پارک ملی پیلانسبرگ

5 سال پیش 0 دیدگاه

آفریقای جنوبی کشور جالب و مرموزی است که خیلی از گردشگران و طبیعت‌گردان دوست دارند به آن سفر کنند. مناظر طبیعی و متنوعی که در این کشور وجود دارد، می‌تواند تمام سلیقه‌ها را راضی کند. اگر شما هم دوست دارید ماجراجویی را تجربه کنید، احتمالا تور آفریقای جنوبی انتخاب خوبی برای شما باشد. یکی از جاذبه‌های دیدنی این کشور پارک ملی پیلانسبرگ است که دنیایی از دیدنی‌های خارق‌العاده بوده و تنها 15 کیلومتر با سان‌سیتی فاصله دارد و تنوع گوناگونی از حیات وحش را در خودش جای داده است.

این منطقه وسیع در گذر زمان از نظر زیست‌محیطی غنی بین کلاهاری و لاودا واقع شده است. بعضی از زیباترین مناظر در تمام پارک را می‌توان در منطقه سد مانیکو دید. پارک ملی پیلانسبرگ 55 هزار هکتار وسعت دارد و شامل حیات‌وحش وسیع است و چهارمین پارک ملی آفریقای جنوبی است. این پارک روی بقایای دهانه‌ی یکی از سه آتشفشان قلیایی واقع شده است و در آنجا خبری از پشه‌های مالاریا نیست و مناظر طبیعی بکر و حیات‌وحش جذابی دارد.

بیشتر بخوانید: معرفی آفریقای جنوبی

پارک میلی پیلانسبرگ سان سیتی  2.5 تا 3 ساعت با ژوهانسبورگ فاصله دارد و طیف گسترده‌ای از جانوران را در خود جای داده است و یکی از جاذبه‌های دیدنی سان سیتی است. درواقع می‌توانید تمام گونه‌های جانوری آفریقای جنوبی را در این پارک جنگلی ببینید. به خاطر وسعت نسبتا کوچک این پارک شما شانس دیدن انواع جانوران را در آنجا دارید. همچنین این پارک موقعیت خوبی برای بالون سواری دارد و از آنجایی که فاصله کمی با شهر دارد، می‌توانید به سادگی به آنجا تردد کنید.

پارک ملی پیلانسبرگ چهارمین پارک بزرگ آفریقای جنوبی است که یکی از محبوب‌ترین مقاصد سفری در این کشور است که همواره توریستان و گردشگران زیادی به آنجا سر می‌زنند.

ساختار زیست محیطی پارک ملی پیلانسبرگ

این پارک در داخل دهانه آتشفشان 1300 میلیون ساله ساخته شده است که به این پارک شکل و اندازه منحصر‌به‌فردی داده است. منظره ناهموار پارک میلی پیلانسبرگ سان سیتی و دره‌های آن طیف متنوعی از زیستگاه‌ها را برای حیوانات ایجاد می‌کند. علاوه‌بر آن منشا آتشفشانی این پارک منطقه اکولوژی کاملا متفاوت با آب‌وهوای خشک کالاهاری و آب و هوای نیمه گرمسیری لوولد دارد که به آن بوش‌ولد می‌گویند. این منطقه طیف وسیع‌ترین از گونه‌های حیات‌وحش را نسبت به سایر پارک‌های ملی با همین وسعت در آفریقای جنوبی ایجاد کرده است.

حیات وحش پارک ملی پیلانسبرگ

حیات وحش پارک ملی پیلانسبرگ

پارک ملی پیلانسبرگ در سان‌سیتی محل زندگی طیف غنی از حیوانات متعدد است و شاید یکی از تنها مکان‌هایی باشد که افراد می‌توانند با حیوانات رو به رو شوند. در کنار 5 حیوان بزرگ این منطقه یعنی کرگدن، فیل، بوفالو، شیر و پلنگ که به واسطه اندازه بزرگ خود حیوانات و وسعت کم پارک امکان دیدن آن ها خیلی زیاد است و اصطلاحا به آن‌ها «Big five»  می‌گویند، گردشگران شانس زیادی برای دیدن حیوانات دیگر هم دارند. شما در این پارک ملی می‌توانید حیواناتی مانند کفتارهای قهوه‌ای شبگرد، aardvark یا کفتار بومی جنوب و شرق آفریقا و غزال آفریقایی را هم ببینید.

در کنار گونه‌هایی که بیشتر با زیست بوم خشک کالاهاری ارتباط دارند، بازدیدکنندگان حتی ممکن است ایمپالا و واترباک را هم ببینند. سایر حیواناتی که در این پارک ملی زندگی می‌کنند شامل زرافه، گورخر، تمساح، کرگدن سیاه نادر، سگ وحشی آفریقایی، یوزپلنگ، Wildebeest یا گوزن یالدار، Antelope Sable یا بز شاخدار آنتلوپ موژ و اسب قزل، بز کوهی Tsessebe و 360 گونه پرنده است.

در این منطقه شاهد هم‌پوشانی منحصربه فرد پستاندارد و پرندگان و زندگی گیاهی هستید که تمام این‌ها را مدیون موقعیت و بافت خاص و منحصرد به فرد پیلانسبرگ است. پیش از طلوع و بعد از غروب آفتاب می‌توانید از «Mankwe Dam» که یک دریاچه در مرکز پارک و بزرگ‌ترین مخزن آبی پیلانسبرگ است و حیوانات برای آبخوری به آن‌جا می‌روند، دیدن کنید. یکی از قسمت‌های جذاب این پارک همین دریاچه است.

ساختار  پارک ملی پیلانسبرگ

ساختار منحصر به فرد پارک ملی پیلانسبرگ

این پارک از نظر جغرافیایی در دنیا معروف است. ساختار آن که "مجموعه حلقه‌ای آلکالینی پارک ملی پیلانسبرگ" نام دارد، 1200 میلیون سال پیش توسط فوران‌های آتشفشانی شکل گرفت. در کنار اندازه و شکل و نوع سنگ‌های این منطقه، منشا آتشفشایی و آب‌وهوای ایجاد شده در دهانه آن زمینه‌ساز تنوع و گوناگونی پوشش در این منطقه است که بعضی از دیدنی‌ترین مناظر طبیعی در آفرقای جنوبی را ایجاد کرده است.

همچنین این منطقه مکان بزرگی برای اسکان حیوانات مختلف ایجاد کرده است. به همین خاطر است که این پارک در مقایسه با سایر مناطق حفاظت شده در آفریقای جنوبی، پتانسیل برخورداری از تنوع بالاتری از حیوانات وحشی را دارد. از طرفی پارک ملی پیلانسبرگ در سان‌سیتی همیشه مکان خوبی برای محافظت از حیوانات در معرض خطر انقراض بوده است.

وقت گذراندن در پارک ملی پیلانسبرگ

وقت‌تان در این پارک چطور می‌گذرد؟

از فعالیت‌هایی که در این پارک می‌کنید، پیاده‌روی‌های گروهی است که همراه با راهنما بوده و شامل 3 تا 5 ساعت گردش در منطقه و شنیدن مطالب جالبی در خصوص حیات وحش، گونه‌های گیاهی و جانوری است. با توجه به شگفتی‌هایی که این منطقه دارد، قطعا از این پیاده‌ری طولانی خسته نشده و گذشت زمان را متوجه نخواهید شد. یکی دیگر از فعالیت‌هایی که در این پارک انجام می‌شود، بالون‌سواری است که می‌توانید با این کار تمام پارک را زیر پایتان ببینید.

در این تور شما یک ساعت بالای پارک ملی پیلانسبرگ پرواز کرده و از شگفتی‌های منطقه لذت می‌برید. همچنین با استفاده از تورهای سافاری می‌توانید تجربه‌های شگفت‌انگیزی با ماشین‌های مخصوص داشته و از تمام منطقه دیدن کنید. طول این تورها معمولا بین 2 تا 5 روز بوده و ماجراجویی فوق‌العاده‌ای است. در این تورها می‌توانید حیوانات وحشی را از فاصله نزدیک در سکونت‌گاه طبیعی خودشان ببینید. 

اسکان در پارک ملی پیلانسبرگ

اسکان برای همه سلیقه‌ها در پارک ملی پیلانسبرگ

پارک ملی پیلانسبرگ سه ساعت با یوهانسبورگ فاصله دارد که یک مقصد گردشگری محبوب در آفریقای جنوبی است که همیشه افراد بومی و توریستان دوست دارند به آن‌جا بروند. این منطقه طیف گسترده‌ای از گزینه‌های اسکان متناسب با تمام بودجه‌ها را در خود جای داده است و می‌توانید در آن از کلبه‌های خانوادگی تا اردوگاه‌های لوکس را مشاهده کنید.

بهترین زمان برای بازدید از پارک ملی پیلانسبرگ

بهترین زمان برای بازدید از پارک ملی پیلانسبرگ

بازدید از پارک ملی پیلانسبرگ آفریقا جنوبی در تمام سال امکان‌پذیر است. بارش باران در تابستان از اکتبر تا مارس بیشتر اتفاق میفتد و دمای هوا در این ماه‌ها بین 26 درجه تا 30 درجه است. بوته‌های این منطقه در تابستان سبز و ضخیم می‌شوند که ممکن است راه رفتن را کمی سخت کنند؛ اما از ژانویه به بعد پرنده‌ها به این منطقه مهاجرت می‌کنند و مناظر زیبایی را برای تماشا یا عکاسی به وجود می‌آورند.

بیشتر بخوانید: پارک ملی تیبل ماونتین

از طرفی از اواخر زمستان تا اوایل بهار از ژوئیه تا اکتبر بهترین زمان برای دیدن از این منطقه است. با جمع شدن آب حیوانات هم در اطراف این منابع آب جمع می‌شوند و می‌توانید در همین حوالی رخدادهای جالبی را ببینید.

نحوه رفتن به پارک ملی پیلانسبرگ

چطور به پارک ملی پیلانسبرگ برسیم؟

اگر از طریق جاده و رانندگی بروید، این پارک ملی حدود 170 کیلومتری ژوهانسبورگ قرار گرفته و سفر به آنجا دو تا سه ساعت طول می‌کشد. همچنین می‌توانید گزینه سفر هوایی را انتخاب کنید و با هواپیماهای ژوهانسبورگ به مقصد پارک ملی پیلانسبرگ بروید.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات