معروف‌ترین رستوران‌ها و کافه‌ها در هانگزو

5 سال پیش 0 دیدگاه

رستوران‌های هانگزو، یکی از زیباترین مکان‌های چین هستند که شهرت جهانی دارند. همچنین تعداد زیادی رستوران و بهترین کافه‌ها با غذاهای سنتی هانگ و همچنین غذاهای نوآورانه به سبک غربی در هانگزو به چشم می‌خورد. در اینجا لیست بهترین رستوران‌های هانگزو را معرفی می‌کنیم.

معرفی مشهورترین رستوران‌ها در هانگزو

هانگزو مرکز استان ژجیانگ و یکی از هفت پایتخت باستانی چین است. مارکوپولو، مسافر ایتالیایی، این شهر را بهترین و مجلل‌ترین شهر جهان توصیف کرده است. منطقه دیدنی دریاچه غرب شامل بیش از 60 مکان باستانی فرهنگی و چندین جاذبه با زیبایی طبیعی است و سفر دریایی در دریاچه، گزینه خوبی برای مشاهده چندین مکان دیدنی به شمار می‌رود. هانگزو، همچنین مکان خوبی برای بازدید از مزرعه چای است.

در ادامه به معرفی رستوران‌های هانگزو می‌پردازیم:

رستوران لو در چین

رستوران Le Restaurant که در هتلی نزدیک به Xihu (دریاچه غربی) واقع شده، یکی از بهترین رستوران‌های هانگزو است که غذاهایی به سبک غربی مانند پیتزا، سالاد، استیک و پاستا ارائه می‌دهد. پیتزاهای مختلف آن‌ها خوشمزه است، مواد اولیه غذاها کاملا سالم و تازه است و سرآشپزها پیتزاهای خود را در فر سنگ‌تراشی می‌پزند که باعث می‌شود پیتزاها واقعا ترد و خوش‌طعم شوند. شما می‌توانید در یک تراس عالی غذای خود را بخورید و از تماشای منظره‌ای دیدنی از کوه‌ها لذت ببرید.

بیشتر بخوانید: غذاهای سنتی کیوتو

رستوران Gui

یکی از رستوران‌های معروف هانگزوGUI  است. این رستوران از زیتون شیرین، به عنوان تم اصلی استفاده می‌کند. بنابراین، شما می‌توانید رایحه باطراوت آن را در همه جای رستوران استشمام کنید. غذاهای این رستوران نرم و لطیف و در عین حال بسیار لذیذ و اشتهاآور هستند. محیط رستوران نیز به اندازه مزه دلچسب غذاها شگفت‌انگیز است؛ با قوری‌های سفالی، مبلمان چوبی و نقاشی‌های چینی ظریفی که برای تزئین فضای رستوران استفاده می‌شود، زیبایی آرام‌بخشی به این مکان می‌دهد.

رستوران جین شا

جین شا در هتل مجلل 5 ستاره Four Seasons واقع شده و رستورانی شگفت‌انگیز است که غذاهای شرقی، غربی و تلفیقی را سرو می‌کند. پاته جگر، غاز فندقی که با پنکیک پیاز بهار و ترافل سیاه برشته شده و گل‌کلم، بسیار شگفت‌انگیز است. آن‌ها لیستی از چای‌های چینی را نیز ارائه می‌دهند‌.

رستوران و سالن مستر کینگ

یکی دیگر از رستوران‌های معروف هانگزو، رستوران و سالن مستر کینگ است که شبیه یک کارخانه قدیمی انگلیسی است و طیف گسترده‌ای از غذاهای آسیایی و غربی را سرو می‌کند. غذاهای آن‌ها تازه و خوش‌طعم و کوکتل‌ها رنگارنگ و جذاب هستند. این رستوران مکانی است که قطعا می‌توانید برای صرف نوشیدنی در عصر به آنجا بروید. همچنین قابل توجه است که این رستوران به سبک انگلیسی، چای سنتی بعدازظهر انگلیسی را با فنجان‌هایی دوست‌داشتنی، کیک، کوکی‌ها و همچنین چای‌های عالی انگلیسی ارائه می‌دهد.

رستوران ژی وی گان

یکی از بهترین رستوران‌های شهر هانگزو، ژی وی گوان است که در سال 1913 تاسیس شد‌. ژی وی گان، یک رستوران هنگ با سابقه‌ای طولانی است که غذاهای لذیذ، میان وعده‌ها و دسرها را ارائه می‌دهد. آن‌ها علاوه بر غذاهای کوچک، غذاهای سنتی Hang را نیز ارائه می‌دهند.

یکی از غذاهای سنتی این رستوران، ماهی Xihu در سس سرکه و مرغ است. فضای داخلی رستوران دنج است و می‌توانید با خیال راحت غذای خود را در طبقه دوم با مناظر زیبای دریاچه و نسیم ملایم میل کنید.

رستوران خانه مادربزرگ

رستوران خانه مادربزرگ (The Grandma's) که یکی از بهترین رستوران‌های شهر هانگزوست، در کنار دریاچه زیبای غرب واقع شده و یک رستوران بسیار محبوب است که غذاهای ارتدکس Hang را سرو می‌کند و هدف آن، نشان دادن طعم طبیعی و تازه مواد است. خانه مادربزرگ غذاهای فراوانی از جمله گوشت خوک پخته شده دانگپو، ماهی شیهو در سس سرکه و مرغ با عطر چای ارائه می‌دهد. علاوه بر غذاهای عالی، محیطی زیبا و راحتی نیز دارد. همچنین اگر مسافران کنار پنجره‌ها بنشینند، می‌توانند از مناظر دوست‌داشتنی دریاچه غربی لذت ببرند.

رستوران لو وای لو

 یکی از رستوران‌های هانگزو که بسیار قدیمی و معروف است که در آن، می‌توان انواع غذاهای لذیذ مانند گوشت پخته شده با سس سرکه و سوپ ماهی سونگ (نوعی سوپ غلیظ که با ماهی ماندارین، ژامبون و شاخه‌های بامبوی زمستانی پخته می‌شود را میل کنید.)

علاوه بر این، دسرهای این رستوران بسیار شهرت دارند. سه دسر حتی به عنوان «دسرهای معروف چینی» ذکر شده است: شیرینی ووشان، ریشه نیلوفر آبی بخارپز شده با برنج چسبنده، ژامبون گیاهی که از پوست کشک لوبیا و آرد برنج قرمز تهیه می‌شود. علاوه بر این، در حین صرف وعده‌های غذایی، می‌توانید دریاچه زیبای غرب را تماشا کنید. با این حال، قیمت غذا در چین ارزان نیست، اما طعم آن عالی است.

بیشتر بخوانید: معروف‌ترین رستوران‌ها و کافه‌ها در شانگهای

اگر از یک بومی هانگزو بپرسید که کدام رستوران محبوب‌ترین رستوران در این شهر است، مطمئنا می‌گوید Lou Wai Lou زیرا عالی‌ترین غذای اصیل هانگزو را ارائه می‌دهد. این رستوران که در سال 1848 تأسیس شد، تاریخچه‌ای طولانی دارد. غذاهای ویژه شامل ماهی دریاچه غربی در سرکه، میگو سرخ شده با چای لونجینگ و مرغ گداست. لو وای لو بیش از 30 شعبه در شهر دارد که خدمات غذاخوری و بیرون رفتن را ارائه می‌دهند. در میان آن‌ها، فروشگاه شاخص در تپه انفرادی و جزیره‌ای در دریاچه غربی، بهترین است.

رستوران  奎元 (کوی یوان گوان)

هنگام سفر به چین، شهر هانگزو، نمی‌توانید نودل‌های رستوران کوی یوان گوان را از دست بدهید. این یک رستوران نودل صد ساله است که افراد مشهور زیادی از تمام بخش‌های چین به آنجا می‌آیند. نودل‌های متنوعی در آنجا عرضه می‌شود که در میان آن‌ها نودل با مارماهی خرد شده و میگوی پوست کنده (Xiabao Shanmian) و رشته فرنگی با سبزیجات کنسرو شده (Pian Er Chuan) بیشترین طرفدار را دارد.

رستوران وی ژوانگ

این یکی از رستوران‌های هانگزو به شمار می‌رود که در دایک یانگ‌گونگ در امتداد دریاچه غربی واقع شده و به خاطر محیط باغ مانندش مشهور است. از روی صندلی‌های نزدیک پنجره، مهمانان می‌توانند از مناظر باشکوه دریاچه غربی لذت ببرند. گوشت سرخ شده خرچنگ بخارپز شده در داخل پرتقال در آنجا بسیار منحصر به فرد است. گفته می‌شود که این یک غذای دربار سلطنتی است که قدمت آن به سلسله سانگ جنوبی (1127 - 1279) برمی‌گردد.

رستوران لانگ جینگ

 یکی از رستوران‌های هانگزو، لانگ جینگ موقعیت مناسب آن در دهکده چای Longjing در Hangzhou با محیطی آرام و هوای تازه است. یک حیاط در طبقه همکف وجود دارد که منظره‌ای باز از کوه‌های سرسبز اطراف را ارائه می‌دهد. غذاهای سبک روستایی در آنجا عموما از نظر طعم سبک اما بسیار خاص هستند.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات