مهیج‌ترین جاذبه‌های آفریقای جنوبی برای کودکان

5 سال پیش 0 دیدگاه

جاذبه‌های آفریقای جنوبی برای کودکان، با الهام‌گرفتن از تخیلات و رؤیاهای کودکانه آنان فراهم شده است. این جاذبه‌ها برای کودکان بسیار متنوع است. بیشتر این مکان‌ها تنها جنبه بازی و سرگرمی ندارند، بلکه هدف این جاذبه‌های گردشگری آموزش و یادگیری همراه با مشاهدات عینی است.

درواقع جاذبه تفریحی آفریقای جنوبی برای کودکان و بزرگ‌سالان با هم تدارک دیده شده است. این جاذبه‌های گردشگری مکان‌هایی هستند که کودکان و والدین آن‌ها بدون خستگی می‌توانند ساعت‌ها از محیط خاص و هیجان‌انگیز لذت ببرند؛ زیرا این جاذبه‌ها به‌قدری بکر و خارق‌العاده هستند که بزرگ‌سالان نیز لذت کافی از آن‌ها می‌برند.

جاذبه‌های آفریقای جنوبی برای کودکان

جاذبه‌های آفریقای جنوبی برای کودکان با رده‌های سنی متفاوت جذاب و هیجان‌انگیز هستند. برخی از مهم‌ترین و هیجان‌انگیزترین جاذبه‌های تفریحی آفریقای جنوبی که طرفداران بیشتری در میان کودکان دارند، عبارت‌اند از:

  1. مرکز اکتشافات علم و دانش

یکی از مهیج‌ترین جاذبه‌های آفریقای جنوبی برای کودکان مرکز اکتشافات علم و دانش است. این مجموعه بی‌نظیر در ژوهانسبورگ قرار دارد و البته تنها برای بازی و گذران وقت کودکان طراحی نشده است، بلکه هدف این مجموعه تفریحی آشنایی کودکان با علوم و فنون متعدد و تجربه اکتشافات زیست‌محیطی است.

بیشتر بخوانید: معرفی آفریقای جنوبی

در این مجموعه با زبانی ساده و قابل فهم کودکان را با علوم و فنون متعددی مانند جغرافیا، شیمی، زندگی جانوران و نوع تغذیه و زیستگاه آنان، الکترونیک و بسیاری از علوم دیگر آشنا می‌کنند. در این مجموعه به‌دلیل اینکه اکتشاف و یادگیری با بازی و تفریح توأم شده است، نقش قابل‌توجهی در یادگیری کودکان ایفا می‌کند. جاذبه تفریحی آفریقای جنوبی برای کودکان ذهن کنجکاو آنان را به‌خوبی ارضا می‌کند.

  1. صخره‌نوردی

یکی دیگر از جاذبه‌های آفریقای جنوبی برای کودکان صخره‌نوردی است. در این مجموعه کودکان تمام توان و انرژی خود را جمع می‌کنند تا بتوانند از صخره‌ها بالا بروند. این جاذبه تفریحی آفریقای جنوبی برای کودکان بسیار پرطرفدار است؛ زیرا هم نکات ایمنی در راه‌اندازی آن رعایت شده است و هم اینکه حس رقابت و تلاش را در کودکان زنده می‌کند.

  1. باغ‌های گیاه‌شناسی ملی والتر سیسولو

یکی دیگر از جاذبه‌های آفریقای جنوبی برای کودکان که به‌خوبی می‌تواند به حس کنجکاوی آنان پاسخ دهد، باغ‌های گیاه‌شناسی ملی والتر سیسولوست. در این پارک مهیج به‌دلیل وجود گل‌ها و گیاهان متنوع حسی آرام‌بخش حاکم است، اما آنچه این باغ‌ها را برای کودکان و بزرگ‌سالان متمایز می‌کند، اطلاعاتی است که درباره گیاهان و خواص آن‌ها داده می‌شود.

این جاذبه تفریحی آفریقای جنوبی برای کودکان جنبه آموزشی و یادگیری دارد. درواقع در این مکان برای کودکان محیطی تدارک دیده شده است که آنان ضمن بازی و لذت‌بردن از طبیعت با گونه‌های مختلف گیاهان و خواص و فواید آن‌ها نیز آشنا شوند.

  1. پارک شیرها

بی‌شک پارک شیرها یکی از مهیج‌ترین جاذبه‌های آفریقای جنوبی برای کودکان است. معمولاً کودکان عاشق حیوانات هستند و عادت کرده‌اند حیوانات وحشی مانند شیر و ببر را تنها در کارتون‌ها ببینند، اما در این جاذبه آفریقای جنوبی، محیطی برای کودکان فراهم شده است که توله ببر و پلنگ و شیر را از نزدیک ببینند؛ البته حس لمس این حیوانات از نزدیک نه‌تنها برای کودکان، بلکه برای بزرگ‌سالان نیز خاص و فوق‌العاده است.

بیشتر بخوانید: پارک ملی پیلانسبرگ

  1. بازی‌های اکروباتیک

از دیگر جاذبه‌های آفریقای جنوبی برای کودکان مکانی برای بازی‌های اکروباتیک و بالا و پایین رفتن از درختان است. کمتر کودکی را می‌توان شناخت که حداقل برای یک بار هم که شده مانند تارزان یا دیگر قهرمانان کارتون‌ها و داستان‌ها از این شاخه به آن شاخه نرفته باشد. کودکان سراسر انرژی هستند و در بیشتر اوقات بعد از مشاهده کارتون‌ها، سعی می‌کنند حرکات قهرمانان داستان‌های خیالی را اجرا کنند.

معمولاً در محیط‌هایی مانند خانه امکان انجام چنین حرکاتی فراهم نیست و گاهی نیز این اعمال کودکان سبب آسیب‌دیدن آن‌ها همراه می‌شود؛ ز این‌رو یکی از جاذبه‌های تفریحی آفریقای جنوبی برای کودکان به‌منظور ارضای همین حس آنان طراحی شده است. در این مکان کودکان می‌توانند از این شاخه به آن شاخه بروند و ساعت‌ها غرق شادی باشند. گفتنی است اصول مراقبتی برای انجام بازی‌های اکروباتیک در این مکان کاملاً رعایت شده است.

  1. باغ وحش ژوهاستیک

از دیگر جاذبه‌های تفریحی آفریقای جنوبی برای کودکان باغ وحش ژوهاستیک که انوع حیوانات آفریقا و سایر مکان‌ها در آن وجود دارد. تجربه لمس حیوانات یا غذادادن به آن‌ها همیشه برای کودکان خاص بوده است؛ البته اگر راهنمایی نیز در باغ وحش باشد که اطلاعات کافی و لازم را از حیوانات در اختیار کودکان قرار دهد، در کنار تفریح، یادگیری و معلومات کودکان نیز تقویت می‌شود. در باغ وحش ژوهاستیک راهنمای باغ وحش این وظیفه را به‌خوبی انجام می‌دهد. همچنین می‌توانید قبل از رفتن، راهنمای سفر به آفریقای جنوبی را مطالعه کنید.

  1. پارک خزندگان شادی و ماجراجویی

یکی از هیجان‌انگیزترین جاذبه‌های آفریقای جنوبی برای کودکان دیدن مارها و کروکودیل‌ها از فاصله‌ای بسیار نزدیک است. کودکان در کتاب‌ها یا برنامه‌های تلویزیونی درباره این خزندگان مطالبی خوانده یا فیلمی دیده باشند، اما در این جاذبه از سفر به آفریقای جنوبی همه چیز برای کودکان عینیت می‌یابد؛ البته گاهی ممکن است به‌دلیل خطرناک‌بودن این موجودات نگرانی‌هایی برای خانواده‌ها در بازدید از این محیط‌ها وجود داشته باشد، اما باید دانست وجود مربی‌های آموزش‌دیده در این محیط این نگرانی را از بین می‌برد.

سخن پایانی

جاذبه‌های آفریقای جنوبی به‌قدری برای کودکان هیجان‌انگیز است که محال است کودکان خاطره سفر خود به این نقاط را به‌سادگی از یاد ببرند. درواقع جاذبه‌های تفریحی آفریقای جنوبی برای کودکان به‌قدری اصولی و با برنامه‌ریزی خاص همراه شده است که نه‌تنها کودکان، بلکه بزرگ‌سالان را نیز شیفته خود می‌کند.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات