حمل و نقل در بوداپست

6 سال پیش 0 دیدگاه

حمل و نقل در بوداپست با استفاده از یک سیستم حمل و نقل عمومی از مترو تا اتوبوس‌های واگن برقی و همچنین اجاره دوچرخه با محیط زیست، سازگار و بسیار آسان است. حمل و نقل در بوداپست این فرصت را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد تا از جاذبه‌های دیدنی این شهر دیدن کنند. اگرچه پیاده‌روی می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای گشت و گذار در شهر باشد. در حین قدم زدن تماشای معماری تاریخی بسیار شگفت‌انگیز خواهد بود‌.

فرودگاه بین‌المللی Ferenc List (BUD) بوداپست، تقریبا در 15 مایلی جنوب شرقی مرکز شهر واقع شده است. تاکسی‌ها همچنین سریع‌ترین راه برای رسیدن از فرودگاه به هتل هستند اما قیمت‌های بسیار بالایی دارند. در ادامه با معرفی سیستم حمل و نقل در شهر بوداپست همراه ما باشید‌.

پیاده‌روی بهترین راه برای گشت و گذار در بوداپست

برای تجربه مؤثر زندگی و جمعیت پر جنب و جوش این شهر، قدم زدن در خیابان‌ها می‌تواند بهترین گزینه باشد. بسیاری از مناظر برتر شهر به ویژه آن‌هایی که در منطقه بودا قرار دارند بسیار شگفت‌انگیز هستند که در فاصله کمی از یکدیگر قرار گرفته‌اند. به وسیله یک نقشه دستی از دیدن جاذبه‌های این شهر لذت ببرید.

حمل و نقل با خودرو در بوداپست

حمل و نقل عمومی بوداپست در اشکال متنوعی وجود دارد. رفت و آمد با تاکسی‌ها در فصل بهار، بسیار مناسب است، اما اجاره ماشین برای شما گران تمام خواهد شد. رانندگی در این شهر می‌تواند تا حدودی استرس‌زا باشد و مشکلات خود را دارد. بهتر است برای رانندگی در شهر از چندین فروشنده در فرودگاه یک وسیله نقلیه کرایه کنید. گواهینامه رانندگی معتبر ایالات متحده و ترجمه مجارستانی تایید شده برای رانندگی در بوداپست الزامی است. اگرچه مجوز رانندگی بین‌المللی لازم نیست.

سیستم حمل و نقل بوداپست

استفاده از خدمات اتوبوس، تراموا، قطار، فونیکولار و مترو بسیار مقرون به صرفه است و در سراسر شهر در دسترس قرار دارند. قبل از سوار شدن به مترو، اتوبوس و تراموا، بلیت‌های خود را تأیید کنید، زیرا جریمه‌های عدم اعتبار می‌تواند بسیار سنگین باشد. می‌توانید بلیط‌های خود را زودتر در ایستگاه مترو یا دکه روزنامه‌فروشی تهیه کنید. با خرید یک کارت بوداپست مسافران می‌توانند تا زمانی که کارت‌شان معتبر است، به صورت رایگان در اکثر مسیرها از حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

Budapesti Közlekedési Központ 

شرکت خصوصی حمل و نقل بوداپست تاکسی

در اواخر شب که حمل و نقل عمومی محدودی وجود دارد، تاکسی‌ها می توانند در شهر سریع و ارزان مسافران را جابه‌جا کنند. تاکسی‌ها به طور گسترده در دسترس نیستند و مطمئن شوید که از یک تاکسی قانونی استفاده می‌کنید. برای جلوگیری از کلاهبرداری‌های احتمالی، از قبل برای تاکسی تماس بگیرید. پلاک زرد رنگ، یک علامت تاکسی زرد و یک نشان شناسه روی داشبورد از نشانه‌های تاکسی‌های واقعی هستند. نرخ شروع 450 فورینت (تقریبا 2 دلار) محاسبه شده و برای هر کیلومتر طی شده 280 فورینت اضافی (یا حدود 2 دلار در هر مایل) دریافت می‌شود. 

حمل و نقل با هواپیما در بوداپست

فرودگاه بین‌المللی لیست فرانس تنها فرودگاه بوداپست است که حدود 40 دقیقه از مرکز شهر فاصله دارد. این فرودگاه همچنین دومین فرودگاه بزرگ در کشورهای عضو جدید اتحادیه اروپا محسوب می‌شود. ترمینال مسافربری SkyCourt با بیش از 325 میلیون یورو سرمایه‌گذاری توانسته برنامه توسعه، طراحی، کارایی و تجربه مسافری را ارتقا دهد.

با استفاده از این شرکت می‌توانید سریع و آسان از گمرک و کنترل گذرنامه عبور کنید. چندین راه آسان برای ادامه سفر به مرکز شهر بوداپست از تاکسی گرفته تا سوار شدن بر وسایل نقلیه عمومی شرایط ایده‌آلی را برای گردشگران مهیا کرده است.

حمل و نقل با اتوبوس

بیش از 250 خط اتوبوس در بوداپست وجود دارد که به یکی از سخت‌ترین جنبه‌های سیستم حمل و نقل عمومی تبدیل شده‌اند. اتوبوس‌های زیادی از ایستگاه‌های محبوب بوداپست عبور می‌کنند و مانند تراموا و قطار مترو شرایط را برای بازدید از مکان‌های دیدنی فراهم می‌کنند.

یک خط اتوبوس مستقیم از فرودگاه تا مرکز شهر وجود دارد و اتوبوس خط 100E مسافران را مستقیما به Deák tér (میدان Deak) می‌رساند. هر روز صبح در ساعت 05:00 اولین اتوبوس از فرودگاه و در ساعت 0:30 آخرین اتوبوس حرکت می‌کند. همچنین اتوبوس 100E بین دو ترمینال در سطح ورود توقف می‌کند. بهتر است یک بلیط ویژه که هزینه آن 900 HUF (2.5-3 یورو) است خریداری کنید. اتوبوس 200E تنها جلوی فرودگاه بین‌المللی قابل استفاده است.

حمل و نقل با تراموا

ترامواهای بوداپست نیز مانند مترو شرایط ایده‌آلی را برای مسافران و گردشگران فراهم می‌کنند. ترامواهای بوداپست هر روز از ساعت 4:30 صبح تا 11 شب کار می کنند و محبوب‌ترین خطوط به‌طور متوسط ​​هر 5 تا 10 دقیقه یکبار جابه‌جا می‌شوند. اگرچه ترموا کمی کندتر از مترو حرکت می‌کند ولی نیازی نیست که مدت زیادی منتظر بمانید.

هر ایستگاه اصلی تراموا یک دستگاه بلیط در نزدیکی خود دارد که مسافران می‌توانند برای خرید ورودی از آن استفاده کنند. هنگام استفاده از تراموا، باید بلیط خود را با استفاده از اعتبارسنجی بلیط قرمز، زرد یا نارنجی موجود در هواپیما تأیید کنید. حمل و نقل با ترموا در بوداپست بسیار رایج و در دسترس است و برق را از سیم‌های سقفی با استفاده از تیرهای واگن برقی با فنر می‌گیرند و در 13 مسیر در پست در دسترس هستند. اتوبوس‌های واگن برقی از 70 شماره گذاری می‌شوند؛ زیرا اولین مسیر در 70 سالگی استالین در سال 1949 شروع به کار کرد.

حمل و نقل با قطار

 قطارهای حومه شهر بیشتر برای افراد محلی طراحی شده تا برای مسافران و گردشگران، اما برخی از خطوط شرایط مناسبی را برای مسافران مهیا کرده است. برای رفتن به شهر کوچکی در ساحل رودخانه دانوب می‌توانید از قطار Szentendre (خط 5) از Batthyány tér به Szentendre بروید و نحوه زندگی مجارستانی را تجربه کنید. این خط همچنین در Aquincum توقف می‌کند، یک شهر رومی باستانی در بوداپست که برخی از خرابه‌ها و معماری تاریخی آن بسیار دیدنی است.

 قطار Örs Vezér tere تا Gödöllo (خط 8) امتداد داردو گردشگران می‌توانند از گودولو، دهکده کوچک باروک و کاخ سلطنتی گودولو و یکی از اقامتگاه‌های مورد علاقه ملکه الیزابت دیدن کنند. این خدمات برای سفرهای کوتاه یک روزه به خارج از بوداپست بسیار مفید است اما  برای خارج شدن از مرکز شهر با قطار HEV به یک بلیط داخلی نیاز خواهید داشت.

برای استفاده از قطارهای HEV در خارج از شهر باید مقداری اضافی پول پرداخت کنید. حمل و نقل با قطار در بوداپست مانند قطارهای حومه‌ای HEV بسته به خط و ساعت روز هر 10 تا 30 دقیقه یک بار حرکت می‌کنند و هر روز از ساعت 4:30 صبح تا 12 صبح خدمات ارائه می‌دهند.

حمل و نقل با دوچرخه MOL Bubi

یک سیستم دوچرخه عمومی سازگار با محیط‌زیست که برای سواری‌های کوتاه برای گشت و گذار در شهر بسیار ایده‌آل است. 30 دقیقه اول هر سفر رایگان خواهد بود. هنگام خرید بلیط، مبلغ 25000 HUF برای هر دوچرخه به طور موقت از حساب بانکی شما کسر می‌شود. MOL Bubi برای سواری‌های کوتاه استفاده می‌شود. بنابراین برای سواری‌های بیش از 30 دقیقه، هزینه اضافی با گذشت زمان افزایش می‌یابد.

انواع بلیط در بوداپست

بلیط‌های تکی و بلیط‌های ترانسفر با یک کوپن 10 سفری که شامل 10 بلیط تک نفره هستند، قیمت بسیار مناسبی دارند و برای بازدیدکنندگان بسیار مفید است. زیرا استفاده نامحدود از سیستم حمل‌ونقل عمومی در کنارش، بازدید رایگان از موزه‌ها و جاذبه‌های بوداپست را فراهم می‌کند.

کارت بوداپست نیز یک گزینه عالی محسوب می‌شود که با اعتبار 24 ساعته، 48 ساعته، 72 ساعته، 96 ساعته یا 120 ساعته می‌توان آن‌ها را خریداری کرد. از ویژگی‌های کارت بوداپست می‌توان به سفر نامحدود با وسایل نقلیه عمومی، ورود رایگان به چندین موزه، دو تور پیاده روی رایگان و تخفیف 10 تا 50 درصدی در حمام‌ها، موزه ها، رستوران‌ها و اسپا اشاره کرد.

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات