غذا در آلمان

5 سال پیش 0 دیدگاه

|| 10 غذا و خوراکی محبوب آلمان

 

کشور آلمان به سبب غذاهای محلی و سنتی اش در سرتاسر دنیا معروف است. اما چیزی که خیلی از مردم نمی دانند این است که غذاهای آلمانی فقط محدود به سوسیس و گوشت نمی شوند. برای اینکه به گستردگی و تنوع غذایی آلمان پی ببرید، باید نگاهی بیندازید به آنچه که مردم مونیخ در جنوب آلمان و آنچه که ساکنین هامبورگ در شمال آلمان به عنوان غذا مصرف می کنند. اکنون که از این تنوع غذایی با خبر هستید، با ما باشید تا در ادامه به تعدادی از بهترین و خوشمزه ترین غذاهای کشور آلمان بپردازیم.

اسپاتزل (Spatzle)

ممکن است که خیلی تعجب برانگیز به نظر برسد، اما معروفترین غذای آلمانی یعنی اسپاتزل (Spatzle) غذایی کاملاً گیاهی است. این غذا نوعی پاستا است، اما خمیر آن فقط از تخم مرغ، قارچ، پنیر و مقداری آب گازدار تشکیل می شود. Spatzle غذای محلی منطقه Baden - Wurtemberg واقع در جنوب غربی آلمان است و تقریباً در هر رستورانی در آلمان سرو می‌شود. سوابی ها این غذا را خیلی دوست دارند، بنابراین مراقب باشید که این غذا را پاستای آلمانی صدا نکنید. این غذا معمولاً در کنار غذای اصلی سرو می شود، اما نمی‌تواند به عنوان غذای اصلی نیز باشد. محبوب ترین روش پخت این غذا آغشته کردن آن با ورقه ی ضخیمی از پنیر است.

اسپاتزل

براتورست  (Bratwurst)

اصلاً عجیب نیست که دومین غذای لیست ما غذایی گوشتی باشد. این غذا بخشی جدانشدنی از باربکیوی آلمانی هاست و طبخ آن از ناحیه‌ای به ناحیه ی دیگر متفاوت است و معروف ترین نوع این غذا هم نوع کوتاه و لاغر آن است که در نورنبرگ طبخ می شود. برای طبخ این غذا کافی است که هر طرف سوسیس را به مدت ۲ دقیقه سرخ کنید، آنها را در یک نان قرار دهید و مقداری سس گوجه و ادویه روی آن اضافه کنید و این غذای لذیذ را نوش جان کنید. نمونه های بزرگتر و پرملات تر این غذا را در فرانکفورت خواهید یافت.

براتورست                                                                                                                  

 کوری وورست (Currywurst)

سومین غذا در لیست ۱۰ غذای برتر این کشور نیز نوعی کباب سوسیس است. این غذای مطرح مختص شهر برلین است و بهترین نوع آن در این شهر پخت می‌شود. این غذا که در سال ۱۹۴۹ در شهر برلین اختراع شد، از برش های نازک سوسیس تشکیل می‌شود که در مخلوطی از سس کچاپ و ادویه های مختلف مزه دار می شود. در کنار این غذا معمولاً سیب زمینی سرخ کرده یا نان سفید ساده استفاده می شود. شاید برایتان غیر قابل باور باشد اگر بگوییم موزه‌ای در برلین هست که تماماً به این غذا اختصاص یافته است.

 کوری وورست

برتکارتوفن (Bratkartoffeln)

آلمانی ها را گاهی از روی شوخی "سیب زمینی" خطاب می کنند! چرا که به نظر می‌رسد سیب‌زمینی به طور روزانه حداقل در یکی از  وعده های غذایی یک فرد آلمانی گنجانده می شود. حتی اگر این هم کمی اغراق آمیز به نظر برسد، این نکته را نمی شود انکار کرد که Bratkartoffeln خوشمزه ترین غذایی است که با سیب زمینی پخته می‌شود. کافیست سیب زمینی پخته شده را به صورت ورقه های نازک خرد کنید، آنها را در یک تابه ی پر از روغن و بیکن و پیاز قرار دهید و این مخلوط را سرخ کنید تا وقتی که تیره و ترد شود. این غذا هم مانند Spatzle گزینه ی بسیار خوبی برای قرار گرفتن در کنار غذاهای اصلی مثل شنیتزل و سائوربراتن است. شاید Bratkartoffeln از نظر ارزش غذایی خیلی مقوی نباشد، ولی بدون شک در این لیست جزء خوشمزه ترین هاست.

برتکارتوفن

ساوربراتن (Sauerbraten)

این غذا را در کشور آلمان در مهمانیها و مراسم خاص می خورید؛ مثل زمانی که به منزل مادربزرگتان دعوت می شوید. برای آماده کردن غذا به مقداری گوشت با کیفیت گوساله و زمان بسیار زیادی برای پخت احتیاج دارید. گوشت داخل فر قرار می‌گیرد و به آرامی به همراه سس به مدت چندین ساعت می پزد. پخت آرام این غذا با شعله ی کم این غذا را بسیار نرم و خوشمزه تر می کند. بهترین گزینه برای قرار گرفتن کنار این غذا Spatzle معروف است.

ساوربراتن

مالتاشن (Maultaschen)

شایعاتی در رابطه با این غذا هست که در زمان‌های دور راهبه هایی که در دوران روزه‌داریشان اجازه نداشتند گوشت مصرف کنند، آن را با نوع خاصی از خمیر پاستا می پوشاندند تا خدا نبیند که آنها گوشت می خورند! به این ترتیب این غذای آلمانی توسط راهبانی اختراع شد که سعی می‌کردند پنهانی گوشت بخورند، بدون اینکه خدا متوجه شود. اصلاً مهم نیست که این داستان واقعیت دارد یا نه، ولی این را از ما بپذیرید که این غذای سوابی بشقاب محشر دیگری است که در زمان اقامتتان در کشور آلمان حتماً باید آن را امتحان کنید.

مالتاشن

لابرکیس (Leberkase)

غذای دیگری که با گوشت طبخ می شود Leberkase است. این غذا را بیشتر به عنوان یک میان وعده استفاده می‌کنند تا غذای اصلی. Leberkase نوعی سوسیس است که در فر به مدت طولانی پخته می‌شود، سپس تکه تکه می شود و با نان سفید و سس خردل سرو می گردد. درست است که این غذا بسیار خوشمزه است، ولی به همان میزان سنگین هم هست و طبیعتاً سالم ترین غذای این کشور نیست.

لابرکیس

شنیسل (Schnitzel)

معروف ترین نوع این غذا به طور حتم Wiener-Schnitzel است. شنیسل لایه ی نازکی از گوشت گاو است که با آرد، تخم مرغ و پودرهای سوخاری پوشانده می شود و سپس برای مدت زیادی در روغن یا کره سرخ می شود تا زمانی که سطح آن طلایی شود. ورژن دیگر این غذا که بسیار خوشمزه هم هست با گوشت خوک پخته می‌شود. اما برای طبخ این غذا گزینه‌های دیگری هم هست؛ مثل سینه ی مرغ یا ورقه‌های پنیر. درست است که اتریشیها و ایتالیایی‌ها ادعای اختراع این غذا را دارند، ولی این غذا می‌تواند به طور بومی برای کشور آلمان باشد.

شنیسل

رولادن (Rouladen)

آلمانی ها در هنگام طبخ این غذا برای صرفه جویی در زمان Rouladen آماده شده را از قصابی می‌خرند. پخت سنتی این غذا با ورقه‌های نازک گوشت گوساله است که آن را با سس خردل، پیاز، ژامبون و فلفل مخلوط می کنند. آنها را در یک رول می پیچند و بعد از خواباندن در مقدار زیادی سس در داخل فر قرار می دهند. هرچند که صدها مدل مختلف برای طبخ این غذا وجود دارد، اما این نوع از طبخ آن معروف ترین نوع در میان روش های موجود است. درست است که این غذا بسیار خوشمزه است ولی طبخ آن نیاز به زمان زیادی دارد.

رولادن

گولاش (Gulasch)

این که این غذا اختراع کشور آلمان است یا نه نکته ای قابل بحث است، اما آلمانی ها عاشق این غذا هستند و ممکن است دستور اصلی این غذا را از کشور دیگری گرفته باشند و آن را به نسخه ی آلمانی اش تغییر داده باشند. این غذا از تکه های ضخیم گوشت گوساله تشکیل می‌شود که به آرامی در یک سس غلیظ پخته می شود و پیشنهاد می کنیم که اگر به آلمان سفر کردید حتماً در یکی از رستوران های باکیفیت این کشور این غذا را تست کنید.

گولاش

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات