جاذبه های دیدنی کبک

5 سال پیش 0 دیدگاه

|| 10 جاذبه دیدنی کبک

 

کبک قدیم (Old Quebec)

کبک قدیم گنجینه ای گرانبهاست که به ثبت سازمان میراث جهانی یونسکو رسیده و تنها شهر در شمال مکزیک است که با دیواری دژ مانند محصور شده است. قدم زدن در محله های قدیمی کبک و لذت بردن از آفتاب دل چسب این جاذبه ی اروپایی، شکل و تماشای تکه ای از تاریخ اروپا در خاک کبک که به 400 سال پیش بازمی گردد، از لذت هایی هستند که در بازدیدتان از این نقطه از کبک تجربه خواهید کرد.

کبک شهری است که توسط مکتشف فرانسوی، چامپلین در اوایل قرن 17 احداث شد و تنها شهر آمریکای شمالی است که برج و بارو، استحکامات و دروازه های دفاعی خود را از گذشته حفظ کرده و این استحکامات هم اکنون دور تا دور کبک قدیم را فرا گرفته اند. کبک قدیم به دو منطقه ی بالا شهر و پایین شهر تقسیم می شود: منطقه ی بالاشهر که روی یک صخره قرار دارد، در اصل برای استفاده ی نظامی و دفاع از قلعه ی نظامی ایجاد شد و امروز به عنوان بخشی اداری و مذهبی شناخته می شود که کلیساها و صومعه های معروفی چون Dauphine Redoubt و هتل معروف Chateau Frontenac را منزل می دهد. به طور کلی منطقه ی بالا به همراه منطقه ی پایینِ شهر که Basse-ville خوانده می شود و در اطراف میدان سلطنتی و اسکله گسترش یافته است، همچون یک اثر هنری نفیس هستند که در قالب یکی از بهترین نمونه های یک شهر محافظت شده ی استعماری خود را نشان می دهد. مناطق شهر بالا و پایین توسط خیابان های مارپیچ یا چندین پله کان با شیب تند و قطار کابلی فونیکولر (Funiculaire)  به هم متصل می شوند. تاریخچه ی شهر کبک دوره های مهمی از پیشروی کشورهای اروپایی در خاک امریکا را به خود دیده است. در یک دوره، شهر کبک پایتخت فرانسه ی جدید بود و بعد از سال 1760 مستعمره ی جدید کشور بریتانیا شد. منطقه ی تاریخی کبک قدیم منطقه ای شهری با مساحت 135 هکتار است. این منطقه از حیث شکل و طراحی، مصالح، منطقه و محیط قرارگیری، اصیل و دست نخورده است. این منطقه ی قدیمی از شهر کبک برای یک پیاده روی لذت بخش بسیار مناسب است. وقتی در خیابان های قدیمی، باریک و پرپیچ و خم که هر یک تاریخی چند صد ساله را یدک می کشد قدم می زنید، لذتی عمیق و آرامشی دل نشین را تجربه می کنید.  

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : ............................

ساعات بازدید : ............................

تلفن : ..........................

وب سایت : ..............................

صومعه ی معروف Dauphine Redoubt

Dauphine Redoubt

Dauphine Redoubt

هتل معروف Chateau Frontenac

کبک قدیم

کبک قدیم

کبک قدیم

کبک قدیم

کبک قدیم

  قطار کابلی فونیکولر (Funiculaire)  

  قطار کابلی فونیکولر (Funiculaire)  

  قطار کابلی فونیکولر (Funiculaire)  

میدان شهر کبک

میدان پِلَس رویال (Place Royale)

میدان پلس رویال قلب تاریخی شهر کبک و محل اولیه ی تاسیس شهر کبک می باشد. این میدان که با عنوان مهد تمدن فرانسوی ها در آمریکا شناخته می شود، جایی است که ساموئل شامپلین، حکمران فرانسه ی جدید در سال 1608 ساخت یک سایت حفاظت شده برای تجارت پارچه را در آن آغاز کرد و در نتیجه این میدان اولین محل شکل گیری یک تشکیلات فرانسوی ثابت و دائمی در خاک آمریکا بود. ساختمان هایی که در آن زمان ساخته شدند به منظور تجارت خز با آمریکایی ها بنا شدند.بعد از آن و در قرن 17 میلادی، شهر کبک به سرعت رشد کرد و بعدها به چیزی گسترش پیدا کرد که امروزه به آن پایین شهر کبک می گویند. در سال 1686 مجسمه ی لویی چهاردهم که به او لقب "پادشاه خورشید" را می دادند، در این مکان نصب شد و بعد از آن این مکان، پلس رویال (میدان سلطنتی) خوانده شد. در سال 1759، ارتش بریتانیایی ژنرال جیمز وولف، بخش اعظمی از شهر را نابود کردند و پلس رویال هم با خاک یکسان شد. انگلیسی ها که در آن زمان صاحبان این مکان بودند، آن را بازسازی کردند و فعالیت های آن را گسترش دادند؛ بعد از آن تاجران، گله داران، بازرگانان و معماران در بهترین ساختمان های این منطقه ساکن شدند. این میدان تاریخی که در منطقه ی کبک قدیم واقع شده است، توسط خیابان های سن پیر (Saint Pierre)، کوت دو لو مونتاگ (Cote de la Montagne) و پتی شامپلین (Petit Champlain) احاطه شده است. برخی از مهم ترین بناها و جاذبه های تاریخی و توریستی که در اطراف این میدان قرار دارند، عبارت اند از:

کلیسای تاریخی نوتردام

خانه ی سابق لوییس فرنل (Louis Fornel) ؛ شخصی که در سال 1737 ساحل لابرادور را کشف کرد.

مرکز تفسیر پلس رویال (Place Royale Interpretation Center) که به تاریخچه ی منطقه اختصاص یافته است.

خانه ی شوالیه (Maison Chevalier) که برای بازدید از عموم آزاد است.

مجسمه ی لویی چهاردهم

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : Rue des Pains Bénits 2-4, Ville de Québec, QC G1K Rue des Pains Bénits, Québec, QC, Canada

ساعات بازدید : Open 24 hours

تلفن : .........................
وب سایت :
..........................

کلیسای تاریخی نوتردام

کلیسای تاریخی نوتردام

میدان پِلَس رویال

میدان پِلَس رویال

میدان پِلَس رویال

میدان پِلَس رویال

میدان پِلَس رویال

میدان پِلَس رویال

رصدخانه ی اوبسِرواتور دُلا کَپیتَل (Observatoire de la Capitale)

بهترین نمای پانورامیک (360 درجه) از شهر کبک را در یک رصدخانه ی پیشرفته و مدرن به نام اوبسراتور دلا کپیتل واقع در طبقه ی سی و یکم ساختمان "ماری گیار" (Marie Guyart) خواهید داشت. اینجا بلندترین نقطه ی شهر کبک است. این رصدخانه که در سال 1998 افتتاح شد و سالیانه هفتاد هزار بازدیدکننده را به سالن های  خود جذب می کند، همواره از به نمایش گذاشتن گسترده ترین و زیباترین نما از شهر کبک از ارتفاعی به بلندی 221 متر به خود بالیده است. در این بنای بلند وقتی به سمت شرق می نگرید، ساختمان های زیبا و رنگارنگ کبک قدیم و اَرگ های آن را خواهید دید. اندکی که به سمت شمال متمایل می شوید، نمایی اجمالی از رودخانه ی زیبای سنت لورانس(St. Lawrence River) ، بندر شهر کبک و رشته کوه های واقع در دوردست خواهید داشت. از این بالا می بینید که شهر قدیمی کبک و مناطق حومه ی آن تا چه اندازه گسترده هستند. وقتی به سمت غرب نگاه می کنید، نمایی دل چسب از رودخانه ی سنت لورانس خواهید داشت و ساختمان هتل لو کنکورد کبک با آن معماری عجیب و غریبش در بخش جلویی این رودخانه قرار دارد. اما این ساختمان چیزی بیش از یک رصدخانه ی معمولی است. اینجا می توانید تاریخچه ی غنی شهر کبک و چگونگی تاسیس آن را از آغاز تا به اینجا بشنوید. در سازه ی این بنا پنل های نمایشی با جدیدترین تکنولوژی روز دنیا به کار رفته اند. این پنل ها اطلاعات نماهایی که در مقابل دیدگان شما قرار دارند را به شما نمایش می دهند و شما برای داشتن اطلاعات هر بنا کافی است نام آن را روی این پنل ها لمس کنید و این اطلاعات در مقابل چشمانتان روی این پرده ها ظاهر می شوند. اگر هم عجله ندارید می توانید روی صندلی های تخم مرغی شکل کنار دیوار بنشینید و شنونده ی داستانهای تاریخی کوتاه 2 دقیقه ای باشید که توسط شخصیت های تاریخی و برجسته ی شهر کبک روایت می شوند.

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : Rue de la Chevrotière1037 , Québec, QC G1R 5E9, Canada

ساعات بازدید : 10AM–6PM

تلفن : 14186449841+
وب سایت : 
www.observatoire-capitale.com

رصدخانه ی اوبسِروارصدخانه ی اوبسِرواتور دُلا کَپیتَلتور دُلا کَپیتَل

رصدخانه ی اوبسِرواتور دُلا کَپیتَل

رصدخانه ی اوبسِرواتور دُلا کَپیتَل

آبشار مونمورانسی (Parc de la Chute-Montmorency)

اهمیتی ندارد در چه فصلی از سال هستیم، یک گشت و وقت گذرانی چند ساعته و تماشای آبشارهای مونمورانسی و پارک اطراف آن، همیشه ایده ی جالبی خواهد بود. اینجا دومین مکان پربازدید شهر کبک می باشد. در طول فصل بهار و تابستان می توانید کل صبح را به کوهنوردی در مسیرهای تعبیه شده در پارک یا تماشای آبشارها و صرف صبحانه در هوای خنک اطراف آنها بپردازید. یکی از مهم ترین فعالیت هایی که در طول تابستان در اینجا می توان انجام داد via ferrata است که در زبان ایتالیایی به معنی "جاده های آهنین" می باشد. این فعالیت برای همه ی افراد در سنین بالای 12 سال مناسب است و ترکیبی است از کوهنوردی و صخره نوردی در دو جاده که در قسمت شرقی و بخش سنگی آبشارها قرار دارند. آبشار مونمورانسی یکی از بلندترین آبشارهای دنیاست و با 83 متر ارتفاع، حتی از آبشار افسانه ای نیاگارا هم 30 متر بلندتر است، اما پهنای آبشار نیاگارا را ندارد. در فصل پاییز، وقتی برگ ها شروع به زرد شدن می کنند، این آبشارها خروشان و تماشایی هستند. پاییز برای پیاده روی در فضای اطراف آبشارها و گرفتن تعداد بی شماری عکس های زیبای پاییزی فصل بی نظیری است. در طول زمستان هم پارک با انبوهی از برف سفید و دست نخورده پوشیده می شود و اطراف آین آبشارها یخ می زند و اینجا را به یک سزمین عجایب یخی تبدیل می کند. این ابشارها که در فاصله ی 13  کیلومتری از منطقه ی کبک قدیم قرار گرفته اند، یکی از اصلی ترین جاذبه های کبک می باشند. برای رفتن به بالای آبشارها می توانید سوار تله کابین شوید یا از 480 پله بالا بروید و یا حتی با اتومبیل شخصی خود به بالای آبشارها بروید و از آنجا پیاده به سمت پایین آبشارها بیایید. اما اگر می خواهید شاهد ریزش بی وقفه ی آب از لبه ی صخره ها در رودخانه ی سنت لورانس باشید در حالی که صورتتان از خنکی قطرات ریز آب خیس می شود، از این 480 پله بالا بروید و در طول مسیر هم عکس هایی فوق العاده از مناظر اطراف بگیرید. وقتی به بالای آبشارها رسیدید، روی پل معلقی که در آنجاست بایستید و شاهد نمای آبشارها از بالا و مناظری زیبا از ایالت اورلئان و شهر کبک در دوردست ها باشید.

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : Boulevard Sainte-Anne5300 , Québec, QC G1C 0M3, Canada

ساعات بازدید : 9AM–6PM

تلفن : 14186633330+
وب سایت : 
www.sepaq.com

آبشار مونمورانسی

آبشار مونمورانسی

آبشار مونمورانسی

آبشار مونمورانسی

هتل یخی (Hotel de Glace)

اگر انیمیشن فروزن را دیده باشید این هتل برایتان آشناست؛ قصر یخی انیمیشن فروزن همان هتل یخی کبک در کاناداست!

تنها هتل یخی آمریکای شمالی که تمام بنا و وسایل داخل آن از برف و یخ ساخته شده اند، هتل یخی شهر کبک است که در فاصله ی 20 دقیقه ای از شهر کبک قرار دارد و از ماه ژانویه تا ماه مارچ دایر است. در این شاهکار معماری، برف و یخ با هم ترکیب شده اند تا دکوری افسانه ای خلق کنند. در سفر خود حتما یک شب را در یکی از 44 اتاق یخی این هتل اقامت کنید و آن شب را به سبک اسکیموهای قطبی زندگی کنید. در بازدید از این بنا از تالار بزرگ کلیسا، سرسره ی یخی و نمایشگاه های جذاب آن دیدن کنید. می توانید شب را در یکی از سوییت های موضوعی این هتل بگذرانید و هم چنین از چشمه ی آب گرم و سونایی که در محوطه ی خارجی هتل قرار دارد نیز استفاده کنید. نکته ی جالب دیگر در این هتل این است که غذاها و نوشیدنی ها در این هتل در ظرف های یخی سرو می شوند. هر اتاق با تم و موضوعی جداگانه طراحی شده و هر یک مهمانان را به نحوی جداگانه شیفته ی زیبایی خود می کند. تابش پرتوهای ضعیف نور بر این صفحه های یخی سفید و دست نخورده و مجسمه های برفی، رقص شعله های قرمز رنگ آتش در شومینه های دیواری این اتاق های باشکوه یخی، تصاویری به یاد ماندنی هستند که اقامت شبانه ی شما را به یکی از خاص ترین شب های زندگیتان تبدیل می کنند. تجربه ی اقامت در این هتل یکی از کم نظیرترین خاطره های زندگی هر فرد و تجربه ای دلخواه برای علاقمندان به ماجراجویی و امتحان کردن چیزهای تازه است.

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : Boulevard Valcartier1860, Saint-Gabriel-de-Valcartier, QC G0A 4S0, Canada

ساعات بازدید : ............................

تلفن : 14188442200+

وب سایت : www.valcartier.com

هتل یخی

هتل یخی

هتل یخی

هتل یخی

هتل یخی

هتل یخی

هتل یخی

هتل یخی

دشت های آبراهام (Plains of Abraham)

۲۵۷ سال پیش، در ۱۳ سپتامبر ۱۷۵۹، دو ارتش بریتانیا و فرانسه در شهر کبک با یکدیگر جنگیدند. در نبردی که فرماندهان هر دو سپاه در آن کشته شدند، بریتانیا موفق شد فرانسه را شکست دهد و به سلطهٔ فرانسه در آمریکای شمالی خاتمه دهد.به‌همین مناسبت مروری خواهیم داشت بر این نبرد سرنوشت‌ساز در تاریخ کانادا:

نبرد دشت‌های آبراهام، که با عنوان نبرد کبک هم شناخته می‌شود، یکی از نبردهای محوری «جنگ هفت‌ساله» بود. این نبرد که در ۱۳ سپتامبر ۱۷۵۹ آغاز شد، توسط ارتش و نیروی دریایی بریتانیا در مقابل ارتش فرانسه بر روی فلاتی در پشت دیواره‌های شهر کبک، بر روی زمین‌هایی رخ داد که متعلق به کشاورزی به نام «آبراهام مارتین» بود. در این نبرد کمتر از ۱۰ هزار نیرو در دو جبهه حضور داشتند، اما با وجود تعداد نسبتاً کم نیروها، این نبرد در درگیری میان فرانسه و بریتانیا بر سر سرنوشت «فرانسهٔ نو»، نام مستعمرهٔ پیشین فرانسه در آمریکای شمالی و به‌دنبال آن شکل‌گیری کشور کانادا، نقشی بسیار تعیین‌ کننده داشت.این نبرد پس از سه ماه محاصره فرانسوی‌ها توسط نیروهای بریتانیا صورت گرفت و اوج درگیری‌های آن تنها ۱۵ دقیقه به‌طول انجامید. فرماندهی نیروهای بریتانیایی در این نبرد بر عهدهٔ ژنرال «جیمز وولف» بود، که توانست به‌خوبی در مقابل پیشروی نیروهای فرانسوی به‌رهبری ژنرال «لویی ژوزف مارکوئیس دو مانکالم» مقاومت کند. بااین‌حال این نبرد برای هیچ‌یک از دو فرمانده خوش‌ یمن نبود و هر دو در اوج نبرد به ‌سختی مجروح شدند. ژنرال وولف مورد اصابت سه گلوله قرار گرفت و تنها چند دقیقه پس از آغاز حمله جان خود را از دست داد، و مانکالم هم به‌دلیل عفونت شدید در محل اصابت گلوله‌ای ساچمه‌ای در زیر دنده‌ها، صبح روز بعد از نبرد از دنیا رفت. پس از پایان این نبرد، نیروهای فرانسوی مجبور به تخلیه ی کبک شدند و نیروهای باقی‌مانده ی فرانسه در کانادا تحت ‌فشار شدید نیروهای بریتانیایی قرار گرفتند.در نتیجه این دشت ها را می توان محل نبردهای فراوان بین دو امپراتوری بزرگ فرانسه و بریتانیا بر سر قدرت و برتری دانست. این پارک میدان مبارزه ی جنگی بوده است که در سال 1759 بین این دو کشور اتفاق افتاد و سرنوشت آمریکای شمالی را تغییر داد. علاوه بر اهمیت تاریخی، این پارک از لحاظ اهمیت جغرافیایی و زیبایی طبیعی نیز در درجه ای از اهمیت قرار دارد که پارک مرکزی برای نیویورک و هایدپارک برای لندن اهمیت دارند. پوشش گیاهی وسیع این پارک و علف زارها و چمنزارهای اطراف که مساحت 103 هکتار را پوشانده اند، اینجا را به ریه های شهر کبک تبدیل می کند.

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : Wilfrid-Laurier Ave, Quebec City, QC G1R 2L3, Canada

ساعات بازدید : .............................

تلفن : 14186496172+

وب سایت : ............................

دشت های آبراهام

دشت های آبراهام

دشت های آبراهام

دشت های آبراهام

دشت های آبراهام

هتل لو شتو فرانتوک (Le Chateau Frontenac)

اینجا را می توان بیش از یک هتل دانست. هتل لو شتو فرانتوک به عنوان نمادی برای شهر کبک شناخته می شود. بیش از یک قرن است که این جاذبه ی تاریخی در بالای Cape Diamond قرار گرفته و مشرف به تراس زیبای دوفرن و رودخانه ی سنت لورانس می باشد. علاوه بر اقامت در اتاق های هتل می توانید از نمای داخلی هتل، سالن لابی آن که به تازگی بازسازی شده و آثار تاریخی که قدمت آنها به 400 سال پیش بازمی گردد هم دیدن کنید. راهنمای تور هم در محل حاضر است و اطلاعات لازم را به شما خواهد داد. وقتی در طبقات بالایی هتل هستید، می توانید عکس های دلخواه خود از شهر کبک را بگیرید. طبق نظر ساکنین قدیمی شهر، بهترین نماها از این هتل، نمای بندرگاه قدیمی شهر، ارگ قدیمی، رصدخانه ی ابسرواتور دولا کپیتل و تراس دوفرن می باشند. ایده ی اولیه ی ساخت این هتل متعلق به ویلیام ون هورن، رئیس راه آهن کانادا بود. او می خواست هتلی لوکس بسازد و مسافران را به آن جذب کند تا به تعداد و کیفیت سفرهایی که با قطار صورت می گرفتند، افزوده شود. سرانجام این هتل در سال 1893 افتتاح شد و به سرعت مورد توجه قرار گرفت. بسیاری از افراد مشهور و سرشناس همچون ملکه الیزابت، سلن دیون، دی کاپریو و چارلی چاپلین در مدت اقامت خود در شهر کبک این هتل را انتخاب می کردند. در حقیقت این هتل جایی بود که این افراد آن را خانه ی خود در کبک می دانستند. در سال 1953 هم این هتل محل فیلم برداری یکی از فیلم های آلفرد هیچکاک بود که مونتگمری و باکستر در آن نقش آفرینی کردند. یکی از بازیگران این فیلم نیز مدیر وقت هتل، جورج جسوپ بود. اولین کنفرانس سیاسی شهر کبک در سال 1943 در همین هتل برگزار شد که در آن زمان هتل میزبان وینستون چرچیل و رئیس جمهور وقت آمریکا، فرانکلین روزولت بود.

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس :  Rue des Carrières1, Québec, QC G1R 4P5, Canada

ساعات بازدید : ............................

تلفن : 14186923861+

وب سایت : www.fairmont.com

هتل لوشاتو فرانتک

هتل لوشاتو فرانتک

هتل لوشاتو فرانتک

هتل لوشاتو فرانتک

هتل لوشاتو فرانتک

هتل لوشاتو فرانتک

هتل لوشاتو فرانتک

هتل لوشاتو فرانتک

محله ی پتی شامپلین (Petit Champlain)

این محله در بزرگداشت بنیانگذار شهر کبک، ساموئل شامپلین به این نام خوانده شد. خیابان های روشن محله ی پتی شامپلین شما را دعوت می کند که به 400 سال پیش و زمان شکل گیری و احداث شهر کبک در قرن 17 سفر کنید. محله ی پتی شامپلین را می توان یکی از قدیمی ترین خیابان های تجاری آمریکای شمالی دانست که دو طرف آن را بیش از 47 فروشگاه، رستوران و بوتیک های مختلف احاطه کرده اند. فقط در طول تعطیلات نیست که این خیابان ها روشن و پر رفت و آمدند، بلکه در تمام طول زمستان به همین زیبایی اند و این باعث خوشحالی و رضایت اهالی کبک می باشد؛ چرا که اینجا پاتوق بعدازظهرهای زمستانی آنهاست. در جشن کریسمس اینجا طوری آذین بندی و دکور می شود که گویی نمونه ای است واقعی از فضای داستان های افسانه ای جشن های کریسمس در دهکده های قدیمی.

برای رفتن به محله پتی شامپلین چندین مسیر پلکانی وجود دارد که مهم ترین آنها پلکان "بِرِک نِک" (Breakneck) می باشد که قدیمی ترین پلکان شهر است و در سال 1635 ساخته شده است. اما به جز این پلکان ها، می توانید سوار قطارهای کابلی شوید و به این محله بروید. این قطارهای جذاب که در سال 1879 شروع به کار کردند، محله ی پایین شهر کبک را به تراس دافرین مرتبط می سازند و نمایی بسیار زیبا و سرسبز از منطقه و رودخانه ی سنت لورانس به دست می دهند. در این محله به هر گوشه که بنگرید، سبک زیبای معماری فرانسوی را به وضوح خواهید دید. خانه های 2 تا 3 طبقه از جنس سنگ گچ با پنجره های جلوآمده، سقف های شیروانی و دودکش های بزرگ که از سقف ساختمان ها بیرون زده اند، فضایی را درست می کنند که سخت است باور کنید که واقعاً در فرانسه نیستید. برای بازدید از این محله نصف روز را در نظر بگیرید و در رستورانهای متنوع آن به صرف غذاهای خوشمزه بنشینید و اگر هم قصد خرید دارید، اینجا می توانید از فروشگاه های متنوع آن سوغاتی دلخواه خود را پیدا کنید.

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : Rue du Petit Champlain61, Québec, QC G1K 4H5, Canada

ساعات بازدید : 10AM–5PM

تلفن : 14186922613+

وب سایت : www.quartierpetitchamplain.com

محله ی پتی شامپلین

محله ی پتی شامپلین

محله ی پتی شامپلین

محله ی پتی شامپلین

محله ی پتی شامپلین

محله ی پتی شامپلین

محله ی پتی شامپلین

کلیسای نوتردام کبک (Eglise Notre Dame des Victoires)

یکی از قدیمی ترین کلیساهای آمریکای شمالی، کلیسای نوتردام کبک است که تاریخ احداث آن به قرن هفدهم بازمی گردد و بر روی خرابه های اولین پایگاه مرزی کبک قدیم ساخته شد. مکان کنونی این کلیسا میدان اصلی پلس رویال است و یکی از اصلی ترین جاذبه های تاریخی شهر می باشد. در طول زمان محاصره ی شهر کبک، بنای این کلیسا به شدت آسیب دید و در سال 1763 مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت. طراحی و دکوراسیون فضای داخلی کلیسا نشان دهنده ی تاریخ و اعتقاد اهالی قدیم کبک می باشد. یک نمونه ی کوچک از کشتی Breze که در آن زمان تحت فرمان مرزبان منطقه ی تریسی (Tracy) کالیفرنیا بود نیز از سقف این کلیسا آویزان است. علاوه بر آن، هدایا و نذورات اهدایی زیادی در کلیسا وجود دارند. هنوز هم روز بزرگداشت کشیش اعظم کلیسا، سنت ژنویو (St. Genevieve) در این کلیسا جشن گرفته می شود و در این روز به نشانه ی شکرگزاری نعمت های خداوند، بین مردم کلوچه های کوچک توزیع می شود. شاید این کلیسا عظمت و تجمل کلیساهای اروپا را نداشته باشد، اما این مکان کوچک تاریخچه ای غنی و طولانی دارد. وقتی در منطقه ی کبک قدیم هستید، برای این که لحظاتی از شلوغی شهر به دور باشید، حتماً به این کلیسای دنج و آرام سری بزنید.

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : Rue Sous le Fort32, Québec, QC G1K 4G7, Canada

ساعات بازدید : .............................

تلفن : 14186921650+

وب سایت : .............................

کلیسای نوتردام کبک

کلیسای نوتردام کبک

کلیسای نوتردام کبک

کلیسای نوتردام کبک

کلیسای نوتردام کبک

کلیسای نوتردام کبک

تراس دافرین (Terrasse Dufferin)

بر بالای صخره ای در ارتفاع 60 متر بالاتر از رودخانه ی سنت لورانس، یک سکوی پیاده روی چوبی است که اهالی شهر هنگام پیاده روی همیشه به اینجا می آیند. این تراس نماهای بسیار جذابی از منطقه ی کبک قدیم و رودخانه ی سنت لورانس به شما می دهد. در هنگام تابستان، اینجا از اجراهای هنرمندان خیابانی، شلوغ و پر سر و صدا و پر از رفت و آمد عابرین است. در زمستان و هنگامی که این تراس از بارش برف سنگین سفیدپوش می شود، اینجا محلی است که تشنگان هیجان و آدرنالین بالا سوار بر سورتمه هایشان از ارتفاع 82 متر با سرعتی معادل 90 کیلومتر بر ساعت از تپه ای پوشیده از برف به طرف پایین سُر می خورند. اینجا در طول روز زیباست، اما زیبایی مناظر اطراف هنگام غروب چندین برابر و در طول شب خیره کننده و تحسین برانگیز است. رودخانه ی سنت لورانس و هتل لو شتو فرانتوک که در اطراف این تراس قرار گرفته اند، موقعیت گرفتن بی شمار عکس های زیبا و خاطره انگیز را برایتان فراهم می کنند. می توانید یک نوشیدنی گرم یا غذایی سبک از رستورانهای اطراف بگیرید و روی یکی از نیمکت های اطراف تراس بنشینید و غروب آفتاب را تماشا کنید و غرق در زیبایی و سکوت این محیط شوید.

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : Rue des Carrières, Québec, QC G1R 5J5, Canada

ساعات بازدید : ..........................

تلفن : ...........................

وب سایت : www.ville.quebec.qc.ca

تراس دوفران

تراس دوفران

تراس دوفران

تراس دوفران

تراس دوفران

تراس دوفران

تراس دوفران

تراس دوفران

 

 

 

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات