غذا در آفریقای جنوبی

6 سال پیش 0 دیدگاه

معرفی 11غذا و خوراکی محبوب آفریقای جنوبی

غذاهای این کشور، جهانی و منحصربه‌فرد هستند، درست مانند مردم و آداب و رسوم آفریقای جنوبی. ترکیبی از ملیت‌های آفریقایی، هلندی، فرانسوی و مالایی، غذاهای آفریقای جنوبی را در طول دهه‌ها تحت تاثیر قرار داده است. غذاهای معمولی آفریقای جنوبی شگفت‌انگیز هستند! اگر عاشق گوشت هستید، با خوردن غذاهای آفریقای جنوبی مشکلی نخواهید داشت. این غذاها تحت تاثیر غذاهای اروپایی و قبایل به دلیل استعمار این کشور است. برای سفر خود به این کشور زیبا، در اینجا لیستی از غذاهای برتر آفریقای جنوبی وجود دارد که باید آن‌ها را امتحان کنید.

چاکالاکا (Chakalaka)

چاکالاکا (Chakalaka)

این نام عجیب به نظر می‌رسد اما برای مردم محلی این غذا یک غذای اصلی هفتگی و یک غذای اصلی آفریقای جنوبی است. این غذا یک غذای سبزیجات است که از پیاز، گوجه فرنگی، فلفل، هویج، لوبیا و ادویه‌ها درست و معمولا به صورت سرد، سرو می‌شود و همراه با گوشت بری (کبابی)، نان، سالاد و خورش سرو می‌شود. چاکالاکا بسیار ساده و آسان درست می‌شود و در میز شام مردم آفریقای جنوبی، ضروری است.

غذای  چاکالاکا

 چاکالاکا یک دستور طبخ ندارد، اما معمولا تند است. این غذا در آفریقای جنوبی ممکن است قوام سس مانند داشته یا نداشته باشد. افسانه‌ها حاکی از آن است که این غذا توسط مردانی که در معادن طلا کار می‌کردند، ابداع شد و آن‌ها سبزیجات را با کنسرو لوبیا ترکیب کردند تا یک وعده غذایی خوشمزه را تشکیل دهند.

بوئرِوُرس (Boerewors)

بوئرِوُرس (Boerewors)

Boerewors سوسیس سنتی آفریقای جنوبی است که از گوشت گاو، مخلوط با گوشت خوک یا در برخی موارد بره و کمی ادویه ‌تهیه می‌شود. این دستور غذا بر اساس یک سوسیس هلندی درست می‌شود اما با مواد مختلف و به طور سنتی به شکل مارپیچ، بر روی باربیکیو قرار می‌گیرد یا روی نان مانند یک هات داگ سرو می‌شود. واژه boerewors از دو واژه هلندی boer (کشاورز) و wors (سوسیس) گرفته شده است.

Boerewors یک سوسیس باکیفیت بالاست که اغلب به شکل دایره‌ای ارائه می‌شود که با استفاده از محتوای گوشت گاو یا خوک تهیه شود.

بِرِدیه (Bredie)

بِرِدیه (Bredie)

این یکی از غذاهای آفریقای جنوبی برای تسکین معده و گرم کردن روح در صورت قرار گرفتن در یک شب سرد در این کشور است! گوجه فرنگی Bredie یک خورش خوش‌طعم، اسفناج شرقی، گوجه‌فرنگی آبدار، دارچین، زنجبیل و فلفل است. لوبیا، هل و نیلوفرهای آبی به طعم بی‌نظیر این غذا کمک می‌کنند. این غذا به سادگی یکی از محبوب‌ترین غذاها در آفریقای جنوبی است. مالایی‌هایی که به آفریقای جنوبی آورده شده‌اند، برای اولین بار این دستور غذای فوق‌العاده را به این کشور معرفی کردند. نفوذ آسیایی آن بسیار واضح است.

گوشت گوسفند به طور سنتی در دستور غذا استفاده می‌شد، اما امروزه معمولاً آن را با تکه‌های آبدار بره آفریقای جنوبی می‌بینید.

فریکادل (Frikkadel)

فریکادل (Frikkadel)

فریکادل یک کوفته آفریقای جنوبی و از غذاهای سنتی آفریقای جنوبی با ادویه ملایم است که اغلب با سس گوجه‌فرنگی شیرین و گیاهی سرو می‌شود و یک شام فوق‌العاده آرامش‌بخش را درست می‌کند که کاملا با کابرنه سووینیون آفریقای جنوبی ترکیب می‌شود.

سوساتیز (Sosaties)

Sosaties یکی دیگر از غذاهای گوشتی خوشمزه معرفی شده توسط مردم مالایی است که منشأ آن از منطقه کیپ آفریقای جنوبی است. ابتدا یک ماریناد از فلفل قرمز، برگ کاری، سیر، آب تمر هندی و پیاز درست می‌شود. برش‌های لطیف گوشت بره آفریقای جنوبی را مکعب کرده و در ماریناد قرار می‌دهند. ماریناد باید یک شب بماند تا طعم آن به حداکثر برسد. وقتی زمان پخت فرا می‌رسد، سوساتی‌ها را می‌توان سرخ یا کبابی کرد اما مانند تمام غذاهای گوشتی آفریقای جنوبی، پختن آن‌ها طعم را به سطح جدیدی می‌برد. بره به همراه فلفل آبدار، پیاز و زردآلو خشک به سیخ کشیده می‌شود. سپس، غذا روی گریل پخته می‌شود.

بوبوتی (Bobotie)

بوبوتی (Bobotie)

بوبوتی یکی از غذاهای آفریقای جنوبی است که از کشورهای دیگر تأثیر گرفته است، اما این بار تأثیر آن از مالایی‌ها است نه اروپایی‌ها. این غذای آفریقای جنوبی به دست بردگان مالایی به سفره آفریقای جنوبی رسید، اما اعتقاد بر این است که نوعی از چیزی است که آسیایی‌ها آن را "بوبوتوک" می‌نامند.

 اگر از یک آفریقایی جنوبی بپرسید که کدام غذا در این کشور محبوب‌ترین است، به احتمال زیاد پاسخ می‌دهد که این غذا Bobotie است. این غذای معروف آفریقای جنوبی اساسا از گوشت، نان و تخم مرغ و از چندین مرحله تشکیل شده است.

بوبوتی (Bobotie)

ابتدا باید نوعی خمیر کاری تهیه کنید و موادی مانند فلفل، گشنیز، زردچوبه، سرکه و چای زنجبیل را به آن اضافه کنید. مرحله دوم این است که نان‌ها را در ظرفی بریزید و آب سرد روی آن‌ها بریزید! سپس باید گوشت چرخ کرده را بپزید و خمیری که قبلا درست شده بود را اضافه کنید. یکی از آخرین مراحل این است که نان‌ها را خوب فشار دهید تا آب آن‌ها گرفته شود و با گوشت کنار هم قرار دهید و خوب هم بزنید. تمام این مخلوط با رویه‌ای که با خامه و تخم مرغ درست شده است، تمام می‌شود، سپس به فر می‌رسد. چندین طعم عجیب و غریب وجود دارد که این غذا را به یکی از معروف‌ترین غذاهای آفریقای جنوبی تبدیل می‌کند.

بیلتانگ (Biltong)

Biltong نوعی گوشت و droewors یک سوسیس است. وجه مشترک آن‌ها این است که با استفاده از تکنیک مشابه تهیه می‌شوند: خشک کردن. یعنی با سرکه و نمک و شکر و ادویه‌هایی مثل گشنیز و فلفل مخلوط شده و آویزان می‌کنند تا خشک شود. این روشی بود که قبایل بومی آفریقای جنوبی قبل از اختراع یخچال‌ها برای نگهداری گوشت استفاده می‌کردند و تا به امروز نیز توسط تولیدکنندگان بیلتانگ و دروور استفاده می‌شود.

بیلتونگ از آغاز به‌عنوان یک گوشت پخته‌شده که صرفا برای نگهداری درست می‌شود، تا میان‌وعده‌ای تند که امروزه به‌شمار می‌رود، همه‌جا موجود است و یکی از بهترین غذاهای آفریقای جنوبی برای امتحان کردن به شمار می‌رود. بسیاری از مردم آفریقای جنوبی آن را دوست دارند.

بوبوتی (Bobotie)

Biltong یک غذای ملی آفریقای جنوبی است که به عنوان میان وعده مصرف می‌شود. برای تهیه بیلتانگ از انواع گوشت مانند گوشت شترمرغ، شکار و گاو استفاده می‌شود. یکی از جاهایی که بیشتر مردم بیلتانگ مصرف می‌کردند، پارک کروگر بود. برای پیدا کردن بیلتانگ کافی است به هر بازار یا کالایی در آفریقای جنوبی بروید، بهترین آن‌ها در قصابی‌های محلی است، تکه‌های گوشت را یک شب در سرکه، نمک و گشنیز خوابانده و سپس در آفتاب می‌گذارند تا خشک شود. امروزه بیلتونگ به قدری معروف است که به کشورهای دیگر هم راه یافته است. در آمریکا و سایر قاره‌ها می‌توان آن را با نام «Jerky Beef» پیدا کرد.

شیشا نیاما (Shisa nyama)

 اگر می‌خواهید بدانید در تور آفریقای جنوبی چه بخورید و می‌خواهید طعم آن را همان‌طور که هست بچشید، نمی‌توانید braai یا shisa nyama که به معنای «سوختن گوشت» است را از دست بدهید.

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به آفریقای جنوبی

Shisa Nyama اصطلاحی است که یک کباب آفریقایی (braai) را توصیف می‌کند. در این غذای آفریقای جنوبی، مردم گوشت را با هم و معمولا در کنار یک قصابی می‌پزند. رستوران‌های شیسا نیاما همیشه در کنار فروشگاه‌های گوشت هستند تا مشتریان بتوانند انتخاب کنند که کدام طعم گوشت را می‌خواهند بچشند.

Braai/shisa nyama چیزی بود که در ژوهانسبورگ شروع شد و قصابان، آخر هفته‌ها جلوی مغازه‌هایشان کباب می‌گرفتند. امروزه جوامع محلی گرد هم می‌آیند تا یک braai را بچشند. شما می‌توانید انتخاب کنید که کدام را مزه کنید. مرغ، گوشت خوک، بره یا سوسیس.

braai

اگر می‌خواهید طعم واقعی غذا در آفریقای جنوبی را تجربه کنید، اول از همه باید braai یا shisa nyama را امتحان کنید. این دقیقا یک غذا نیست، بلکه یک سنت است، بسیار شبیه کباب ما. کلمه "braai" بسیار بیشتر از کباب کردن گوشت است. Braais یک رویداد اجتماعی است که عمیقا در فرهنگ مدرن آفریقای جنوبی ریشه دارد. Braais دوستان و خانواده‌ها را دور هم جمع می‌کند. از آنجایی که آفریقای جنوبی کشور مهمان دوستی است، توصیه می‌شود در یکی از این رویدادها حضور پیدا کنید تا از فرهنگ محلی آن لذت ببرید، به موسیقی گوش دهید و از میان گوشت‌های پیشنهادی، یک کدام را انتخاب کنید.

دوربان چیکن کاری (Durban Chicken Curry)

دوربان چیکن کاری (Durban Chicken Curry)

دوربان چیکن کاری دستور پخت کاری مرغ سریع و آسان است که از غذاهای سنتی آفریقای جنوبی و بسیار رضایت‌بخش است که به خوبی با برنج باسماتی و یک سامبال ترکیب می‌شود. این غذا یک مرغ پر از ادویه‌های خوش‌طعم مانند دارچین، زردچوبه و فلفل است که با پودینگ برنج سرو می‌شود. ادویه‌هایی که این غذای آفریقای جنوبی را تشکیل می‌دهند، حاصل ورود هلندی‌ها و فرانسوی‌هایی است که در قرن هفدهم به کیپ تاون آمدند و ساکن شدند و برده‌هایی را از اندونزی، هند و مالزی همراه با ادویه‌ها و روش‌های سنتی طبخ‌شان آوردند.

مِلک ترت (Melktert)

این دسر یک پایان عالی برای هر وعده غذایی در آفریقای جنوبی است. در واقع، آنقدر آن را دوست دارند که مردم محلی روز 27 فوریه یک روز کامل را به آن اختصاص می‌دهند. یافتن آن در نانوایی‌های این کشور بسیار آسان است! ملک ترت نوعی پای است که با شیر، تخم مرغ، شکر و آرد درست می‌شود. پس می‌توان گفت که دسری که شایسته حضور در منوی یک رستوران خوب است.

بیشتر بخوانید: معروف‌ترین رستوران‌ها در سان سیتی

ملک ترت در نانوایی‌ها نیز یافت می‌شود، Melktert شبیه پای خامه‌ای بریتانیایی است. خمیر بسیار نازکی دارد که از مخلوط شیر و تخم‌مرغ و شکر درست می‌شود و بعد از آماده شدن روی آن، دارچین می‌پاشند.

مِلک ترت (Melktert)

وتکوک (Vetkoek)

در مورد معروف‌ترین غذاهای آفریقای جنوبی، این یکی از خوشمزه‌ترین غذاهایی است که می‎توانید امتحان کنید! وتکوک که در زبان آفریقایی به معنای "کیک چرب" است، کیک خمیری نصف شده و سرخ‌شده‌ای است که می‌توان آن را با گوشت چرخ‌کرده پر کرد. یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید انجام دهید، این است که آن را با مقداری گوشت مستقیما از روی گریل پر کنید!

وتکوک (Vetkoek)

یافتن وتکوک در فست فودها و غرفه‌های خیابانی، به ویژه در محله‌های حومه شهر، آسان است. همان‌طور که در معرفی غذا در آفریقای جنوبی پیش می‌روید، وتکوک از سالم‌ترین غذاهایی است که می‌توانید امتحان کنید. مردم آفریقای جنوبی دوست دارند آن‌ها را با گوشت چرخ‌کرده، گوشت گاو یا گوشت سرد پر کنند. وتکوک به شدت تحت تاثیر اولیبول هلندی و یک غذای بسیار محبوب در میان فقیرترین مردم حومه‌های آفریقای جنوبی است.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات