بازی تاج و تخت

6 سال پیش 0 دیدگاه

یکی از مهیج ترین بخش های هر فیلم و سریال، فیلمبرداری صحنه های ویژه آن است. برایتان جالب خواهد بود که مکان های فیلمبرداری سریال بازی تاج و تخت کجاست.

  

بازی تاج و تخت

10 مكان فيلمبرداري در سريال بازي تاج و تخت ( Game of Thrones) كه بايد ديد:

ترانه يخ و برف

ترانه يخ و برف نام كتابيست كه بازي تاج و تخت بر اساس آن در اقليمي با قاره هاي مختلف و هفت پادشاهي، نوشته شده است. آيا تا بحال به اين موضوع فكر كرده ايد كه لوكيشن هايي كه براي فيلم برداري اين سريال پرطرفدار انتخاب شده، كجاهاست ؟! تهيه كنندگان شبكه HBO هزاران كيلومتر سفر كرده اند تا مناطق را متناسب با محيط و فضاهاي بازي تاج و تخت پيدا كنند. در اين مقاله قصد داريم تا به معرفي لوكيشن هايي از اين سريال محبوب بپردازيم، شايد مقصد بعدي سفر شما يكي از مناظق شگفت انگيز باستاني باشد.

بازی-تاج-و-تخت

1. قلعه وارد Castle Ward – ايرلند شمالي

قلعه باستاني وينترفل را بياد داريد؟ وينترفل پايگاه قدرت خاندان استارك و پايتخت شمال است. اما در حقيقت اين مكان بنام قلعه " وارد " در قرن 18 ميلادي ساخته شده است كه در ايرلند شمالي و در كنار روستاي استرانفورد واقع شده است.

بازی-تاج-و-تخت

2. كوههاي مورنه – ايرلند شمالي

دوروگو جنگ سالار دوتراكي، دنريس را به سرزمينشان يعني ويس دوتراك (Vaes Dothrak) ميبرد، كوه هاي مورنه همان سرزمين دوتراكي هاست. مجسمه دو اسب كه روي دو پا و روبروي يكديگر ايستاده اند جزء معروفترين سكانس هايي است كه در اين منطقه فيلمبرداري شده است.

بازی-تاج-و-تخت

3. مدينا – مالت

سرانجام به پايتخت پادشاهي وستروس، يكي از مهمترين لوكيشن هاي بازي تاج و تخت يعني بارانداز پادشاه ميرسيم. دست اندركان اين سريال شهر باستاني و قرون وسطايي مدينا در مالت را بعنوان شهر پادشاه هفت اقليم انتخاب كرده اند ، شهري كه مدرن ترين،شلوغ ترين و ثروتمند ترين سرزمين يخ و برف است. مدينا يكي از مكانهايي است كه سكانسهاي بارانداز پادشاه در آن فيلمبرداري شده است.

بازی-تاج-و-تخت

4. قصر سويل – اسپانيا

جنوبي ترن قسمت وستروس ، جايي كه سرزمين پادشاهي دورن در آن قرار دارد جايي نيست جز قلعه باستاني سويل در اسپانيا ! هرساله توريست هاي بسياري خود را به بالكني در قصر ميرسانند تا صحنه اي كه پرنس دوران مارتل قصر خود را زير نظر دارد را از نزديك مشاهده كنند.

بازی-تاج-و-تخت

5. دوبرونيك – كرواسي

در فصل دوم بازي تاج و تخت، نماهايي از شهر دوبرونيك با شهر مدينا جايگزين شد. اين شهر مينياتوري در كرواسي كه در سال 1979 برنده جايزه جهاني ميراث يونسكو (UNESCO) شده است داتراي 2 كيلومتر داواره هاي دفاعي سنگي است كه براي صحنه هاي بعدي بارانداز پادشاهارزشمند بوده است.

بازی-تاج-و-تخت

6. يونان

سرزمين پادشاهي خاندان آرين (Arryn) در جنوب، در دنياي واقعي جايي نيست جز يونان كه الهام بخش توليدكنندگان سريال تاج و تخت بوده است. البته فراموش نشود كه بخش عظيمي از سرزميني كه در سريال ديده ميشود، توسط جلوه هاي ويژه ايجاد شده است.

بازی-تاج-و-تخت

7. اِسوئيرا – مراكش

دنريس تارگرين به شهري ميرسد، شهري بندري بنام آستاپر كه مركز خريد و فروش برده است. جايي كه كاليسي سرانجام ارتشي كه مدتها بفكرش بود را بوجود مياورد. اما درواقع اينجا شهريست در 100 كيلومتري غرب مراكش كه برخلاف آستاپر شهري ساكت و آرام است كه مقصد بسياري از ستارگان راك در دهه 90 بوده است.

بازی-تاج-و-تخت

8. درياچه ميوات – ايسلند

زمستان در راه است! در اين شرايط كجا را بهتر از ايسلند سراغ داريد ؟ داستان ديوار بلند منطقه شمالي و سرزمين هاي يخ زده و وحشي شمال و جايي كه سرنوشت جان اسنو در آنجا رقم ميخورد جايي نيست جز در نزديكي درياچه ميوات كه مملو از ديواره ها و صخره هاي كوچك آتشفشاني است و بنام قلعه سياه شنخته ميشود.

بازی-تاج-و-تخت

9. غار گريوتِكو – ايسلند

گرچه ممكن است اين مكان را ديگر در بازي تاج و تخت نبينيم، اما اين غار از نظر زمين شناسي يكي از جاذبه هاي ايسلند است. درحاليكه هواي بيرون غار سرد و يخبندان است درون غار آبي گرن با دماي 40 -50 درجه سانتيگراد درجريان است. غاري كوچك در نزديكي درياچه ميوات كه محلي هاي منطقه آنرا بخوبي ميشناسند. شايد بخواهيد صحنه اي از سريال بازي تاج و تخت را بازسازي كنيد ،پي در سفر به ايسلند سري به اين غار شگفت انگيز بزنيد.

بازی-تاج-و-تخت

10. پرچين تاريك (The Dark Hedges) – ايرلند شمالي

پرچين تاريك احتمالا زيباترين خيبان محصور شده با درختان راش در جهان ميباشد. در قرن هجدهم، اين درختان توسط خانواده استوارت كاشته شده بودند تابازديدكنندگان به محض ورود به عمارت گرجي ها (خانه گرايشل) تحت تاثير قرارگيرند كه كاملا موفق هم بودند. گذر شاهي پرچين تاريك به بارانداز شاه (King’s Landing) منتهي ميشود. آريا با لباس مبدل پسرانه از طريق همين راه از شهر فرار ميكند.

بازی-تاج-و-تخت

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات