غذاهای خیابانی فرانسه که باید امتحان کنید

7 ماه پیش 0 دیدگاه

 با شنیدن نام غذاهای خیابانی، به احتمال زیاد غذاهای خیابان‌های کشورهای آسیای شرقی مانند کره جنوبی، چین و ژاپن را تصور خواهید کرد، اما بهتر است بدانید این غذاها مختص این کشورها نیست، بلکه این روزها به‌دلیل استقبال بسیار زیاد گردشگران از غذاهای خیابانی، در شهرهای بزرگ توریستی کشورهای مختلف، خیابان‌هایی مخصوص غذا مشاهده می‌شود.

اگر قصد دارید با تور فرانسه به شهر زیبای پاریس بروید، بهتر است بدانید در این شهر غذاهای خیابانی بسیار خوش‌طعمی وجود دارد که پیشنهاد می‌کنیم حتی برای یک‌بار آن‌ها را امتحان کنید. در این مقاله، با غذاهای خیابانی فرانسه آشنا می‌شوید تا بتوانید در سفر به این کشور زیبا لذتی خوش‌طعم را تجربه‌ کنید.

 

مشهورترین غذاهای خیابانی فرانسوی

کرپ؛ یک غذای خیابانی کامل در فرانسه

از خوش‌طعم‌ترین و کامل‌ترین غذاهای خیابانی فرانسه که در تور پاریس می‌توانید امتحان کنید، کرپ است؛ نوعی پنکیک بسیار شیرین و خوشمزه که قسمت میانی آن با موز و نوتلا پر می‌شود. نوعی دیگر از کرپ نیز وجود دارد که قسمت میانی آن را با موادی مانند تخم‌مرغ و همبرگر پر می‌کنند و البته طرفداران خاص خود را دارد. معروف‌ترین کرپ در فرانسه breizh نام دارد؛ غذایی که هم علاقه‌مندان به غذاهای خیابانی فرانسه می‌توانند آن را امتحان کنند و هم کسانی که می‌خواهند یک غذای فرانسوی عالی در کافه یا رستوران سرو کنند.

کرپ؛ غذای خیابانی فرانسه

 

سوکا یا پنکیک نخود؛ سرشار از پروتئین

سوکا یا پنکیک نخود یکی از غنی‌ترین غذاهای خیابانی فرانسوی و منبعی سرشار از پروتئین است. این غذای لذیذ از آرد، نخودفرنگی، روغن زیتون و ادویه تشکیل شده است و محبوب‌ترین غذای خیابانی برای گیاه‌خواران خواهد بود. اگر دوست دارید طعم غذای خیابانی خوش‌طعم و سالم در پاریس را بچشید، سوکا یا پنکیک نخود گزینه مناسبی برای شما خواهد بود.

غذای خیابانی سوکا فرانسه

گالت سوسیس؛ یک غذای خیابانی کلاسیک فرانسوی

این غذا شامل یک سوسیس کبابی خوش‌طعم است که در میان کرپ گندم سیاه پیچیده شده است. خوردن این ترکیب همراه با سس خردل، مایونز، کچاپ و پنیر، طعمی به یاد ماندنی و خاطره‌انگیز به همراه دارد.

گالت سوسیس

وافل؛ طعمی شگفت‌انگیز در خیابان‌های پاریس

وافل یکی از میان‌وعده‌های شیرین و محبوب فرانسوی است که با مواد خوراکی خوش‌طعمی مانند بستنی پر می‌شود. خوردن این غذای خوشمزه در خیابان‌های پاریس می‌تواند بسیار دل‌انگیز و دوست‌داشتنی باشد. این خوراکی خوش‌طعم به‌قدری در فرانسه پرطرفدار است که تقریباً در هر جای شهر پاریس سرو می‌شود.

 

گریل ساردین، ویژه علاقه‌مندان به غذاهای دریایی

ساردین کبابی از دیگر غذاهای خیابانی پاریس است که البته بیشتر به‌صورت پیش‌غذا یا در کنار غذاهای دیگر سرو می‌شود. فرانسوی‌ها برای خوش‌طعم کردن ماهی‌های کباب‌شده از انواع سبزیجات، روغن زیتون، آبلیمو، فلفل سیاه و نمک استفاده می‌کنند. گریل ساردین را می‌توان در فصل تابستان، که این نوع ماهی بسیار صید می‌شود، در خیابان‌های پاریس نوش جان کرد.

گریل ساردین

ساندویچ؛ غذای خیابانی مناسب تمام سلیقه‌ها

ساندویچ یکی از محبوب‌ترین غذاهای خیابانی فرانسوی است که تقریباً همه افراد با هر سلیقه‌ای به خوردن آن علاقه دارند. تنوع در دستور پخت و مواد غذایی تشکیل‌دهنده ساندویچ بسیار زیاد است؛ برای مثال اگر ساندویچ را در منوی غذاهای خیابانی فرانسه انتخاب می‌کنید، از میان مدل‌های مختلف، مدل متناسب با ذائقه خود را پیدا می‌کنید. ساده‌ترین ساندویچ خیابانی فرانسه شامل همبرگر، کره و نان است. محبوب‌ترین و معروف‌ترین ساندویچ خیابانی فرانسوی نیز با همبرگر و پنیر پخته می‌شود. همچنین شما می‌توانید طعم منحصربه‌فرد ساندویچ گوشت، پنیر و سبزی‌های تازه را در این شهر بچشید. حتی اگر گیاه‌خوار هستید، ساندویچ‌های مخصوص خود را در این شهر خواهید یافت که تنها با سبزی پر شده‌اند و طعمی فوق‌العاده دارند.

 

ساندویچ همبرگر و سیب‌زمینی سرخ‌شده؛ غذای بهشتی خیابان‌های پاریس

وجود صف‌های طولانی برای خوردن ساندویچ همبرگر و سیب‌زمینی سرخ‌شده در خیابان‌های پاریس امری بسیار معمول است؛ زیرا هم گردشگران و هم مردم محلی علاقه بسیاری به خوردن این نوع غذا از غذاهای خیابانی فرانسه دارند. اگر شما نیز از عاشقان همبرگر آمریکایی هستید، توصیه می‌کنیم خوردن این غذا را به‌هیچ‌وجه از دست ندهید.

فلافل؛ یک غذای خیابانی شرقی در پاریس

شاید فکر کنید خوردن فلافل تنها به کشورهای خاورمیانه‌ای محدود می‌شود و مردم دیگر کشورهای جهان با این غذا آشنایی ندارند، اما بهتر است بدانید که در سال ۱۹۷۹، برای نخستین بار فلافل در فرانسه به شهرت رسید و در رستورانی به نام ایس آف فلافل طبخ شد. از آن زمان تاکنون، این غذا یکی از پرطرفدارترین غذاهای خیابانی فرانسه محسوب می‌شود. این غذا به همراه انواع سبزی‌ها، حمص و تاهیتی سرو می‌شود.

 

دیم سام؛ غذایی چینی در خیابان‌های پاریس

دیم سام یکی از غذاهای خوش‌طعم و لذیذ چینی است که در میان غذاهای خیابانی فرانسه مشهور است. خوردن این لقمه‌های کوچک و خوشمزه می‌تواند برای هر گردشگری لذت‌بخش باشد؛ البته غذاهای چینی سازگاری زیادی با ذائقه ایرانیان ندارد و ممکن است گردشگران ایرانی علاقه‌ای به دیم سام نشان ندهند، اما چنانچه به خوردن غذاهای چینی علاقه‌مند هستید، می‌توانید با مراجعه به محله چینی‌ها در پاریس از خوردن غذاهایی مثل اسپرینگ رول، میگوی سوخاری و دامپلینگ لذت ببرید.

دیم سام

 

کباب؛ از محبوب‌ترین غذاهای خیابانی فرانسه

از محبوب‌ترین غذاهای خیابانی فرانسه می‌توان به کباب اشاره کرد، اما جالب است بدانید کبابی که در فرانسه تهیه می‌شود با کباب ایرانی بسیار متفاوت است. این غذای خیابانی در فرانسه به‌صورت ساندویچ در نان و به همراه سبزی سرو می‌شود. همچنین کباب‌هایی که به‌عنوان غذای خیابانی فرانسه می‌شناسیم، کباب‌های ترکی هستند.

 

خیابان‌های غذای پاریس

خیابان‌های بسیاری در فرانسه وجود دارند که محل طبخ و سرو غذاهای خیابانی خوشمزه به شمار می‌آیند. از این میان، می‌توان به خیابان مونتورگوی اشاره کرد که خوردن سوکا در آن طعمی بی‌نظیر و خاطره‌انگیز خواهد داشت؛ به همین دلیل توصیه می‌کنیم برای خوردن بهترین سوکای پاریس به این خیابان بروید. از جمله دیگر خیابان‌های معروف غذا در پاریس می‌توان به خیابان‌های St Germain des pŕes و L’As du fallafel اشاره کرد.

 

سخن پایانی

در این مقاله، خوشمزه‌ترین و معروف‌ترین غذاهای خیابانی فرانسه را بررسی کردیم. پاریس شهری بسیار توریستی است و هرساله افراد زیادی به آن سفر می‌کنند؛ از این‌‌رو طبیعی است رستوران‌ها و کافه‌های فراوانی در این شهر زیبا برای پذیرایی از گردشگران وجود داشته باشند. همچنین ون‌های تهیه و پخش غذا نوعی جذاب از رستوران‌های خیابانی در پاریس هستند که گاهی خرید غذا از آن‌ها هزاران بار لذت‌بخش‌تر از خوردن غذا در یک رستوران لاکچری است.

 

 

 

 

بهترین تورهای اروپایی

تور سنگاپور - اندونزی

89990000
مشاهده

تور اسپانیا

49990000
مشاهده

تور اسپانیا-امارات

اسپانیا-یونان

49990000
مشاهده

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات