی این منطقه می‌باشند. به همین دلیل است که خود را در سوغات محبوب کیپ تاون جا داده‌اند و شما آنها را می‌توانید در بازارهای محلی بیابید. 

گردنبند آفریقایی

  1. نمک کالاهاری (Kalahari Salt)

نمک صحرای کالاهاری یکی از خالص‌ترین نمک‌ها در سراسر جهان است که به دور از هرگونه آلودگی از مخازن طبیعی زیرزمینی به سطح زمین پمپاژ می‌شوند؛ و بعد از فرایند طبیعی خشک شدن توسط نور خورشید، قابل استفاده می‌شوند. این نمک به دلیل خلوص بالای مواد معدنی در خود بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد و می‌شود گفت که یکی از محبوب‌ترین‌هاست.

  1. چای ریبوس (Rooibos Tea)

چای رویبوس یکی از چای‌های گیاهی ارگانیک خانگی و محبوب آفریقای جنوبی است که بومی منطقه کادربرگ (Cederberg) در کیپ غربی است. این چای علاوه بر طعم اغوا کننده، به دلیل عاری بودن از کافئین و مملو از آنتی اکسیدان‌ها بسیار معروف است. شما به راحتی می‌توانید این چای را در انواع بسته بندی‌ها در مارک‌های مختلف، در فروشگاه‌های کیپ تاون خریداری کنید.

  1. آمارولا (Amarula)

اگر می‌خواهید یک خوراکی منحصر به فرد از کیپ تاون با خود به کشورتان ببرید، آمارولا بهترین گزینه است. این نوشیدنی خامه‌ای خاص، از میوه مارولا (Marula) تهیه می‌شود که بومی آفریقای جنوبی است و فقط در آنجا رشد می‌کند. از این میوه دیگر محصولا فرآوری شده‌ای مانند مربا و ژله نیز تهیه می‌شود و می‌توان گفت یکی از سوغاتی‌های خاص کیپ تاون محسوب می‌شود.

  1. انگشتر پروته (Protea Ring)

انگشتر پروته یکی از جواهرات زیبا و محبوب در جهان است که بر اساس گل‌های پروته، نماد طبیعت بکر و زیبای آفریقا، طراحی می‌شود. این انگشترها با طرح‌ها و الگوهای متنوعی از جمله پروته‌های آبی، صورتی، سفید و رنگ‌های مختلف دیگر بر روی طلای سفید یا زرد، پلاتین و نقره ساخته می‌شوند. این انگشتر با جذابیت خود توجه گردشگران و علاقه مندان به جواهرات را جلب کرده است. این جواهر زیبا و باارزش به‌عنوان یکی از سوغاتی‌های پر فروش و محبوب در بازارهای کیپ تاون به فروش می‌رسد و گزینه‌ی بسیار مناسبی برای هدیه‌ به عزیزان است.

  1. کیف‌های چرمی میسی‌بابا (Missibaba Leather Bags)

اگر به دنبال یک محصول با کیفیت و با دوام هستید که بتوانید مدت طولانی از آن استفاده کنید، کیف‌های چرمی میسی‌بابا یکی از گزینه‌های مورد اطمینان است. این کیف‌ها با استفاده از چرم با کیفیت و طرح‌های منحصربه‌فرد و دست‌ساز تهیه می‌شوند. این کیف‌ها به دست هنرمندان آفریقایی در اشکال مختلف از جمله : کیف دستی، کمری، شانه‌ای، کوله پشتی و ... با استفاده از دانه دوزی، دست تراشی و چرم کاری ساخته می‌شوند.

  1. تخم شترمرغ (Ostrich Eggs)

تخم‌های تزیین شده شترمرغ‌ها می‌توانند یکی از بهترین وسیله‌ها برای دکوراسیون برای خانه‌تان باشند. آنها بسیار ظریف و شکننده و نیازمند مراقب بالایی در هنگام حمل و نقل هستند. از پرفروش ترین وسایل آنها می‌توان به چراغ مطالعه، چراغ خواب و آباژورهای تخم شترمرغ اشاره کرد که یک سوغات خاص محسوب می‌شوند.

تخم شترمرغ از سوغات آفریقای جنوبی

  1. میبوس/زردآلوی خشک (Mebos)

میبوس یکی از خوراکی‌های خوشمزه و بین وعده‌ی آفریقای جنوبی است که در ایران ما آن را با نام زردآلوی خشک می‌شناسیم. مردمان کیپ تاون، زردآلوهای تازه رسیده را به صورت ورقه‌های ضخیم برش می‌دهند و زیر نور آفتاب قرار می‌دهند تا خشک بشوند و سپس آنها را مصرف می‌کنند. آنها همچنین میبوس‌ها را به شکر آغشته می‌کنند و مصرف می‌کنند.

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات