معرفی مالزی

5 سال پیش 0 دیدگاه

کشوری سرسبز در جنوب شرق آسیا

|| معرفی

حس بلندپروازی و پیشرفت را می توان از آسمانخراش های سر به فلک کشیده اش فهمید، کشوری که امروزه پا به پای ژاپن، کره جنوبی و چین، در صنعت گردشگری قدم برداشته است. با سفر به این کشور زیبا که فرهنگ های چینی، هندی و اسلامی در آن جریان دارد، گویی به کل آسیا سفر کرده ایم. طبیعت خیال انگیز با بناهای تاریخی و سازه های مدرن، همراه شده اند تا مالزی را به عنوان کشوری متفاوت، به جهانیان معرفی کنند. هنگام بازدید از غارهای چندصد هزار ساله باتو، بهتر است با خودتان موز یا بادم زمینی داشته باشید که هم لذت غذا دادن به میمون های بامزه را تجربه کنید و هم از ربوده شدن وسایل پر زرق و برقتان توسط این میمون های بامزه در امان بمانید! درون غارها پر است از نقاشی ها و تابلوهای زیبایی از هندوها که دیدنشان بسیار لذت بخش است. در بیرون غار هم مجمسه طلایی رنگ غول پیکری از بودا نصب شده که زیبایی منطقه را دوچندان می کند. لذت تماشای ماهی ها، کوسه ها و جانداران دریایی از فاصله ای بسیار نزدیک و تنها به اندازه یک شیشه، تجربه ای توصیف نشدنی است. آکواریوم کوالالامپور این فرصت ناب را به شما می دهد تا با دنیای زیر آب بیشتر آشنا شوید. اگر به مالزی سفر کنید و از پارک آبی سان وی لاگون بهره نبرید مثل این است که اصلا به مالزی نرفته اید! گذراندن یک روز مهیج و شاد در این پارک بی نظیر پاداش کسانی است که پارک آبی سان وی لاگون را در برنامه سفر خود گذاشته اند. یکی از درخشنده ترین معابد دنیا بدون شک معبد شیشه ای یا همان معبد آرولمیگوسری را جاکالیامان است که همه قسمت های آن از جمله دیوارها، ستون ها، سقف و حتی کف آن از شیشه ساخته شده است. شهرک تفریحی گنتینگ هایلندز روز هیجان انگیز دیگری را به شما هدیه خواهد داد، پس بدون عذاب وجدان کل روزتان را به تفریح و بازی در این مجموعه شگفت انگیز بگذرانید. اگر شخصیت رمانتیکی دارید حتما پارک پروانه ها را ببینید، پارکی زیبا که هزاران پراونه و گونه گیاهی به شکلی رویایی در آن وجود دارد. شهر تاریخی ملاکا، معابد کک لوک سی، تین هو و سری ماهاماریامان، برج های دوقلوی پتروناس، محله چینی ها، موزه ملی مالزی، جزایر پرهنتیان، جزیره پانگکور لوت، پارک پرندگان، برج کی ال، عمارت سلطان عبدالصمد و مسجد جامع کوالالامپور تنها بخشی کمی از جاذبه های دیدنی این کشور فوق العاده هستند.         

| آب و هوا

باتوجه به موقعیت جغرافیایی مالزی در خط استوا ، این کشور در تمام سال گرم و شرجی است و متوسط دما بین 21 تا 32 درجه سانتی گراد است. این موقعیت خاص جغرافیایی و گرم شدن تدریجی زمین سبب تاثیر پذیری بیشتر این کشور شده و به وضوح عواملی چون خشکسالی ، افزایش باران های فصلی ، سیل و همچنین بالا آمدن سطح آب دریاها را در گوشه به گوشه ی کشور می بینیم.مالزی شاهد دو فصل بارش می باشد ، بخش های شرقی در ماه های نوامبر تا مارس بر اثر بادهای موسمی غرق در طوفان و رعد و برق و باران می شود و بخش های غربی از مه تا سپتامبر ....

با وجود اینکه در بخش های غربی بیشتر ماه های سال بارانیست ، اما همان طور که گرمای هلاک کننده در تابستان ندارد ، این باران ها نیز آزار دهنده نمی باشند و این نواحی همه ی ایام سال میزبان گردشگران بسیار زیادیست.

اطلاعات عمومی

پایتخت : کوالالامپور

پیش شماره : 60+

اختلاف ساعت با ایران :  04:30+ 

واحد پول :  رینگیت (Malaysian ringgit)

دین : اسلام ، مسیحیت ، هندویسم و بودایسم

زبان رسمی : مالایی ( زبان رسمی ) انگلیسی ، چینی ،تامیل، تلوگو،مالایالام، پنجایی ، تایلندی و چندینن زبان بومی دیگر

| سوغات  

یکی از بزرگترین دغدغه های هر مسافری، چه در سفرهای کوتاه چه سفرهای طولانی تر شاید دانستن سوغاتی مخصوص هر سرزمینیست که بخواهند به یادگار و یا برای هدیه دادن به عزیزانشان بخرند که در اینجا قصد داریم معروف ترین سوغاتی های مالزی را به شما معرفی کنیم:

 | پارچه باتیک (Batik)

Batik پارچه سنتی مالزیایی است که دارای طرح های منحصردی می باشد.

Batik & Songket

| پارچه سانگت (songket)

پارچه ای ابریشمی یا نخی با رشته های طلا یا نقره که با ظرافتی خاص بافته شده است . سانگک بخش از لباس "بجو ملایو" است که مردها می پوشند.اگر این پارچه ها و طرحشان را دوست دارید می توانید کیف ، دفترچه یا زیر بشقابی را به عنوان سوغات بخرید.

songket

| میوه دوریان (Durian)

دوریان یک نوع میوه ی محبوب مالزیاییست که یا طرفدار آن می شوید یا از آن متنفر خواهید شد چرا که بوی بسیار نامطبوعی دارد اما ماده ی درون آن خوشمزه است .اگر خود این میوه را تست نکردید از بستنی هایی که اسانس دوریان دارند و یا شکلات دوریان حتما برای سوغاتی خرید کنید.

Durian

| قهوه سفید (White Coffee)

 قهوه ی سفید نوشیدنی محبوب مالزیایی هاست که در همه ی کافی شاپ های شهرهای مختلف پیدا می شود.

White Coffee

| انواع ادویه مثل کاری و فلفل

ادویه مالزی

| دادال (dodol)

یک نوع تافی معروف و بسیار شیرین و خوشمزه است .دادال را با شیر نارگیل و قند خرما درست می‌کنند و اسانس «پاندان» (pandan) یا دوریان به آن افزوده می‌شود.

dodol

| مجسمه های فلزی 

مجسمه های فلزی 

 

 

 

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات