راهنمای سفر به سوئیس

6 سال پیش 0 دیدگاه

راهنمای کامل سفر به سوئیس شامل موارد بیشماری است که با بررسی آن‌ها می‌توانید از سفر خود با تور سوئیس به این کشور زیبا بی‌نهایت لذت ببرید. سوئیس در میان کوه‌های آلپ یکی از زیباترین چشم‌اندازهای دنیا را دارد و  بازدید از آن، تجربه‌ای خارق‌العاده خواهد بود. کنار هم قرار گرفتن پیشرفت‌های صنعتی و آرامش در شهرهای آن به زیبایی مشهود است؛ جایی که اهمیت و جایگاه جهانی زوریخ با عظمت افسانه‌ای و تپه‌های زیبا نظر هر بازدیدکننده‌ای را جلب می‌کند.  

کابین‌ها و استراحتگاه‌های سبک آلپاین یا اسکی و چتربازی در کوه‌های باورنکردنی از فعالیت‌های هیجان‌انگیزی است که باید آن را تجربه کنید و حتی می‌توانید با روند تهیه شکلات‌های معروف سوئیس آشنا شوید. در ادامه با معرفی راهنمای سفر به سوئیس همراه ما باشید.

 

ویزای سوئیس

سوئیس در اتحادیه اروپا عضویت ندارد، اما از امضاکنندگان کنوانسیون شنگن است. همه شهروندان اتحادیه اروپا می‌توانند بدون ویزا به مدت 90 روزه در سوئیس اقامت داشته باشند. همچنین افرادی که توسط طرح شینگن تایید شده‌اند، از جمله اکثر کشورهای آمریکا، اسرائیل و استرالیا می‌توانند از این قانون استفاده کنند. قبل از سفر راهنمای کامل سفر به سوئیس را مطالعه کرده و همیشه سعی کنید پاسپورت خود را همراه داشته باشید زیرا داشتن کارت شناسایی عکس‌دار جزو قوانین این کشور است. شهروندان سوئیس، کارت شناسایی ملی دارند. 

سفر به سوئیس

سوئیس یکی از امن‌ترین کشورهای جهان

سوئیس به طور کلی به عنوان یکی از امن‌ترین کشورهای جهان شناخته می‌شود. موقعیت ژئوپلیتیکی سوئیس باعث شده است این کشور در معرض خطر وحشت کمتری قرار گیرد. استاندارد بالای زندگی همچنین سبب کاهش احتمال جرم نیز شده است. فعالیت‌هایی مانند ورزش‌های زمستانی می‌تواند تا حدی خطرناک باشد، اما ایمنی که در شیب‌ها وجود دارد، آسیب و مرگ و میر را کاهش داده است.

بیشتر بخوانید: همه چیز راجع‌به بام اروپا، منطقه دیدنی یونگفراو سوئیس

بهتر است بیمه مسافرتی را قبل از سفر تهیه کنید. بیمه مسافرتی World Nomads تعداد زیادی ورزش و فعالیت‌ها را پوشش می‌دهد. Safety Wing همچنین یکی از بیمه‌هایی است که برای افرادی که فقط ماه به ماه سفر می‌کنند، مناسب است.  

سفر توریستی به سوئیس

زبان در سوئیس

زبان در سوئیس ترکیبی جذاب از فرانسوی، آلمانی و ایتالیایی با برخی از گویش‌های منطقه‌ای مانند رومانش است. با بررسی راهنمای کامل سفر به سوئیس متوجه خواهید شد که یکی از معدود کشورهایی است که هنوز از لاتین به عنوان یک زبان کاربردی استفاده می‌کند. زبان انگلیسی را بیشتر در پیست‌های اسکی خواهید شنید، اما بهتر است کمی با زبان فرانسوی یا آلمانی نیز آشنا باشید.

چگونگی سفر به سوئیس

حمل و نقل عمومی در کشور سوئیس

سیستم قطار یکی از کارآمدترین وسایل حمل و نقل عمومی در سوئیس است. اپلیکیشن‌هایی مانندRome 2 Rio نیز برای جستجوی اتصالات قطار بسیار به شما کمک خواهد کرد. اگر ترجیح می‌دهید ماشین کرایه کرده و در زمان اقامت در سوئیس رانندگی کنید، توصیه می‌کنیم از خودروهای اجاره‌ای با قیمت‌های مناسب استفاده کنید.

جاهای دیدنی سوئیس

بهترین زمان برای رفتن به سوئیس

سوئیس مانند هر کشور دیگری، در هر زمان از سال بسیار دیدنی و فوق‌العاده است و می‌توانید اوقات فراموش‌نشدنی را در آن سپری کنید. راهنمای کامل سفر به سوئیس شما را برای یک برنامه‌ریزی بهتر راهنمایی می‌کند. با بررسی فصول و شرایط آب و هوایی کشوری که به آن سفر می‌کنید، بهترین زمان سفر به سوئیس را انتخاب کنید. البته همه‌چیز به فعالیت‌های که می‌خواهید انجام دهید، بستگی دارد. اگر قصد اسکی و اسنوبرد را دارید، بهتر است در فصل زمستان به سوئیس سفر کنید.

فعالیت در سوئیس را میتوان به سه فصل گردشگری تقسیم کرد:

فصل (اکتبر-مارس)

 در نیمه اول این فصل، استراحتگاه‌های کوهستانی و رستوران‌ها روزهای کمتر و ساعات کوتاه‌تری باز هستند. شما می‌توانید در این ایام 50 درصد کمتر از فصل پرفروش هزینه کنید.

راهنمای کامل سفر به سوئیس

فصل‌های میانی (آوریل-ژوئن و سپتامبر) 

هوای گرم‌تر به این معنی است که استراحتگاه‌ها برای مدت طولانی‌تری مشغول فعالیت هستند. شما همچنان می‌توانید در این ایام از قیمت‌های مقرون به صرفه‌تری بهره‌مند شوید.

فصل شلوغ (ژوئیه، آگوست و دسامبر-آوریل) 

در این ایام همه‌جا بسیار شلوغ می‌شود و تمامی امکانات در دسترس گردشگران قرار می‌گیرد.

هزینه سفر به سوئیس

هزینه‌های سفر سوئیس

سوئیس جزو کشورهای گران برای سفر محسوب می‌شود، به همین دلیل اغلب از مسیر معمولی سفر اروپا نادیده گرفته می‌شود. اگر در هاستل‌ها اقامت داشته باشید، برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌توانید بیشتر وعده‌های غذایی را خودتان بپزید و فقط در صورت لزوم از وسایل حمل و نقل محلی حدود 70 تا 100 دلار در روز هزینه کنید. غذا و همچنین اقامتگاه در سوئیس بسیار گران است، هرچند تجربه بازدید از سوئیس بسیار شگفت‌انگیز خواهد بود.

 هزینه ی سفر به سوئیس

محل اقامت در خوابگاه‌ها حدود 30-60 دلار و هتل‌های ارزان 80-120 دلار هزینه دارند. قیمت‌های متوسط بین 150-200 دلار متغیر است. وعده غذایی معمولی برای یک نفر10 تا 25 دلار و رستوران‌ها تا 60 دلار به بالا هستند. همچنین قیمت اتوبوس‌های شهری 2.50-5 دلار و قطار بین شهری 25-50 دلار هزینه دارند.

مسافرت به سوئیس

 وسایل مورد نیاز برای سفر به سوئیس

 فصول مختلفی در سوئیس وجود دارد. راهنمای کامل سفر به سوئیس را مطالعه و سفر خود را بهتر برنامه‌ریزی کنید. دمای سوئیس به طور کلی معتدل است، هرچند در کوهستان هوا کمی سردتر است. با در نظر گرفتن این موضوع، مطمئن شوید که تعداد زیادی لباس مناسب به همراه داشته باشید که در صورت لزوم آن‌ها را بپوشید و برای روزهای گرم‌تر، لباس‌های راحت‌تر همراه داشته باشید.

در ماه‌های زمستان، مهم‌ترین چیز داشتن یک کت خوب و چکمه‌های گرم است که هنگام پیاده‌روی بسیار به شما کمک خواهد کرد. در آب و هوای شدید (اورست) به لباس‌های زمستانی خوب بسیار نیاز خواهید داشت. 

 

وسایل مورد نیاز برای سفر به سوئیس

جاذبه‌ها و کارهای زیادی که در سوئیس می‌توانید انجام دهید

در ادامه برخی از فعالیت‌ها و تفریحاتی که می‌توانید در سفر به سوئیس داشته باشید را آورده‌ایم:

برن را کاوش کنید

برن، پایتخت سوئیس شهر کوچک و زیبایی است که باید حتما از آن دیدن کنید. جاهای دیدنی برن شهری قرن دوازدهمی که از تماشای معماری قرون وسطایی کل شهر بسیار لذت خواهید برد. برج‌های ساعت و کلیساهای باستانی، خیابان‌های سنگ‌فرش‌شده و ساختمان‌های مهمی مانند بوندشاوس (کاخ فدرال) نئو رنسانس، از جاذبه‌های دیدنی این شهر تاریخی هستند که می‌توانید ساعت‌ها در اطراف شهر قدم بزنید.

جاهای دیدنی سوئیس

ماجراجویی در اینترلاکن!

اینترلاکن یکی از شهرهای هیجان‌انگیز سوئیس است که  فعالیت‌های مختلفی می‌توانید در آن انجام دهید. راهنمای کامل سفر به سوئیس را مطالعه کرده و برنامه‌ریزی درستی تنظیم کنید. از جاهای دیدنی اینترلاکن می‌توان به چتربازی، تاب زدن در دره ، پاراگلایدر یا سوار شدن بر قایق جت توربو علاقه اشاره کرد.

جاهای دیدنی برن

 

از آبشار راین دیدن کنید

تماشای آبشارها می‌تواند تجربه لذت‌بخشی باشد. High Rhine در مرز بین شافهاوزن و زوریخ قرار دارد و بزرگ‌ترین آبشار اروپا، یعنی آبشار راین از اینجا قابل مشاهده است.‌ به سمت آبشار پیاده‌روی کنید تا از مناظر لذت بیشتری ببرید. در دهکده شافهاوزن، همچنین می‌توانید از یک قلعه قرون وسطایی بازدید کنید. 

جاهای دیدنی زوریخ سوئیس

بر فراز سوئیس پرواز کنید

 تجربه‌ پرواز با هلیکوپترسواری بر فراز دریاچه‌های زیبا بسیار هیجان‌انگیز و به یاد ماندنی خواهد بود. سفر به سوئیس این امکان را برای شما مهیا می‌کند و می‌توانید از فعالیت‌های هوایی فراوان لذت ببرید. تماشای مناظر زیبای کوه‌های آلپ سوئیس با هلیکوپترسواری Jungfraujoch تجربه‌ای است که هرگز آن را فراموش نخواهید کرد. پرواز با هلیکوپتر خوش‌منظره که از اینترلاکن شروع می‌شود و سه قله جادویی Eiger، Mönch، Jungfrau از جاذبه‌های دیدنی این مناطق هستند.

بیشتر بخوانید: 14 سازه شگفت‌انگیز در سوئیس که حتماً باید از آن‌ها بازدید کنید

با پاراگلایدر بر فراز یخچال Aletsch یکی از میراث‌های یونسکو و بزرگ‌ترین یخچال‌ طبیعی در کوه‌های آلپ پرواز کنید. همچنین می‌توانید بانجی جامپ را امتحان کنید و مانند فیلم جیمز باند GoldenEye  بر فراز سد Verzasca یکی از محبوب‌ترین پرش‌های جهان را امتحان کنید.

راهنمای سفر به کشور سوئیس

جاذبه‌های زوریخ را کاوش کنید

زوریخ بر روی دریاچه‌ای زیبا با پس‌زمینه کوهستانی خیره‌کننده یکی از اعجاب‌انگیزترین شهرهای سوئیس است. جاذبه زوریخ همچنین مرکز شهر تاریخی، دریاچه‌ها و پارک‌ها، بارها و رستوران‌های پرجنب‌وجوشی است که هرساله جمعیت زیادی از گردشگران را به سمت خود می‌کشاند. زندگی‌های شلوغ شبانه، هنرهای زیبای خیابانی بر جذابیت‌های این شهر می‌افزاید. زوریخ به دلیل موقعیت مکانی خود، یک مقصد عالی برای انجام بسیاری از فعالیت‌هاست! 

سفر به کشور سوئیس

 راهنمای کامل سفر به زوریخ در سوئیس

با استفاده از تور یک روزه از کوه تیتلیس زوریخ دیدن کنید. این تور زوریخ شما را به کوه منظره تیتلیس می‌برد که در آن می‌توانید زیبایی کوه‌های آلپ سوئیس را در یک تله‌کابین تماشا کنید. این تور همچنین شامل یک گشت شهری در لوسرن و همچنین غار یخی است. برای بازدید از  لوسرن و کوه پیلاتوس تور دیگری شما را با استفاده از اتوبوس، تله‌کابین، فونیکولور و حتی قایق جابه‌جا می‌کند و بهترین کوه پیلاتوس را به شما نشان می‌دهد. 

سفر به کشور سوئیس

یک  تور یک روزه دیگر از زوریخ به Jungfraujoch انجام می‌شود که به وسیله قطار چرخ‌دنده‌ای می‌توانید مناظر ایگر، مونچ، و یونگ‌فراو را ببینید و همچنین در تونل‌های قصر یخی از تماشای کوه‌ها نهایت استفاده را ببرید. در رشته‌های آلپ سوئیس می‌توانید فعالیت‌های زیادی از جمله اسکی و اسنوبورد گرفته تا پیاده‌روی انجام دهید که بسیار لذت‌بخش هستند. بنابراین در زمانی که در سوئیس هستید به کوه‌ها بروید و نهایت استفاده را ببرید! Matterhorn با برخی از بهترین امکانات اسکی و بهترین مناظر، گردشگران بسیاری را به سمت خود می‌کشاند.

اگر به پیاده‌روی علاقه‌مند هستید، از شهر لوسرن بروید و از کوه پیلاتوس دیدن کنید. مسیرها تا قله ممکن است سخت باشند، اما مناظر خیره‌کننده کوه‌های آلپ در قله ارزش تحمل این خستگی را دارد.

سفر با تور سوئیس

آبشارها و دریاچه‌های سوئیس

آبشارها و دریاچه‌های سوئیس زیباترین و درخشان‌ترین دریاچه‌های کل اروپاست، مطالعه راهنمای کامل سفر به سوئیس شما را برای داشتن سفری ایده‌آل، راهنمایی می‌کند تا بتوانید از بهترین‌ها دیدن کنید. دریاچه کنستانس که با آلمان، اتریش و سوئیس هم مرز است، مناظری زیبا و تماشایی دارد، همچنین دریاچه ماگیوره که مکانی عالی برای موج‌سواری است و دریاچه ژنو که با آبگرم‌های آرامش‌بخش احاطه شده است.

غذاهای سوئیس

غذا در سوئیس با تأثیرات فرهنگ آلمانی، فرانسوی و ایتالیای شمالی تلفیق شده و فرهنگ غذایی باورنکردنی‌ای دارد که در هر منطقه متفاوت است. غذاهای سوئیسی محبوبیت بسیاری در سراسر دنیا دارد که می‌توانید در هرجایی که هستید، نهایت لذت را از غذاهای سوئیسی ببرید.

Rösti

 سیب‌زمینی سرخ‌شده ترد و طلایی و خوشمزه که یکی از غذاهای ملی نمادین سوئیس شناخته می‌شود. در هر زمانی از روز می‌توانید در هر مکانی که هستید، از این غذا لذت ببرید، این غذا معمولا همراه بیکن نمکی، تخم‌مرغ سرخ شده و پنیر راکلت آب‌شده سرو می‌شود. 

 

غذاهای سوئیس

فوندوی سوئیس

 فرو بردن مقداری نان در یک قابلمه سرامیکی فوندو پر از پنیر آب شده پس از یک روز در کوهستان بسیار لذت‌بخش خواهد بود. یک دمنوش یا چای گرم در وعده غذایی زمستانی بسیار آرامش‌بخش خواهد بود.

غذاهای سوئیسی

راکلت

این پنیر آب‌شده لذیذ همراه با gschwellti (سیب‌زمینی ژاکتی)، غوره، پیاز و میوه ترشی سرو می‌شود! مردم محلی در اطراف آتش‌های هیزمی جمع می‌شوند تا این پنیر خوشمزه آب شود.

راهنمای سفر توریستی به سوئیس

Zürcher Geschnetzeltes

این غذای محبوب در دستور پخت محلی منطقه آلمانی زبان زوریخ است، یک ناهار دلچسب که از گوشت گوساله خرد شده به سبک زوریخ، کلیه گوساله‌ها و نان‌های شیرین تفت داده شده و پیاز، کره، خامه و قارچ درست می‌شود.

 

محل اقامت در سوئیس

 اقامت در سوئیس نسبتا گران است. راهنمای کامل سفر به سوئیس را مطالعه کرده و بهترین محل اقامت را انتخاب کنید. از خوابگاه‌ها یا اتاق‌های خصوصی در هاستل‌ها گرفته تا هتل‌های ارزان‌قیمت، هتل‌ها یا اقامتگاه‌های لوکس یا Airbnb، گزینه‌های متفاوتی در سوئیس وجود دارد.

اگر قصد دارید در فصل تعطیلات به سوئیس سفر کنید، بهتر است از قبل اقامتگاه خود را رزرو کنید. سایت‌هایی مانند Booking.com ،Agoda یا Hostel World شما را برای تصمیم‌گیری راهنمایی می‌کنند.

جاهای دیدنی کشور سوئیس

کتاب‌های خواندنی درباره راهنمای کامل سفر به سوئیس

اگر به دنبال چند کتاب راهنما هستید که در طول سفر به شما کمک کند، گزینه‌های مختلفی  وجود دارد.

Rick Steve's Switzerland این کتاب راهنما به شما کمک می‌کند از سفر خود به سوئیس نهایت استفاده را ببرید.

Fodor's Essential Switzerland کتاب راهنما به صورت تمام رنگی ارائه می‌شود و به صورت PDFقابل خواندن است.

فرهنگ مردم سوئیس

فرهنگ و آداب و رسوم در سوئیس

سوئیس در بین بسیاری از همسایگان اروپایی بزرگ‌تر قرار دارد و مخلوطی از فرهنگ‌ها، زبان‌ها و سنت‌ها است. برای مسافرانی که قصد سفر به این کشور کوهستانی را دارند، رعایت نکات و آداب معاشرت در سوئیس بسیار مفید خواهد بود.

همان‌طور که می‌دانید سوئیس به خاطر مناظر خیره‌کننده و شکلات‌های دلپذیر در سراسر دنیا شهرت دارد. هرچند آداب و رسوم و عادات مردم مؤدب سوئیسی کمتر شناخته‌شده است. آداب معاشرت در سوئیس، از احوالپرسی گرفته تا فضای شخصی و فرهنگ کسب و کار به شما کمک می‌کند سفر برنامه‌ریزی شده‌ای به این کشور داشته باشید. همچنین این قوانین اجتماعی برای بسیاری از مهاجران سوئیسی سودمند خواهد بود که برای سازگاری در سوئیس باید با آن‌ها آشنا باشند.

 

آداب اجتماعی در سوئیس

فرهنگ و جامعه سوئیس

 فرهنگ‌های مختلف با چهار زبان رسمی در سوئیس وجود دارد. 63٪ از جمعیت به زبان آلمانی، 23٪، فرانسوی و 8٪ و0.5٪ به ایتالیایی و رومانش مسلط هستند. در این کشور، آزادی مذهبی یک حق تضمین شده در قانون اساسی است و اکثر مردم سوئیس مسیحی هستند؛ با این حال، نزدیک به یک چهارم جمعیت هیچ وابستگی مذهبی ندارند و کمتر از 7 درصد از جمعیت به ادیان دیگری مانند اسلام و یهودیت اعتقاد دارند. بردبار بودن و بی‌طرف بودن در تمام جنبه‌های جامعه در آداب معاشرت سوئیس امر بسیار مهمی تلقی می‌شود.

فرهنگ کشور سوئیس

اطلاعات مهم در مورد سوئیس

مردم سوئیس تمایل چندانی به خرج کردن بیش از حد یا اقلام زرق و برق دار ندارند، بنابراین تشخیص افراد ثروتمند دشوار است. سوئیس مهاجران بسیاری را به سمت خود می‌کشاند. هرچند مهاجران غیراروپایی با چالش‌ها و تبعیض‌های بسیاری روبرو هستند.

نقش‌های جنسیتی در سوئیس

سوئیس نیز مانند بسیاری از کشورهای اروپای غربی، ارزش بسیاری برای برابری جنسیتی قائل است. با این حال، در عمل این موضوع کمی پیچیده است. به عنوان مثال، زنان تا سال 1985 این اجازه را نداشتند که بدون اجازه همسرشان حساب بانکی باز کنند. در حالی که برابری جنسیتی سوئیس در حوزه بهداشت و آموزش و پرورش کاملا رعایت می‌شود؛ اما زنان هنوز هم در بخش دولتی و هم در بخش خصوصی کمتر از مردان درآمد دارند. اگرچه این مشکلات در حال تغییر است، اما مردان هنوز به شدت در حوزه‌هایی مانند بانکداری، امور مالی و فناوری اطلاعات فعالیت می‌کنند.

احوال‌پرسی با مردم در سوئیس

زنان مهاجر سوئیسی

 از آنجایی که هزینه‌های مراقبت از کودک مقرون به صرفه نیست. بسیاری از خانواده‌ها ترجیح می‌دهند که  یکی از والدین، در خانه با بچه‌ها بماند. همچنین زنان مهاجر می‌توانند انتظار رفتار محترمانه و منصفانه‌تری داشته باشند. با این حال، بسته به زمینه کاری که مشغول فعالیت هستند، ممکن است مجبور باشند در یک محیط کار عمدتا مردانه کار کنند.

 

ملاقات و احوال‌پرسی با مردم در سوئیس

با بررسی راهنمای کامل سفر به سوئیس با برخی از اصطلاحات مردم سوئیس آشنا شوید تا هنگام سفر به شما کمک کند.

مردم سوئیس عاشق زیبایی هستند که باید مراقب باشید به آن‌ها احترام بگذارید. هرجا که می‌روید، حتی به خواربارفروشی، حتما برای احوالپرسی از کلمات Salü ، Hoi ، Grüetziیا Ciao استفاده کنید.‌ در هر قسمت از کشور، سوئیسی‌ها این رفتار را مؤدبانه می‌دانند.

 وقت‌شناسی در مهمانی‌ها از آداب معاشرت مهم در سوئیس است. سعی کنید به موقع در مهمانی حضور پیدا کنید و  اگر قرار است دیر کنید، از قبل تماس بگیرید و به میزبان خود اطلاع دهید.

اگر با کسی برای اولین بار ملاقات می‌کنید، سعی کنید رفتار کاملا محترمانه و رسمی داشته باشید. اگر شما را معرفی می‌کنند، محکم به آن شخص دست بدهید و تماس چشمی خود را حفظ کرده و حتما با نام خانوادگی آن‌ها را خطاب کنید.

اگر فرد آلمانی زبان است، تا زمانی که از شما بخواهند که با Duغیررسمی او را صدا بزنید، از Sie استفاده کنید. برای دوستان یا همسالان غیررسمی‌تر، می‌توانید سه بار گونه شخص را ببوسید. بردن یک هدیه کوچک به مهمانی مانند (تعداد فرد) گل یا هرچیز دیگر بسیار توصیه می‌شود. همچنین برای بچه‌های میزبان هدیه‌ای تهیه کنید و برای رفتن به مهمانی مطمئن باشید که میزبان منتظر شما است.

مکالمه و ارتباطات در سوئیس

مکالمه و ارتباطات در سوئیس

 مردم سوئیس در مواجهه با افراد غریبه در ابتدا مودب، محتاط، مستقیم و کمی مراقب هستند. در محیط‌های کاری، آداب معاشرت رسمی حفظ می‌شود.

 در بیشتر حوزه‌ها از نام‌های خانوادگی استفاده کنید، نام کوچک سوئیسی بیشتر برای دوستان نزدیک و خانواده استفاده می‌شود. به طور کلی، در ملاقات‌های اول از موضوعات بیش از حد شخصی اجتناب کنید؛ زیرا ممکن است باعث ایجاد مکالمه ناخوشایند شود. شما می‌توانید با خیال راحت در مورد غذا، ورزش، اقتصاد و رویدادهای جهانی صحبت کنید. یکی از نکاتی که در راهنمای کامل سفر به سوئیس وجود دارد، توجه به این نکته است. سعی کنید از مواردی مانند بی‌طرفی سوئیس در اتحادیه اروپا، بحث در مورد ارتش و موضوعاتی مانند مهاجرت اجتناب کنید.

 

زبان بدن در سوئیس

جمعیت زیادی در کشور کوچک سوئیس زندگی می‌کنند. بنابراین، فضای شخصی ممکن است چالش‌برانگیز باشد. اگر در خیابان کسی به شما برخورد کرد یا در قطار شما را در آغوش گرفت، آن را به عنوان یک تفاوت فرهنگی در نظر بگیرید. سوئیسی‌ها بسیار  مودب هستند و تقریبا همیشه در جواب بی‌وقفه می‌گویند «ببخشید». در مکالمات، مردم معمولا به اندازه یک دست از هم فاصله می‌گیرند و در مناطق ایتالیایی سوئیس فاصله کمتر است. 

دوستان نزدیک و خانواده اغلب هنگام صحبت کردن، یکدیگر را لمس می‌کنند، اما این کار در محل کار یا با آشنایان رایج نیست. حفظ وضعیت بدنی خوب از دیگر نکات آداب معاشرت در سوئیس است. خم شدن یا دراز کشیدن در جمع اصلا مودبانه نیست.

آداب غذاخوری در راهنمای کامل سفر به سوئیس

اگر کسی شما را به شام ​​دعوت کرد، مطمئن شوید که قوانین آداب معاشرت را رعایت می‌کنید. برای مثال در رستوران‌ها، تکان دادن دست برای پیشخدمت‌ها مودبانه محسوب نمی‌شود. اگر در سوئیس آلمانی زبان هستید، مردم را با اصطلاحات Herr Ober (مرد) و Fräulein(مونث) خطاب کنید.

در رستوران منتظر بمانید تا میزبان، اولین نان تست را بردارد و تماس چشمی خود را حفظ کنید. قبل از شروع به غذا خوردن صبر کنید تا همه، غذای خود را جلوی خود داشته باشند و مطمئن شوید که همه چیز را در بشقاب خود میل می‌کنید، به خصوص اگر در مهمانی هستید. در طول وعده غذایی مچ دست خود را روی میز و آرنج خود را خارج از میز نگه دارید، چنگال را در سمت چپ و چاقو را در دست راست خود بگیرید. در انتها چاقو و چنگال را کنار هم روی بشقاب قرار دهید.

معاشرت و راهنمای کامل سفر به سوئیس

صمیمی شدن مردم سوئیس با افراد جدید کمی زمان‌بر است. با این حال، همیشه این فرصت را دارید تا به عنوان یک دوست صمیمی در نظر گرفته شوید. یکی از راه‌های دوستی با مردم سوئیس، اشتراک منافع مشترک است. مردم سوئیس به کلوپ‌های سرگرمی، باشگاه‌های ورزشی و باشگاه‌های آتش‌نشانی بسیار علاقه‌مند هستند.

 برای شناخت مردم سوئیس می‌توانید بعد از کار، آن‌ها را به یک نوشیدنی دعوت کنید. این محیط غیررسمی یک روانکاری اجتماعی محسوب شده و می‌تواند به صمیمی شدن روابط کمک کند.

فرهنگ کار و تجارت در سوئیس

سوئیس فرهنگ کسب و کار نسبتا رسمی‌تر و محافظه‌کارانه‌تری دارد و بسیاری از شرکت‌ها از یک سلسله مراتب سخت پیروی می‌کنند. بنابراین در سوئیس تماس رئیس خارج از ساعات کاری، نامناسب است. 

 

فرهنگ کار در سوئیس

جشن‌ها و راهنمای کامل سفر به سوئیس

به طور معمول، جشن‌ها در سوئیس در تولدها و تعطیلات مذهبی مانند کریسمس، عید پاک یا روز ملی سوئیس برگزار می‌شود. در جشن‌های تولد معمولا دوستان نزدیک و خانواده کودک دور هم جمع شده و لحظات لذت‌بخشی را با بازی‌ها و هدایا سپری می‌کنند.

 روز سانتا در سوئیس یکی از جشن‌های این کشور است که در 6 دسامبر برگزار می‌شود. در این مراسم سامیکلائوس و Schmutzli با الاغ خود در اطراف قدم می‌زنند و از بچه‌ها دیدن می‌کنند و در ازای اشعاری که توسط هر کودک خوانده می‌شود، میوه‌های کوچک، آجیل و کلوچه‌هایی به آن‌ها هدیه می‌دهند. بازارها در اکثر شهرهای سوئیس مانند سایر کشورهای اروپایی در هفته‌های منتهی به کریسمس باز هستند.

 

جشن‌های  سوئیس

نکاتی در مورد آداب معاشرت در سوئیس

اشتباه صحبت کردن در یک کشور جدید کاملا قابل درک و طبیعی است و مردم معمولا از تلاش شما قدردانی می‌کنند. برای وقت دیگران احترام قائل شوید و به آن احترام بگذارید. آشغال ریختن در محیط بیرون یک اشتباه بزرگ است. سعی کنید به همه سلام کنید، به هر یک از آن‌ها تماس چشمی و یک سلام کوتاه بدهید. اگر به یک مهمانی دعوت شده‌اید، حتما قبل از نیمه‌شب آنجا را ترک کنید تا میزبان کمی برای تمیز کردن وقت داشته باشد. از جویدن آدامس در ملاء عام خودداری کنید، این کار بی‌ادبانه محسوب می‌شود.

آب و هوای سوئیس

یکی از دیگر موضوع‌های بسیار مهم که در راهنمای کامل سفر به سوئیس باید به آن توجه کنید، بررسی  وضعیت آب و هوا در سوئیس است. به ویژه در اطراف کوه‌های آلپ توجه به این نکته بسیار ضروری خواهد بود.

برای دقیق‌ترین پیش‌بینی‌های آب‌وهوا از سایت meteoblue.com استفاده کنید. یک سایت هواشناسی مستقر در سوئیس که به‌ خاطر اعتبار محلی‌اش در اطراف کوه‌های آلپ شهرت دارد.

اگر قصد دارید به کوهپیمایی، منظره یا گشت و گذار در ارتفاعات بروید، قبل از رفتن حتما وب‌کم‌ها را بررسی کنید. تقریبا هر جاذبه اصلی دارای یک وب‌سایت است. 

همیشه سعی کنید انعطاف‌پذیری خوبی در برنامه سفر خود داشته باشید. از آنجایی که آب و هوا را به طور دقیق نمی‌توان پیش‌بینی کرد، ممکن است نتوانید فعالیت خاصی را انجام دهید. بنابراین به جای انجام چند کار در یک منطقه فعالیت‌هایی که به آن‌ها علاقه‌مند هستید را انتخاب کنید.

از آنجایی که بیشتر پیاده‌روی در ارتفاعات  انجام می‌شود، ذوب شدن برف برای ایمنی بیشتر، زمان‌بر است. به همین دلیل، بیشتر مسیرها تا اواخر ژوئن باز خواهند شد. با این حال، همه چیز بستگی به میزان برف منطقه در طول زمستان دارد. با بررسی راهنمای کامل سفر به سوئیس و تغییرات آب و هوا از میزان بارش برف مطلع شوید. اواسط پاییز، برف و یخ ممکن است به یک مشکل تبدیل شوند و در آن زمان، مسیرها بسته می‌شوند.

واحد پول در سوئیس

واحد پول محلی سوئیس، فرانک سوئیس است و کاملا با دلار آمریکا مطابقت دارد. است. در طول مدتی که در سوئیس هستید، تقریبا در هر رستوران، هتل و فعالیتی که انجام می‌دهید، به کارت اعتباری نیاز خواهید داشت. پول نقد در تاکسی و  بازارها داشته باشید، با این حال، اکثر بازرگانان کارت‌های اعتباری را می‌پذیرند.

از دیگر نکات راهنمای کامل سفر به سوئیس توجه به دادن انعام است. در طول سفر از انعام دادن خودداری کنید؛ زیرا هزینه خدمات معمولا در قیمت یک وعده غذایی حساب می‌شود و انتظار نمی‌رود که انعام اضافی در کنار آن پرداخت شود.

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات